Chat Åbner i nyt vindue Ring til os Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Alle spørgsmål og svar om konti

Alle spørgsmål og svar omkring konti

Hvordan får jeg en fuldmagt til en andens konto?

Den person, der har kontoen, skal kontakte Nordea for at give dig adgang til kontoen med en fuldmagt. Der vil blive sendt en fuldmagt digitalt, som du skal underskrive med Nemid. Hvis du ikke er kunde i Nordea, kan du godt få fuldmagt. Du skal blot legitimere dig via 'bliv kundeÅbner i nyt vindue'og klikke på ’Skal du have fuldmagt til en konto’.

 

Hvis du ikke har NemID, kan du henvnde dig i nærmeste servicefilial. Husk at medbringe sundhedskort og billedelegitimation. Du finder den filial der er tættes på dig her.

Hvordan giver jeg fuldmagt til min konto?

Du skriver en mail til os via netbanken eller kontakter Nordea 24/7 på 70 33 33 33 eller via chat.

Den du giver fuldmagt, skal være kunde i Nordea. Er personen ikke det, skal vedkommende blot legitimere sig via 'bliv kunde' og klikke på ’Skal du have fuldmagt til en konto’.

Når du har været i kontakt med os, modtager du og den, du vil give fuldmagt, aftaler via netbanken, som i begge skal underskrive med NemID.

Hvis du ikke har NemID, kan du henvende dig i nærmeste servicefilial. Husk at medbringe sundhedskort og billedelegitimation. Du finder den filial der er tættes på dig her

 

 

Hvordan ser jeg nemmest saldo og bevægelser på min konto?

Den nemmeste måde at se saldo og bevægelser på din konto er i mobilbanken. Hvis du sidder ved en computer, er Konto-kig også nemt. Der kan du logge ind uden brug af nøglekort. Hvis du ikke har Konto-kig, kan du logge ind i netbanken, som du plejer.

Hvis du bestiller en saldo-sms, kan du selv vælge, hvornår du vil have besked om saldoen på din konto. Det kan du bla. gøre under Beskeder i mobilbanken.

Hvor kan jeg finde en kontooversigt?

Når du er logget ind på Netbank, kan du ved at klikke ’Vis hele min økonomi’ få en oversigt over dine konti og evtuelle lån, kreditlån, pension og forsikringer

Hvor finder jeg mine kontoudskrifter?

Du kan finde dine kontoudskrifter under ’Arkiv’ i netbank. 

Sådan gør du:

Du kan efterfølgende gemme kontoudskriften som en PDF-fil. 

Hvor finder jeg mine årsoversigter?

Du kan finde dine årsoversigter under ’Arkiv’ i netbank. 

Sådan gør du:

Du kan efterfølgende gemme årsoversigten, som en PDF-fil.

Kan jeg printe mine kontobevægelser?

Ja, det gør du i Netbank.

Sådan gør du:

Du kan også gemme kontobevægelser som PDF fil på din computer.  

Sådan gør du:

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue
  • Klik på ’Arkiv’ i venstre side
  • Vælg ‘Kontoudskrifter’
  • Vælg den måned, du ønsker at gemme som PDF fil
  • Gå helt ned i bunden af udskriftet, og klik ’Gem Som PDF’
  • Klik ’Åben’ i bunden af pop-up billedet
  • Gem efterfølgende kontoudskrift, på din computer, evt. i en mappe for sig.
Jeg har skiftet bank, men har brug for kontoudskrifter fra Nordea, hvor finder jeg dem?

For at se dine kontoudskrifter skal du have en aktiv konto i Nordea. Hvis du har brug for at se dine gamle kontoudskrifter, kan du kontakte Nordea 24/7 på 70 33 33 33. Her kan vi hjælpe dig med at oprette en konto, og give dig adgang via Konto-Kik.

Hvad får jeg i rente på min konto?

Når du er logget på Netbank, kan du under ’Kontooplysninger’ se dine renter, og hvad du har af renteindtægter- og udgifter for året. 

Sådan gør du:

Hvorfor er der trukket gebyr på min konto?

Din placering i vores fordelsprogram afgør, hvad du skal betale for dine produkter og services. De mest almindelige gebyrer vil være for fx kort, netbank og betalinger.

Du kan læse mere om fordelsprogrammet her.

Hvordan opretter jeg en konto?

Du er kunde i Nordea

Er du allerede kunde i Nordea, kan du selv oprette en konto via Netbank.

Sådan gør du:

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue
  • Klik på ’Konto’ i venstre side
  • Klik på ’Opret Konto’
  • Vælg kontotype
  • Udfyld og klik ’Fortsæt’
  • Sæt flueben i boksen, og bekræft med ’Adgangskode’

Ny kunde i Nordea

Hvis du ikke er kunde i Nordea, skal du oprette dig som ny kunde. Det tager ca. 12 min. fra start til slut. Du skal bruge et billede af dit danske sundhedskort og et billede af dit danske pas eller kørekort. 

Log på bliv kundeÅbner i nyt vindue

Hvis du ikke er fyldt 18 år, hvis du er registreret i RKI, eller hvis du ikke har NemID, kan du ikke bruge vores "Bliv kunde” onlineløsning. Kontakt os i stedet på 70 20 21 30 eller kom forbi en afdeling.

Hvordan lukker jeg en konto?

Du kan lukke en konto ved at kontakte Nordea 24/7 på chat eller telefon. Du kan også skrive en mail til din afdeling. Så vil kontoen blive gjort op den efterfølgende bankdag.

Hvis du har kort til kontoen, bliver de også spærret. 

Hvad er en NEMkonto?

En Nemkonto er en bankkonto, du har i forvejen, og som det offentlige bruger til at udbetale penge til. Med NemID kan du logge ind på Netbank og se din Nemkonto, oprette eller ændre den.

Du kan også ændre din Nemkonto på nemkonto.dkÅbner i nyt vindue ved at logge ind med dit NemID.

Hvordan finder jeg ud af, om min konto er en Nemkonto?

Du kan se i netbanken, om du har en Nemkonto i Nordea.

Sådan gør du:

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue
  • Klik på ’Indstillinger’
  • Klik på ’Design Min Netbank’
  • Klik på ’Foretrukne Konti’
  • Under ’Tilmelding til Nemkonto’ kan du oprette eller ændre Nemkontoen.
Hvordan opretter eller ændrer jeg min Nemkonto?

Du kan, selv oprette eller ændre din Nemkonto, i Netbank. 

Sådan gør du:

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue
  • Klik på ’Indstillinger’
  • Klik på ’Design Min Netbank’
  • Klik på ’Foretrukne Konti’
  • Under ’Tilmelding til Nemkonto’ kan du oprette eller ændre Nemkontoen.