Chat Åbner i nyt vindue Ring til os Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Se alle spørgsmål og svar om Netbank

Logon til netbank, NemID og daglig brug af Netbank

Hvordan logger jeg på netbank med NemID?

Du kan logge på netbanken via Nordea.dk. Her skal du holde musen henover ”Log på” oppe ved den hængelåsen i højre hjørne:

FAQ - Log på - 1

 

  • Herefter trykker du på den hvide knap ”Netbank Privat”
  • Nu kommer du til ”log på” siden. Her skal du indtaste dit brugernavn og adgangskode. Du trykker nu på ”Log på”, og så er du i netbanken. 
Hvad er NemID?

NemID er ét fælles log-in til både offentlige og private selvbetjeningsløsninger og til din netbank. 

Med NemID bruger du det samme log-in alle steder. Uanset om du vil bruge din netbank, bruge din kommunes online selvbetjening, hente din årsopgørelse fra SKAT, læse din Digitale Post eller ordne dine forsikringer. Du skal være fyldt 15 år for at få NemID.

Hvor finder jeg mit NemID-nr.?

Du finder dit NemID-nr. i det brev, du får i forbindelse med oprettelsen af din NemID-aftale. Har du ikke længere dette brev, kan du få dit aftalenummer oplyst ved at ringe på  70 33 33 33. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ikke oplyse nummeret over e-mail.

Hvad er en elektronisk nøgleviser?

En elektronisk nøgleviser er en digital udgave af NemID nøglekortet. Den fungerer ved, at du klikker på en knap på nøgleviseren, og derefter generer den en kode, som kan bruges til at logge ind. 

Du kan købe en nøgleviser på NemIDs hjemmeside.Åbner i nyt vindue

Jeg har glemt min NemID adgangskode

Du kan bestille en ny NemID adgangskode på NemIDs hjemmesideÅbner i nyt vindue. Den bliver sendt med posten. Det tager op til 3-5 dage.

Sådan gør du:

Når du taster den midlertidige adgangskode ind, bliver dit NemID låst op igen, og du bliver samtidig bedt om at lave en ny personlig adgangskode. 

Har du akut brug for en ny adgangskode, kan du ringe til Nordea 24/7 på 70 33 33 33, så kan vi sende dig en ny via en sms. Af sikkerhedsmæssige grunde har vi ikke mulighed for at sende den via mail. 

Jeg vil gerne skifte min NemID adgangskode?

Du kan skifte NemID-koden i Netbanken. 

Sådan gør du:

Du bliver nu sendt videre til NemID, hvor du kan ændre din nuværende adgangskode til en ny. Du kan også logge direkte på www.nemid.nuÅbner i nyt vindue og ændre koden der. 

Vi anbefaler, at koden skiftes jævnligt.

Hvorfor skal jeg lave en 4-cifret kode, når jeg ændrer adgangskode?

NemID har tillføjet en mulighed for at have en 4-cifret kode.  

 Den 4-cifret kode må ikke: 

  • være en del af dit cpr-nummer. 
  • være 4 ens tal
  • bestå af en talrække f.eks. 1234 eller 5678

Når du ændrer adgangskoden, giver systemet dig altid en 4-cifret kode som standard, men oppe i toppen af siden kan du også vælge ”Min adgangskode skal bestå både af tal og bogstaver”.

Hvis du vælger at beholde en adgangskode, der består af tal og bogstaver, skal den overholde følgende krav: 

  • Skal være mellem 6 og 40 tegn
  • Skal indeholde både bogstaver og tal
  • Må ikke indeholde visse specialtegn, herunder æ, ø og å
  • Må ikke indeholde det samme tegn 4 gange i træk
  • Må hverken starte eller slutte med et blanktegn
  • Må ikke indeholde dit cpr- eller NemID-nummer
  • Der skelnes ikke mellem store og små bogstaver. 
  • Tilladte specialtegn er: { } ! # " $ ’ % ^ & , * ( ) _ + - = : ; ? . og @
Jeg har mistet mit NemID nøglekort

Har du har mistet dit NemID nøglekort, er det vigtigt, at det bliver spærret hurtigst muligt. Du kan enten spærre det på nemid.nuÅbner i nyt vindue eller ved at ringe på tlf: 70 33 33 33. 

