”Jeg har bankens bedste job!”

Private Banker Ole HingelbergOle Hingelberg er formuerådgiver i Nordea Private Banking. Med 30 års erfaring inden for formuerådgivning er han med til at give dig som kunde et unikt overblik over din formue. Han nyder at tage på besøg hos sine kunder for at opleve dem på deres egen hjemmebane. For på den måde kan han skabe løsninger på områder, de ikke lige havde forventet, forklarer han.

Som en af Nordeas bedste kunder møder du med jævne mellemrum Ole Hingelberg eller en af hans kolleger. Enten derhjemme, på kontoret eller hvor det nu passer ind. Han er formuerådgiver i Private Banking, hvor han rådgiver dig om, hvordan du kan tilrettelægge dit liv i forhold til din samlede formue, så det passer ind i de drømme og ønsker, du har for fremtiden. Og netop mødet med kunderne er det, der driver den garvede rådgiver.

”Jeg har bankens bedste job. Hver dag møder jeg en masse dejlige mennesker, der på forskellig vis har skaffet sig en formue, og dermed kan være kunder hos os. Det er pragtfuldt og livsbekræftende at lære deres historier at kende og få indblik i, hvad de laver i dag. Jeg nyder, når jeg kan gøre en forskel for kunderne med den rådgivning, jeg kan tilbyde,” fortæller han.

Sikrer det stærke fundament
Som formuerådgiver er det hans job at skabe overblik og sikre et stærkt fundament for din formue. Sammen tilrettelægger vi eksempelvis pensionsopsparing, laver nedsparingsplaner, planlægger generationsskifte, ligesom han også er med til at skabe mulighed for at indfri de drømme, du som Private Banking-kunde kan gå rundt og tumler med. Arv og testamente fylder også meget, da mange kunder er meget bevidste om, de ikke kan eller vil bruge hele deres formue selv, forklarer han.

På den måde er det hans job at bruge hele værktøjskassen for at lægge en plan, som sikrer, at pengene kan understøtte det liv, du ønsker at leve – både nu og i fremtiden. Og her spiller det en stor rolle, at han kan få lov til at opleve dig på tæt hold.

”I min del af landet (Nord- og Vesttjylland) møder vi ofte vores kunder hjemme hos dem privat eller på deres virksomhed. På den måde får vi skabt nogle stærke relationer, fordi vi får lov til at opleve kunderne på steder, hvor de kan vise det frem, de har skabt, eller vise os en interesse, de har. 

Derudover fungerer samarbejdet således, at vi i fællesskab får skabt nogle attraktive løsninger. Og det sker ret ofte, at vi med vores erfaring og viden kan overraske vores kunder på en positiv måde, så de får et større udbytte, end de umiddelbart havde regnet med,” siger Ole Hingelberg.