- Hvordan kan jeg modtage betalinger til min webshop?
For at modtage kortbetalinger skal du bruge både en indløsningsaftale og en betalingsløsning. Nordea har et samarbejde med Worldline, som dækker alle dine behov indenfor e-handel og i fysiske butikker.
- Hvad betyder det at tilmelde mine konti til Corporate Acces Lite?
Corporate Access Lite er en integration mellem dit økonomisystem og Nordea Business. Dette betyder, at du via dit økonomisystem kan oprette en betaling, som bliver sendt til eksekvering direkte i Nordea. Corporate Access Lite gør det også muligt at lave afstemning af dine konti. Corporate Access Lite kan i dag kommunikere data med: Bankintegration, Intercount, Uniconta, HallerupNet, Corpay One og Fenerum.
Hvis du benytter et andet økonomisystem, så kontakt venligst din rådgiver.
- Hvad er Corporate Access Lite?
Corporate Access Lite er et integrationsmodul, der understøtter dine udbetalinger og afstemninger fra jeres økonomisystem til Nordea. Corporate Access Lite kan i dag kommunikere data med: Bankintegration, Intercount, Uniconta, HallerupNet, Corpay One og Fenerum.
- Hvor kan jeg se mine fremtidige betalinger i Nordea Business, når jeg har sendt betalingen direkte fra mit økonomisystem?
Betalinger, som ikke er lavet i netbank eller uploadet som XML-fil, skal du finde og rette i dit økonomi system.
- Hvordan bestiller jeg en kortterminal?
Når du skal modtage kortbetalinger, skal du bruge både en kundevendt betalingsløsning – betalingsterminal eller online betaling – og en indløsningsaftale. Nordea har et samarbejde med Worldline, som tilbyder erhvervskunder ét sted, hvor de kan modtage betaling på tværs af salgskanaler – både i webshops og fysiske butikker.
- Hvordan håndterer jeg bilagshåndtering til First Card?
Bilagshåndtering kan alene benyttes til vores erhvervskort, First Card.
Følgende systemer/leverandører kan anvendes med First Card: Acubiz EMS, Atomic, Axapta, Basware, Concur, Dynamics, Expenture, Flex Datasystem, MobileXpense, Navision, Oracle, SAP, Continia Software, zExpense/ZeBon, Ibistic Technologies Denmark A/S, Navidoc ApS
- Jeg har en trækning på min konto med teksten "CAP" – kan jeg tilbagekalde den?
CAP står for Corporate Access Payments og er en betaling lavet via din Corporate Access løsning. Har du en trækning med teksten ''CAP'', som du ønsker tilbagekaldt, kan du chatte med Nordea Business Center online eller ringe på 70 33 44 44.Åbner i nyt vindue
- Hvorfor kan jeg ikke se fremtidige betalinger, når jeg anvender Corporate Access Lite, i Nordea Business?
Der arbejdes på, at man i fremtiden kan se kommende betalinger i Nordea Business, som er oprettet via Corporate Access Lite. Vi henviser indtil da til dit økonomisystem.
- Jeg har lavet en betaling via en godkendt tredjepartsudbyder, hvordan tilbagekalder jeg denne?
Har du lavet en betaling via en godkendt tredjepartsudbyder, som du ønsker tilbagekaldt, bedes du kontakte udbyderen.
- Hvordan afmelder jeg min Corporate Access Lite-aftale?
Ønskes integrationen afmeldt, skal du kontakte din rådgiver.
Er der tale om en løsning fra en godkendt tredjepartsudbyder, afmelder du denne via din udbyder/ERP-system.
- Hvordan laver jeg en kvittering på en betaling?
Du har mulighed for at se transaktionsoplysninger på en gennemført betaling ved at klikke på posteringen, hvorefter du vil se "Transaktionsoplysninger", som kan printes.
- Hvor retter jeg betalinger lavet via tredjepart?
Har du lavet en betaling via en godkendt tredjepartsudbyder, som du ønsker rettet, skal du kontakte udbyderen. Er betalingen lavet via Corporate Acces Lite, kan du chatte med Nordea Business Center online eller ringe på 70 33 44 44.Åbner i nyt vindue
- Hvem kan jeg kontakte, hvis integrationen mellem Nordea Business og mit økonomisystem fejler?
Oplever du udfordringer med integrationen, uanset om det er via Corporate Acces Lite eller en løsning fra en godkendt tredjepartsudbyder, skal du først kontrollere, at aftalenummeret er korrekt angivet (10 cifre). Hvis aftalenummeret er korrekt, og du stadig oplever udfordringer, skal du kontakte dit økonomisystem for support. Vær opmærksom på, at der skal være en Nordea Business-adgang tilknyttet brugeren, der skal anvende integrationsløsningen. En Konto-kik adgang er ikke nok.