Nova Åbner i nyt vindue Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Alle spørgsmål og svar om Nordea Pay

Nordea Pay

Hvordan bestiller jeg et kort?

Du kan bestille et nyt kort i netbanken.

  • Log på Netbank
  • Klik på kort
  • Klik på ”Bestil kort”
  • Godkend med ”adgangskode”
Kan jeg bruge Nordea Pay i udlandet?

Ja, du kan betale i de forretninger, der skilter med det. 
Du kan hæve kontanter i udenlandske banker og pengeautomater. Du kan hæve, hvad der svarer til 5000 DKK om dagen.

Brug vejviseren hos VisaÅbner i nyt vindue for at se, hvor den nærmeste pengeautomat er på dit rejsemål.

Mit kort er blevet stjålet, hvad gør jeg?

Du kan spærre dit kort i Netbank eller kontakte Nordea 24/7 på 70 33 33 33.

Hvordan spærrer jeg mit kort, når banken har lukket?

Du kan spærre dit kort i netbank eller mobilbank.

Sådan gør du via Netbank:

  • Log på Netbank
  • Klik på kort 
  • Vælg kortet du vil spærre
  • Klik på spær kort 


Sådan gør du via Mobilbank:

  • Log på Mobilbank 
  • Find og klik på kortet i oversigten på forsiden 
  • Klik på ”spær kort”
  • Sæt flueben og bekræft spærring af kort 
  • Har du ikke Netbank eller Mobilbank, skal du kontakte Nordea på 70 33 70 80 eller 70 33 60 60 
Min kode er blevet afluret, hvad skal jeg gøre?

Spær dit kort i netbank/mobilbank eller kontakt Nordea 24/7 på telefon 70 33 33 33.
Jo hurtigere du spærrer dit kort, jo mindre er risikoen for, at en anden kan misbruge det.

Hvornår får jeg mit nye kort?

Der kan gå op til to uger, inden du modtager kortet på din adresse. Sørg for, at du har navn på din postkasse eller dør, ellers bliver kort og/eller pinkode ikke leveret.

Kan jeg betale med Nordea Pay på Rejsekort.dk?

Nej, rejsekortet modtager ikke Nordea Pay som betalingskort.

Hvad koster Nordea Pay?

Se priser her

Kan jeg slette en reservation på Nordea Pay?

Du kan ikke selv slette reservationer. Du skal kontakte firmaet, der har reserveret beløbet og bede dem om at slette reservationen.

Nordea Pay på mobilen

Hvordan bestiller jeg et Nordea Pay til mobilen?

Alle Nordea Pay vil være klar til brug i Nordea wallet med det samme. Du kan selv bestille kortet i din NetbankÅbner i nyt vindue. Du er også velkommen til at komme ind i en af vores filialer og få det bestilt. Derudover kan du ringe til os døgnet rundt på 70 33 33 33, og så hjælper vi dig med bestillingen.

Hvor kan jeg bruge Nordea Pay på mobilen?

Du kan bruge det digitale kort i butikker og alle andre fysiske steder, som tager imod kontaktløst betaling.

Hvad hvis jeg hellere vil have et fysisk plastikkort?

Vi sender stadig et fysisk Nordea Pay til dig, som du vil modtage med posten. Pinkoden modtager du ca. 2 dage efter, at du har modtaget dit kort.

Kan jeg stadig bruge Nordea Pay til mobilen, når jeg modtager det fysiske kort?

Ja, dit digitale kort bliver liggende i din Wallet (og i Apple Pay, hvis du har iPhone), og det bliver ved med at virke. Så selvom du modtager det fysiske kort, kan du sagtens fortsætte med at bruge det digitale.

Kan jeg stadig bruge det digitale kort, når jeg modtager det fysiske?

Kortet er aktivt, når du modtager det i din Nordea Wallet. Bemærk at du stadig skal aktivere det fysiske kort, når du modtager det.

Kan jeg bruge kortet til MobilePay?

Først når du modtager det fysiske kort, vil du kunne bruge det i MobilePay, fordi du skal bruge sikkerhedskoden på bagsiden af kortet til at komme i gang.

Kan jeg bruge Nordea Pay til mobilen med mit Fitbit eller Garmin sportsur?

Først når du modtager det fysiske kort, vil du kunne bruge det med dit sportsur, fordi du skal bruge sikkerhedskoden på bagsiden af kortet til at komme i gang. Læs hvordan du kommer i gang her.

Kan jeg se kortet i min Mobilbank og Netbank?

Ja, så snart du modtager kortet i din wallet, vil du også kunne se det i både Mobilbanken og i din Netbank

Hvordan spærrer jeg mit digitale kort?

Du kan spærre kortet på samme måde som før. Husk du også kan spærre det i Mobilbanken. Læs hvordan du spærrer dit kort her