Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Se alle spørgsmål og svar om Mobilbank

Spørgsmål og svar om Mobilbank

Hvordan får jeg Nordea Mobilbank til min Smartphone?

Du kan få adgang til vores Mobilbank, når du har adgang til Netbank og har været aktiv der én gang. Du skal være 15 år.

Sådan finder du Mobilbanken:

  • Søg på Nordea Mobilbank Danmark i App-store eller Google Play
  • Tryk på hent i App-store eller installér i Google Play
  • Når appen er hentet og installeret, er du klar til at bruge den. Du kan både logge ind med NemID eller Touch ID


Du kan se hjælpevideoer om Mobilbanken her

Min Mobil/Tablet er blevet stjålet, hvad skal jeg spærre?

I dag bruger vi mobilen til mange andre ting end at ringe fra, fx til at købe billetter eller gå i mobilbanken. Derfor er det vigtigt, at du får ændret og spærre de informationer, der ligger tilgængeligt på telefonen som bl.a. NemID, nøglekort, kort, adgangskoder, osv. Husk også at melde det til politiet.

Hvordan overfører jeg penge i min mobilbank?

Du vil overføre til andre:

  • Log på mobilbanken
  • Tryk på ”Betal til andre” i nederste højre hjørne af skærmen
  • Vælg den konto, du vil overføre penge fra
  • Skriv modtagerens reg . nr. og konto nr.. Du kan også vælge modtageren i dine tidligere modtagerpersoner nederst på skærmen.
  • Tryk Ok/fortsæt
  • Skriv beløbet og tryk Ok/fortsæt
  • Du kan nu skrive tekst til din egen kontoudskrift og tekst til modtageren. Du kan også vælge,  om betalingen skal være tilbagevendende, eller om det er en engangsbetaling.
  • Tryk ”bekræft”, og bekræft med en nøgle fra dit nøglekort.

Du vil overføre til dig selv 

  • Log på mobilbanken
  • Tryk på ”Overfør til dig” i bunden af skærmen
  • Vælg den konto, du vil overføre fra
  • Vælg den konto, du vil overføre til
  • Skriv beløbet og afslut med ”Ok”
  •  Bekræft overførelsen. Du skal ikke bruge kode fra dit nøglekort, når du overfører mellem dine egne konti.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan se alle min konti på mobilbanken?

Du kan ændre, hvilke konti du får vist, ved at gøre følgende: 

  • Log på mobilbanken 
  • På oversigtsbilledet trækker du dine konti ned ad med fingeren, indtil der kommer et felt til syne i toppen med ”Vis alle”. 
  • Tryk på ”Vis alle” 
  • Tryk på ”Rediger” i øverste højre hjørne. 
  • Sæt herefter et blåt flueben i alle de konti, du gerne vil se på dit oversigtsbillede. 
  • Tryk på ”gem” oppe i højre hjørne for at afslutte.
Kan jeg se mine regninger/betalinger i mobilbank?

Ja, du kan gøre det på følgende måde: 

  • Log på mobilbanken 
  • Tryk på ”Betalinger” nede i venstre hjørne af skærmen 
  • Her kan du se et oversigtsbillede over alle dine betalinger og regninger. Vær opmærksom på, at du først kan se dine betalingsservice-regninger 5 bankdage før den første i måneden. 
  • Oversigtsbilledet er inddelt efter, hvilke regninger og betalinger der betales fra de forskellige konti. Du kan se det fulde beløb på dine betalinger og regninger øverst på siden. 
Hvordan betaler jeg et girokort i min mobilbank?
  • Log på mobilbanken 
  • Fra oversigtsbilledet trykker du på ”Betal til andre” nede i højre hjørne af skærmen 
  • Vælg den konto, som girokortet skal betales fra 
  • Tryk på ”Regning” øverst til højre, så feltet bliver mørkeblåt 
  • Indtast navn og numre på modtagerenfra girokortet. Du kan også trykke på det lille kameraikon oppe i højre hjørne, og tage et billede af numrene på girokortet. Så bliver de automatisk skrevet i feltet. 
  • Tryk ”Ok”
  • Du kan nu skrive en meddelelse til modtageren og vælge om betalingen skal være en engangsbetaling, eller om den skal betales flere gange. Du kan også her tilmelde regningen til Betalingsservice. 
  • Tryk bekræft , og bekræft med en nøgle fra dit nøglekort. 
Min adgangskode er blevet spærret?

Du kan ringe på 70 33 33 33 og bestille en ny. Vi sender dig en ny kode på sms eller brev. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ikke sende den nye adgangskode på mail.

Mit touch login virker ikke – hvad gør jeg?

Hvis du har problemer med at logge på med touch login, kan det nogle gange hjælpe at gøre sådan:

  1. Forsøg først at genstarte din telefon ved at slukke den og tænde den igen. Hvis det ikke virker …
  2. Forsøg at slette Mobilbank-appen fra din telefon, og hent den til din telefon igen bagefter. Hvis det ikke virker…
  3. Forsøg at slette dine nuværende touch-login aftaler og efterfølgende tilmelde dem igen.  Det gør du under indstillinger i din telefon.
Hvordan spærrer jeg mit kort i mobilbank?

Du kan nemt spærre dit kort i Mobilbanken:

  • Log på mobilbanken 
  • Find det kort, du ønsker at spærre på oversigtsbillede helt nede i bunden af skærmen, og tryk på det. 
  • Tryk herefter på ”Spær kort” og afslut med at bekræfte spærringen med en nøgle fra dit nøglekort.
Hvor gammel skal man være for at få Mobilbank?

Du kan få Mobilbank, fra du er 15 år og har en aktiv Netbank og NemID. Du skal altså have været logget ind på din netbank på computeren for at få adgang til Mobilbanken.

Kan jeg skrive mail/se mail fra min Mobilbank?

Ja det kan du sagtens. Du gør det på følgende måde:

  • Log på mobilbanken 
  • Tryk på de tre vandrette streger oppe i venstre hjørne af skærmen 
  • Tryk på ”Nordea mail” 
  • Her kan du både se din indbakke og de mails, du selv har afsendt 
  • Du kan skrive en ny mail ved at trykke på ”Ny meddelelse”  i bunden af skærmen. 
Hvor kan jeg læse mere om Mobilbanken?

Du kan læse mere om Mobilbank her