Behandling af personoplysninger i Mobilbank Erhverv

Information om behandling af personoplysninger i Nordeas applikation til Mobilbank (”app”)

Nordeas app giver dig mulighed for at udføre en række bankforretninger. Disse bankforretninger er omfattet af Nordeas vilkår: Regler for Netbank – Erhverv NemID og Generelle vilkår for erhvervskunder. For information om Nordeas behandling af personoplysninger i forbindelse med bankforretningerne henvises til de Generelle vilkår for erhvervskunder, som du finder nederst på siden under Vilkår.

For at kunne anvende appen behandler Nordea visse personoplysninger i appen, som desuden skal have adgang til en række funktioner i din telefon som vist nedenfor.

Appen tilgår følgende funktioner i din telefon:

• Adgang til internettet – for at appen kan kommunikere med Nordeas servere og systemer i forbindelse med udførelse af bankforretninger og ved anden kommunikation med Nordea

• Adgang til telefonbogen – for at understøtte transaktioner til dine finansielle kontakter

• Adgang til galleriet – for at muliggøre brug af billeder i forbindelse med transaktioner. Ved brug af billeder gemmes billedet på din telefon og ikke hos Nordea.

Appen behandler følgende personoplysninger:

• Cpr-nr. – for at lette login kan du vælge at gemme dit cpr-nr. på login-billedet. Din adgangskode bliver ikke gemt og skal altid udfyldes ved login.