Retningslinier for spørgeskemaundersøgelser i Nordea

Vi vil gerne høre din mening

Vi ønsker hele tiden at forbedre Nordea, og det kræver viden om, hvordan kunder og potentielle kunder opfatter vores serviceydelser.

For at sikre at vi får det rigtige input, kan du blive kontaktet og bedt om at deltage i en undersøgelse. Hvis du bliver kontaktet, håber vi, du vil deltage, men du er selvfølgelig aldrig forpligtet til det.

Modtager du en invitation til en undersøgelse, kan du være sikker på, at:

  • vi aldrig beder om fortrolige oplysninger som kreditkortoplysninger, kontonumre, adgangskoder eller lignende
  • vi aldrig sender dig et link til software, der skal installeres på din computer. 

Du vil typisk blive kontaktet via telefon, en besked i Netbank eller mail. 

Anvendelsen af mails i undersøgelser: 

Om anonymitet:

Har du deltaget i en undersøgelse, hvor du ikke er anonym, giver det Nordea følgende muligheder:

  • At kontakte dig direkte (enten telefonisk eller skriftligt) i forbindelse med din deltagelse i undersøgelsen. 
  • At bruge dine svar i analyser af data, hvor dine svar kan kombineres med andre oplysninger, fx oplysninger om længden af dit kundeforhold til Nordea. Vi rapporterer aldrig resultaterne af sådanne analyser på et personligt plan, kun i sammenfattet, anonymiseret form. Vi bruger heller aldrig dine svar til markedsføringsformål.

Ønsker du at tilbagekalde dit tilsagn om at være ikke-anonym:

Fortryder du at have deltaget i en ikke-anonym undersøgelse, kan du tilbagekalde dit tilsagn ved at kontakte Nordea og meddele, at du gerne vil have dine tidligere besvarelser af undersøgelser anonymiseret. Du kan kontakte os på  moc.aedron@hcraeser 

Information om behandling af personoplysninger:

 Nordea Bank Danmark, er dataansvarlig i forhold til undersøgelser, der gennemføres på Nordeas foranledning. Ennova A/S eller andre analyseinstitutter kan inden for rammerne af gældende regler om fortrolighed varetage behandlingen på vegne af Nordea Bank Danmark.

Ønsker du at vide, hvilke personoplysninger Nordea har om dig, kan du skrive til Nordea Bank Danmark A/S, Strandgade 3, 1401 København K. En kunde, som ønsker at få rettet forkerte eller vildledende oplysninger, kan kontakte Nordea på ovennævnte adresse.

Personoplysninger, der indsamles som led i undersøgelser, og som ikke er anonymiserede, opbevares i højst tre år. Herefter er alle besvarelser af undersøgelser fuldt anonymiserede.

Du kan læse mere om Nordeas generelle politik om behandling af personoplysninger  her