Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Alle spørgsmål og svar om Visa/dankort

Visa/Dankort

Hvordan bestiller jeg et kort?

Du kan bestille et nyt kort via netbank.

Sådan gør du: 

  • Log på Netbank 
  • Klik på kort 
  • Klik på ”Bestil kort” 
  • Godkend med ”adgangskode”
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg bruger mit kort i udlandet?
  • I udlandet skal du bruge din pinkode i pengeautomater, restauranter og lignende
  • Det er en god idé at medbringe pas, kørekort eller andet legitimation
  • Opbevar dit kort på en sikker måde, brug evt. hotellets safebox. Du bør ikke efterlade kortet i hotelværelset, i bagagen eller lignende.
Hvor meget kan jeg hæve i udlandet?

Du kan hæve det, der svarer til 2000 kroner i kontanter i døgnet.

Mit kort er blevet stjålet, hvad skal jeg gøre?

Du kan spærre dit kort i Netbanken eller i Mobilbanken.

Sådan gør du via Netbank: 

  • Log på Netbank 
  • Klik på kort 
  • Vælg kortet du vil spærre
  • Klik på spær kort

    Sådan gør du via Mobilbank:

  • Log på Mobilbank 
  • Find og klik på kortet i oversigten på forsiden
  • Klik på ”spær kort”
  • Sæt flueben og bekræft spærring af kort 

Hvis du ikke har Netbank eller Mobilbank, skal du ringe til os på 70 33 70 80 eller 70 33 60 60.

Er dit kort blevet misbrugt?

Så kan du læse mere her

Min kode er blevet afluret, hvad gør jeg?

Spær dit kort i netbank, mobilbank, eller kontakt Nordea 24/7 på telefon 70 33 33 33.
Jo hurtigere du spærrer dit kort, jo mindre er risikoen for, at en anden kan misbruge det.

Hvad koster et Visa/dankort?

Se priser her.