Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue
Colleagues walking down stairs 3 large

Det gør vi i Nordea

I Nordea følger vi udviklingen og myndigheders retningslinjer om corona tæt og tager løbende forholdsregler for at passe godt på både kunder og medarbejdere.

Sammen passer vi på hinanden

I Nordea gør vi alt, vi kan, for at hjælpe i samfundet samt minimere spredningen af corona-virussen: 

  • OPDATERING: Vi har den 21. september 2020 indført særlige restriktioner i hele landet på linje med myndighedernes gældende restriktioner.
  • For vores kunder gælder, at vi anbefaler onlinemøder. Kundeevents udskydes, aflyses eller konverteres til online events.
  • For vores medarbejdere gælder en række restriktioner, herunder udbredt hjemmearbejde, begrænset bevægelse mellem filialer og ekstra fokus på hygiejne og afstand.
  • Restriktionerne gælder indtil videre til 31. oktober 2020.

Generelle forholdsregler: 

  • Medarbejdere, der har været i kontakt med en smittet person eller føler sig syge, skal blive hjemme i to uger. 
  • Vores kontorer landet over er udstyret med håndsprit, og alle steder opfordres til god hånd-hygiejne og andre corona-relaterede råd, og vores rejseaktivitet er skåret ned til et absolut minimum.

For at hjælpe vores netværk af leverandører med at undgå finansielle problemer som følge af corona-virussen har vi besluttet at betale vores leverandører med det samme, uanset hvilke betalingsaftaler vi må have med den enkelte leverandør.

Hold møder med os online  

Vi sidder selvfølgelig stadig klar til at hjælpe dig digitalt og telefonisk. Du kan også booke et fysisk møde i filialen. Hvis du er interesseret i det, beder vi dig ringe til os for at booke mødet. 

Husk, at du kan klare det meste selv i netbanken eller mobilbanken. Læs evt. mere om enkle måder at betjene sig selv.

Sådan hjælper vi kunderne

Mange privatpersoner og virksomheder mærker konsekvenserne af corona-smitten både i Danmark og de øvrige nordiske lande. Derfor har vi i Nordea lanceret en række muligheder, som skal være med til at hjælpe og skabe ro blandt vores kunder og i samfundet. 

Afhængig af de enkeltes behov og økonomiske situation går vi i dialog om, hvordan vi kan hjælpe. Du kan læse mere her.

Vær opmærksom, når du skal betale

Corona kan ifølge Sundhedsstyrelsen smitte, når du rører ved overflader med virus og efterfølgende rører ved din næse, mund eller øjne. Mønter og sedler skifter hænder mange gange, så vær særlig opmærksom, hvis du håndterer kontanter. Der er også risiko for smitte, når du taster din pinkode på dankortautomater, som mange andre også rører ved. Vi anbefaler, at du undgår kontanter og undgår at taste din pinkode ved i stedet at bruge kontaktløs funktion med dit kort, Apple Pay, Google Pay og MobilePay. Du kan finde en vejledning til at bruge kontaktløs betaling på Android her og iPhone her.

Se Sundhedsstyrelsens øvrige rådÅbner i nyt vindue til at undgå smitte.

Pas på de digitale svindlere

Corona er i alles bevidsthed, og det udnytter svindlerne særligt i denne tid. Vi oplever, at kunder får tilsendt falske mails og links til falske webbutikker, hvor svindlerne forsøger at franarre kunderne deres person- og kortoplysninger.  

Her kan du finde de fem enkle råd til, hvordan du mindsker risikoen for at blive snydt af digitale svindlere.