Spørgsmål og svar om lån og kredit

Søg om, afbetal på og indfri lån

Hvordan søger jeg om lån, kassekredit eller midlertidigt overtræk?

Du kan søge om flere forskellige typer af kredit eller lån: 

En kassekredit er en fleksibel låneform, hvor du får et aftalt beløb, som du kan hæve op til. Tilbagebetalingen er fleksibel, og der trækkes ikke penge fast som til et almindeligt lån.

Et bevilget/midlertidigt overtræk er en aftalt grænse for, hvor meget du kan hæve/gå i minus udover din saldo i en kortvarig periode – maksimalt i 3 måneder.

Et lån er fx et billån eller boliglån, og et forbrugslån er et lån som ikke er øremærket til et specifik formål, og kan f.eks. være til indskud i lejelejlighed, møbler og hvidvare, brugt bil, rejse osv.

Er låneformålene i Netbanken (Kassekredit, Midlertidigt overtræk, Billån eller Boliglån) ikke dækkende for dit behov, kan du sende en mail via netbanken under fanen ”Mail”. Vælg ”Ny mail” og skriv hvor meget og til hvad, du ønsker at låne. Det kunne f.eks. være et forbrugslån, du gerne vil søge om. 

Sådan søger du om lån i netbanken:

  • Log på netbankÅbner i nyt vindue.
  • Klik på ”daglig økonomi”.
  • Klik på ”konto”.
  • Klik på ”ansøg om kredit”.
  • Vælg mellem Kassekredit, Midlertidigt overtræk, Billån eller Boliglån.
  • Klik derefter på ”Ansøg”.
  • Udfyld felterne, der er markeret med stjerne.
  • Klik herefter på send knappen og godkend med NemID.

Du kan også kontakte os via chat eller på telefon 70 33 33 33.

Kan jeg selv overføre penge til mit forbrugslån?

Nej, du kan ikke selv overføre penge til dit forbrugslån, det skal vi hjælpe dig med. Du kan kontakte os på flere måder:

  • Send en mail via din netbank og skriv, hvor meget og fra hvilken konto du vil have overført penge fra.
  • Log på chat via netbank eller mobilbank eller ring på 70 33 33 33.
Hvor kan jeg se, hvad jeg skylder på mit lån (restgæld)?

Sådan ser du, hvor meget du skylder (restgæld)  via Netbank:

  • Log på netbankÅbner i nyt vindue.
  • Klik på dit lån.
  • Saldoen er det, du skylder på dit lån, på nær ikke tilskrevne renter. De tilskrives en gang i kvartalet.

Har du brug for at vide, præcis hvad du skylder, inklusive de renter som endnu ikke er tilskrevet lånet, kan du sende en mail eller chatte med os via Netbank eller Mobilbank. Du kan også ringe på 70 33 33 33.

Kan jeg springe en eller flere betalinger over på mit lån?

Har du brug for at springe en eller flere betalinger over, kan du sende en mail i din netbank, logge på chat via netbank og mobilbank eller ringe til 70 33 33 33.

Kan jeg indbetale ekstra på mit lån?

Ja, du har flere muligheder, hvis du vil indbetale ekstra på dit lån: 

  • Sende en mail via netbank med kontooplysninger og det beløb, du ønsker at indbetale ekstra.
  • Logge på chat via netbank eller mobilbank. Vær klar med dine kontooplysninger.
  • Ringe til 70 33 33 33 og få hjælp til at lave en ekstra indbetaling.
Hvordan kan jeg ændre den månedlige ydelse på mit lån?

Hvis du vil sætte ydelsen på dit lån op, kan du kontakte os via mail i netbank, chat eller på 70 33 33 33 og fortælle os, hvor meget du vil sætte ydelsen op til. 

Vil du have ydelsen sat ned, skal du også kontakte os, så vi kan få en snak med dig og vurdere den konkrete situation.

Hvordan indfrier jeg mit lån?

Du kan indfri dit lån på flere måder:

  • Send en mail via din netbank, hvor du skriver, at du vil indfri dit lån, og fra hvilken konto beløbet skal hæves fra.
  • Log på chat via netbank eller mobilbank eller ring på 70 33 33 33 og få os til at hjælpe dig med at indfri dit lån.