Digital signatur erhverv

Underskriv digitalt og hurtigt

Derfor er digital underskrift nemt, hurtigt og sikkert 
Evnen til at reagere hurtigt og effektivt har betydning for din virksomhed. Med Digital underskrift er det nemt og hurtigt at underskrive for din virksomhed, uanset hvor i verden de involverede medarbejdere, partnere og bestyrelsesmedlemmer befinder sig.

  • Du får direkte besked, når der er et dokument klar til underskrift i e-Boks
  • Du underskriver med NemID og får dine aftaler (fx lån, kreditter eller investering) klar med det samme
  • Du kan altid finde alle underskrevne dokumenter inkl. bilag i e-Boks’ arkivmappe
  • Du bestemmer selv, hvilke medarbejdere der skal have adgang til dokumenter fra Nordea

Digital underskrift er for alle
Vi introducerer digital underskrift for erhvervskunder med én tegningsberettiget ved udgangen af 2017. Vi forventer at kunne tilbyde servicen til alle Nordeas erhvervskunder i første halvår af 2018

Sådan underskriver erhvervskunder med én tegningsberettiget elektronisk 
Log på din erhvervs e-Boks og underskriv med dit private NemID.

Underskriv med et klik
Når der er underskrevet får Nordea en kvittering, og vi kan etablere dit produkt. Du behøver ikke foretage dig mere. Dokumentet inkl. bilag bliver automatisk arkiveret i e-Boks, så I nemt kan finde dem igen.

FAQ

Hvordan er sikkerheden for mig og min virksomhed?

Svar:

Kun medarbejdere med NemID-medarbejdersignatur med CPR-tilknytning kan underskrive dokumenter. Bemærk, at det er dit ansvar at sikre, at tegningsreglerne er overholdt i forhold til underskrift af det aktuelle dokument.

Er underskriften juridisk bindende?

Svar:

Ja, underskriften er bindende på samme måde som en fysisk underskrift.

Kan jeg fravælge at skrive under digitalt?

Svar:

Nordea sender alle dokumenter til digital underskrift. Hvis du har en særlig situation, og ikke ønsker at underskrive digitalt, kan du rette henvendelse til din rådgiver.

Kan jeg sikre at det kun er udvalgte medarbejdere der kan se dokumenterne fra Nordea?

Svar:

Ja, du kan oprette særlige rettigheder til diverse medarbejdere.

Kan mit udenlandske bestyrelsesmedlem underskrive?

Svar:

Nej det kan desværre ikke lade sig at gøre, da digital underskrift kræver et dansk CPR-nummer. Kræver en aftale underskrift fra en medarbejder eller et bestyrelsesmedlem uden et dansk CPR-nummer, skal du rette henvendelse til din rådgiver.

Hvor kan jeg få hjælp hvis jeg har spørgsmål?

Svar:

Du kan kontakte Nordea 24/7 Erhverv på tlf: +45 70 33 44 44

Se vejledning i at bruge Digital underskrift som PDF (pdf, 453 KB)Åbner i nyt vindue