Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Alle spørgsmål og svar om Nordea Pay

Nordea Pay

Hvordan bestiller jeg et kort?

Du kan bestille et nyt kort i netbanken.

  • Log på Netbank
  • Klik på kort
  • Klik på ”Bestil kort”
  • Godkend med ”adgangskode”
Kan jeg bruge Nordea Pay i udlandet?

Ja, du kan betale i de forretninger, der skilter med det. 
Du kan hæve kontanter i udenlandske banker og pengeautomater. Du kan hæve, hvad der svarer til 5000 DKK om dagen.

Brug vejviseren hos VisaÅbner i nyt vindue for at se, hvor den nærmeste pengeautomat er på dit rejsemål.

Mit kort er blevet stjålet, hvad gør jeg?

Du kan spærre dit kort i Netbank eller kontakte Nordea 24/7 på 70 33 33 33.

Hvordan spærrer jeg mit kort, når banken har lukket?

Du kan spærre dit kort i netbank eller mobilbank.

Sådan gør du via Netbank:

  • Log på Netbank
  • Klik på kort 
  • Vælg kortet du vil spærre
  • Klik på spær kort 


Sådan gør du via Mobilbank:

  • Log på Mobilbank 
  • Find og klik på kortet i oversigten på forsiden 
  • Klik på ”spær kort”
  • Sæt flueben og bekræft spærring af kort 
  • Har du ikke Netbank eller Mobilbank, skal du kontakte Nordea på 70 33 70 80 eller 70 33 60 60 
Min kode er blevet afluret, hvad skal jeg gøre?

Spær dit kort i netbank/mobilbank eller kontakt Nordea 24/7 på telefon 70 33 33 33.
Jo hurtigere du spærrer dit kort, jo mindre er risikoen for, at en anden kan misbruge det.

Hvornår får jeg mit nye kort?

Der kan gå op til to uger, inden du modtager kortet på din adresse. Sørg for, at du har navn på din postkasse eller dør, ellers bliver kort og/eller pinkode ikke leveret.

Kan jeg betale med Nordea Pay på Rejsekort.dk?

Nej, rejsekortet modtager ikke Nordea Pay som betalingskort.

Hvad koster Nordea Pay?

Se priser her

Kan jeg slette en reservation på Nordea Pay?

Du kan ikke selv slette reservationer. Du skal kontakte firmaet, der har reserveret beløb og bede dem om enten at slette reservationen eller sende en mail til din afdeling om, at Nordea må gøre det. Mailen skal indeholde følgende:

  • Dato for reservation
  • Beløb
  • Kort nummer
  • En bekræftelse på, at det er ok, at Nordea sletter reservationen.