Du kan bestille et nyt nøglekort på nemid.nuÅbner i nyt vindue eller ved at ringe på 70 33 33 33.

Du skal også spærre dit NemID, hvis du har fået stjålet din telefon, eller har mistanke om at dit NemID bliver misbrugt.

Hvordan logger jeg på konto-kik?

Du kan logge på konto-kik uden brug af nem-id. Du bruger dit brugernavn og adgangskode til Nemid, men du bliver ikke spurgt til den 6-cifret kode. 

Hvis du ikke har NemID og skal på konto-kik, kan du få tilsendt en aktiveringskode via sms eller brev. Du bestiller koden ved at ringe på tlf: 70 33 33 33. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi desværre ikke sende den til dig på mail.

FAQ - Screenshot - konto-kik

Hvorfor kan jeg ikke se mit Nordea kreditlån i Netbank?

Når du klikker på Nordea Kreditlån i netbank, åbner E-bolig i et nyt vindue. Får du ikke vist E-Bolig, kan det skyldes, at du har slået blokering af nye browser-vinduer til. Så skal du give tilladelse til, at der må åbnes nye vinduer, før du kan bruge E-bolig.

Sådan gør du:

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue
  • Klik på Nordea Kreditlån 
  • I linjen med pop-up blokeringen skal du vælge ”Tillad altid pop-up vinduer fra dette sted” 
  • Klik ’JA’ til "Vil du tillade pop op-vinduer fra www.nordeanetbank.dk?" 
  • Log på Netbank igen.

Det er kun muligt at se detaljer på private Nordea Kreditlån i Netbank.

Hvorfor kan jeg ikke logge på Nordea Investor via Netbank?

Det kan skyldes, at Nordea Investor åbner i et andet vindue. Hvis din computer ikke tillader pop-op vinduer, bliver du blokeret. Det kan du rette på følgende måder:

Du bruger Internet Explorer: 

  • Klik på tandhjulet i højre hjørne 
  • Klik på indstillinger 
  • Klik på ”beskyttelse af personlige oplysninger” 
  • Fjern flueben fra feltet ”slå blokering af pop-op vinduer” til 
  • Afslut med ok.

Du bruger Google Chrome: 

  • Klik på de tre lodrette streger oppe i højre hjørne 
  • Klik på indstillinger 
  • Klik på ”vis avancerede indstillinger”
  • Klik på ”indstillinger for indhold” under fanen ”beskyttelse af personlige oplysninger” 
  • Rul ned på siden til feltet ”Pop-op – vinduer” 
  • Sæt prikken i ”Tillad, at alle websites viser pop-op vinduer”.

Du bruger Firefox: 

  • Klik på de tre vandrette streger i højre hjørne 
  • Klik på indstillinger 
  • Klik på ”indhold” ude i menuen til venstre 
  • Fjern fluebenet fra ”blokér pop-op vinduer” under ”pop-op vinduer” 
  • Afslut ved at klikke på krydset i toppen af vinduet.

Du bruger Safari: 

  • Klik på Safari oppe ved siden af Applelogoet i venstre hjørne 
  • Klik på indstillinger 
  • Klik på fanen ”Sikkerhed” 
  • Fjern fluebenet fra ”Blokér ekstra vinduer” 
  • Afslut ved at trykke på den røde cirkel i venstre hjørne.
Hvor finder jeg budgetværktøjet?

Du kan lægge budget i netbank. Budgettet finder du her:

Sådan gør du: 

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue
  • Klik på ‘Budget’ i venstre side
  • Vælg om det skal være for ’1. halvår’, ’2. halvår’ eller ’Hele året’
  • Udfyld/ret de relevante felter
  • Husk at gemme dine oplysninger
  • Hvis du giver banken adgang, skal du klikke ’Giv Banken Adgang’ og bekræft med ’Adgangskoden’.

Hver gang, der sker ændringer i dine budgetposter, skal du huske at opdatere budgettet i Netbank.