Elektronisk indbetalingskort

Med Elektronisk indbetalingskort kan du både gøre det nemmere for dine kunder at betale regninger i Netbank og selv opnå administrative fordele og kontante besparelser.

Fakta

Bemærk produktet udfases pr. 1. december 2018

Indbetalingskortet sendes elektronisk til kundens Netbank i stedet for at blive trykt på papir og sendt med posten. Indbetalingskort med kortarterne 04, 15, 71 og 75 kan sendes som elektroniske indbetalingskort.

Du behøver blot at sende navne- og adresseoplysninger sammen med opkrævningsleverancen i Betalingsservice til Nets, som herefter finder dine betalingsmodtagere blandt samtlige tilmeldte debitorer. Disse betalingsmodtagere får et elektronisk indbetalingskort, og til øvrige debitorer udskriver Nets indbetalingskort på papir.

I Netbank, og evt. via SMS, bliver dine kunder automatisk gjort opmærksom på nye regninger, som ligger klar til betaling. Dine kunder behøver hverken taste debitor-identifikation, dato eller beløb. De kan dog ændre dato og beløb – men ikke debitor-identifikationen.

Priser

Se priserne hos NetsÅbner i nyt vindue

Om Elektronisk indbetalingskort

Elektronisk indbetalingskort giver sammen med Betalingsservice en komplet opkrævningsløsning. Dine kunder får valgfrihed mellem elektronisk og trykt indbetalingskort. Samtidig sparer du mellem 2 og 7 kr. pr. kort, afhængigt af din nuværende løsning.

Dine fordele:

  • Vedlæg en elektronisk specifikation af beløbet (medsend bilag) og spar porto, kuvertering og manuel håndtering.
  • Alle indbetalinger kan identificeres 100 pct., fordi debitoridentifikationen ikke kan ændres af kunden. Det sparer tid i debitorbogholderiet.
  • Kunder, der ikke siger "JA" til Elektronisk indbetalingskort, får stadig et indbetalingskort med posten.

Se også