Nova Åbner i nyt vindue Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Alle spørgsmål og svar om rejseforsikring

Rejseforsikring

Hvilke rejser dækker forsikringen?

Forsikringen dækker private rejser og forretningsrejser i hele verden.

Dækker rejseforsikringen ved bilrejse?

Ja, følgende betingelser skal være opfyldt, læs mere om betingelserne her.

Hvornår dækker rejseforsikringen?

Forsikringen dækker i hele verden, når du rejser uden for dit bopælsland. Rejsen må højst vare 60 sammenhængende dage.
For at forsikringen dækker, skal ét af følgende kriterier være opfyldt:

  • Hele rejsen skal være betalt med kortet
  • Hele transporten skal være betalt med kortet (transport til og fra destinationen, fx betaling af flybilletter, togbilletter og lign.)
  • Hele opholdet skal være betalt med kortet (alle overnatninger)
  • Minimum 50% af rejsen (ophold og transport) skal være betalt med kortet
Kan forsikringsperioden forlænges?

Ja, forsikringen kan forlænges med op til 18 måneder ved at betale et tillæg. Det aftales direkte med Tryg på telefon 70 12 99 00.
Når du ringer, skal Tryg bruge:

  • kortnummer og korttype
  • navn, adresse og cpr-nr. på alle forsikrede
  • dato for ud- og hjemrejse
  • destination
Dækker rejseforsikringen tyveri af bagage?

Nej, bagagen er ikke dækket ved tyveri.
Hvis du har en indboforsikring, dækker den typisk tyveri af bagage.

Hvem er dækket af rejseforsikringen?

Forsikringen dækker ejeren af et gyldigt Nordea Gold hovedkort og de medrejsende.
Medrejsende kan være:

  • ægtefælle/samlever, børn/stedbørn/adoptivbørn/plejebørn under 23 år 
  • ægtefælles/samlevers børn fra tidligere forhold under 23 år 
  • Plejebørn under 23 år, der har samme adresse som ejeren af kortet

 Det er ikke nødvendigt at have bopæl i Danmark for at være dækket.

Er familien dækket, hvis de rejser uden ejeren af kortet?

Nej, ejeren af kortet skal være med på hele rejsen.

Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål vedr. min rejseforsikring?

Har du spørgsmål til rejseforsikringen, kan du kontakte Tryg på telefon 70 12 99 00.

Hvad dækker rejseforsikringen?
  • afbestilling
  • flyforsinkelse
  • erstatningsrejse
  • lægebehandling
  • hjemtransport ved sygdom
  • bagageforsinkelse.

Læs mere her.