Swipp Erhverv

Med Swipp Erhverv kan du modtage betaling direkte fra dine kunder med en smartphone.  

Dine fordele: 

  • Ingen beløbsgrænse på, hvor meget du kan modtage om dagen
  • Din kunde kan overføre op til 50.000 kr. om dagen
  • Dækningskontrol på betalinger
Om Swipp Mobilnummer Kasseintegration Indsamlinger Spørgsmål og svar Om Swipp

Om Swipp

Betaling med Swipp er et supplement til de eksisterende betalingsmetoder som kort og kontanter. Med Swipp Erhverv kan du reducere mængden af kontanter, og du slipper for at håndtere byttepenge.

Hvem kan swippe?

Din kunde kan swippe penge med sin smartphone og du får straks en bekræftelse. Så er du sikret, at betalingen er afsendt, og ikke kan trækkes tilbage. Der er dækningskontrol på Swipp-betalinger, hvilket betyder at der ikke er nogen risiko for dig som erhvervsdrivende. 

Din kunde kan overføre op til 50.000 kr. om dagen, og der er ingen øvre grænse for, hvor mange penge forretningen kan modtage om dagen.

Swipp tilbyder tre løsninger; Swipp Erhverv MobilnummerSwipp Erhverv Kasseintegration og Swipp Erhverv Indsamlinger

Mobilnummer

Swipp Erhverv Mobilnummer

Et tilbud til mindre virksomheder med få eller ingen kort-terminaler. Kunden betaler ved at swippe til et eller flere mobilnumre tilhørende virksomheden. Din virksomhed skal blot have en mobil, der kan modtage sms’er. 

Forretningen skal være tilmeldt med et mobiltelefonnummer. Kunden indtaster forretningens mobiltelefonnummer og beløb, Herefter godkender kunden beløbet via sin smartphone.  Forretningen modtager straks en kvittering - med Swippkode valgt af forretningen - via SMS, Pengene bliver straks overført til forretnings konto - og kan efterfølgende ses som en postering i forretningens Netbank.  

Tilmeld dig Swipp Erhverv Mobilnummer og du kan selv bestille Swipp klistermærker og et skilt til skranken. Åbner i nyt vindue

Kasseintegration

Swipp Erhverv Kasseintegration

Et tilbud til butikker, som ønsker integration med deres kasseapparat. Løsningen er API-baseret, og en lang række kasseapparat-leverandører støtter allerede op om løsningen. 

Swipp Handel er en integreret løsning med forretningens kasseapparat. Ved betaling anvendes enten scanner, som scanner en QR-kode fra kundens Swipp app eller via Bluetooth, som er integreret i Verifones kort-terminaler.

Swipp trækker betalingen med det samme fra kundens konto og den bliver bogført på din konto.

For at benytte Swipp Erhverv Kasseintegration, skal dit kassesystem opgraderes til at kunne håndtere Swipp betalinger. 

Kontakt din rådgiver eller ring til 70 33 44 44 for at høre mere eller tilmeld dig på Swipp.dk/ErhvervÅbner i nyt vindue under Kasseintegration 

Indsamlinger

Swipp Erhverv Indsamlinger

Swipp kan også bruges til indsamlinger, der er lovlige i henhold til Lov om Indsamlinger.

Ethvert bidrag tæller, når du samler ind til et godt formål. De fleste danskere har altid mobilen på sig og kan med Swipp nemt støtte din sag.

For nogle indsamlinger, er der mulighed for at tilknytte et firecifret nummer i stedet for et almindeligt mobilnummer.

Du kan tilmelde din indsamling på Nordea.dk/Swipp Erhverv

Hvis du ønsker at tilmelde din indsamling med et firecifret nummer, skal du kontakte din rådgiver eller ringe til 70 33 44 44. 

Spørgsmål og svar

Hvem kan betale til mig?
Alle kunder som er tilmeldt Swipp kan betale til dig, når du er tilmeldt Swipp Erhverv Mobilnummer. Langt de fleste danske banker og pengeinstitutter tilbyder Swipp til deres privatkunder.

Hvor mange betalinger kan jeg modtage?
Ingen øvre grænse både på antal og samlet volumen. Den enkelte kunde kan swippe maksimalt 50.000 kr. dagligt.

Kan jeg sende penge med Swipp Erhverv Mobilnummer?
Nej, med Swipp Erhverv Mobilnummer kan du kun modtage penge. Men du kan sende penge med din private Swipp aftale.  Tilmelding af både Swipp Privat og Swipp Erhverv Mobilnummer kræver to mobiltelefoner.

Hvordan kan jeg være sikker på, at kunden har betalt?
Når kunden har godkendt betalingen, modtager du straks en SMS med beløb samt din personlig Swipp kode.

Hvordan ændrer jeg min Swipp Erhverv Mobilnummers aftale?
Har du brug for at ændre din aftale, så er vi klar til at hjælpe dig på 70334444.

Hvornår går betalingen ind på min konto?
Pengene går ind på din konto senest bankdagen efter at kunden har swippet til dig.

Er der en grænse for antal mobiltelefoner tilmeldt Swipp Erhverv Mobilnummer?
Nej, du kan tilmelde ligeså mange mobilnumre, som du har brug for til en given modtagerkonto.

Hvordan ved kunden, at der kan betales med Swipp?
Når du tilmelder dig Swipp Erhverv Mobilnummer modtager du en velkomstpakke med bl.a. klistermærke og et skilt til skranken påført dit mobilnummer til Swipp Erhverv Mobilnummer.Du kan også selv bestille Swipp klistermærker og et skiltÅbner i nyt vindue til skranken

Hvad er teknikken bag en Swipp betaling?
Når kunden betaler med Swipp hos dig, så er det med samme teknik som en konto til konto overførsel.