Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Spørgsmål og svar om MobilePay

Alle spørgsmål og svar om MobilePay

Hvor meget kan jeg overføre på Mobilepay?

Hvor meget du kan overføre på Mobilepay afhænger af, hvordan du er identificeret: 

Hvis du er identificeret med cpr. nr.:

  • Kan du overføre til andre eller betale i butikker for 3.000 kr. om dagen.
  • Er der ingen daglig grænse for, hvor meget du kan modtage.
  • Kan du sammenlagt modtage og sende for op til 80.000 kr. om året.

Hvis du er identificeret med NemID:

  • Kan du overføre for op til 10.000 kr. om dagen til andre privatpersoner. Derudover kan du betale med MobilePay for op til 10.000 kr. om dagen i butikker.
  • Er der ikke nogen daglig grænse for, hvor meget du kan modtage.
  • Kan du til og fra andre privatpersoner, som er brugere af MobilePay sammenlagt modtage op til 150.000 kr. om året. Der er ingen årlig grænse for, hvor meget du kan betale i butikker.

Du kan blive identificeret via NemID, ved at ændre dette i MobilePay-appen:

  • Tryk på Indstillinger i nederste venstre hjørne, herefter på ”beløbsgrænser”.  Du kan nu se, hvilken beløbsgrænse, du har. 
  • Tryk på fortsæt for at forhøje dine beløbsgrænser med NemID.

Hvis du er identificeret via billedlegitimation:

  • Kan du overføre for 10.000 kr. om dagen til andre privatpersoner. Derudover kan du betale med MobilePay for op til 10.000 kr. om dagen i butikker.
  • Der er ikke nogen daglig grænse for, hvor meget du kan modtage.
  • Kan du til og fra andre privatpersoner sammenlagt modtage op til 300.000 kr. om året. Der er ingen årlig grænse for, hvor meget du kan betale i butikker.
  • Kan du sammenlagt sende og modtage 300.000 kr. om året.

Du kan blive identificeret via billedlegitimation ved at ringe til MobilePay support på tlf: 45 144 447.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min kode til MobilePay?

Hvis du har glemt din kode til mobilePay, kan du nemt lave en ny:

  • Åben MobilePay.
  • Tryk på spørgsmålstegnet i øverste højre hjørne.
  • Tryk på ”Glemt kode”.
  • Tryk på ”Næste”.
  • Du modtager en aktiveringskode via sms, som sendes til din mobiltelefon (der kan gå nogle minutter, før den kommer).
  • Indtast den aktiveringskode, du har fået.
  • Tryk herefter OK.
  • Verificer dit kort ved at indtast de 4 sidste cifre på det kort, du har registreret i MobilePay.
  • Tryk OK.
  • Vælg en ny firecifret kode. Det er vigtigt, at du vælger en helt unik kode, som ingen andre kender, og som du ikke bruger andre steder.
  • Bekræft din firecifret kode.
Hvordan skifter jeg mit betalingskort til MobilePay?

Du kan nemt skifte dit betalingskort til MobilePay igennem MobilePay appen:

  • Log ind på MobilePay appen 
  • Klik på de tre streger øverst i venstre hjørne
  • Klik ”Indstillinger”
  • Klik ”Kort”
  • Klik på det kort, du vil ændre 
  • Klik på redigeringsikonet ud for kortnummeret
  • Ret kortnummer, udløbsdato, kontrolcifre og klik ”Næste”.
Hvordan skifter jeg mit mobilnummer til Mobilepay?

Du kan ændre dit mobilnummer til MobilePay i MobilePay appen:

  • Log på MobilePay med dit gamle mobilnummer.
  • IOS og Android: Klik på de tre streger øverst. Windows: Klik på de tre prikker nederst.
  • Vælg ”Indstillinger”.
  • Vælg ”Mobilnummer”.
  • Indtast dit nye mobilnummer.
  • Der bliver nu sendt en aktiveringskode til dit nye mobilnummer.
  • Indtast den tilsendte aktiveringskode i din MobilePay.
Hvordan kan jeg skifte konto til MobilePay?

Du kan nemt ændre dit kontonummer til MobilePay i MobilePay appen:

  • Åbn MobilePay.
  • IOS og Android: Klik på de tre streger øverst. Windows: Klik på de tre prikker nederst.
  • Vælg ”Indstillinger”.
  • Vælg ”Kontonummer”.
  • Ret nummer og klik ”Gem”.
Hvor kan jeg se, hvem jeg har overført til, og hvem der har overført til mig?

Du kan nemt se, hvem du har overført til, og hvem der har overført til dig i MobilePay appen:

  • Log på MobilePay.
  • Klik på de tre vandrette streger oppe i højre hjørne på skærmen.
  • Klik på aktiviteter.
  • Her kan du se alle dine aktiviteter på MobilePay.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan vedkende mig nogle aktiviteter på MobilePay?

Vi spærrer dit kort i Nordea, og du skal efterfølgende kontakte MobilePay Support på tlf: 45 144 447.

Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har andre spørgsmål til MobilePay?

Du skal henvende dig til MobilePay support på tlf: 45 144 447. De vil sidde klar og hjælpe dig med generelle spørgsmål til MobilePay.

Jeg er blevet snydt i en handel. Hvad gør jeg?

Har du købt en vare og betalt med MobilePay, men ikke modtaget varen, har du i de fleste tilfælde ret til at få dine penge tilbage. Du skal dog være opmærksom på, at mulighederne for at få pengene retur afhænger af, hvilken form for MobilePay-betaling, der er benyttet.

Læs mere på MobilePays egen hjemmesideÅbner i nyt vindue