Mobilbank

Med Mobilbank kan du nemt og hurtigt holde styr på din daglige økonomi - Du kan fx se dine konti, overføre penge, betale regninger, følge dine investeringer og se ventetid på opkald til Nordea 24/7.

Om Mobilbank Download Fordele Vilkår Swipp Om Mobilbank

Mobilbanken tilbyder dig mulighed for at klare en lang række af dine bankaktiviteter, uanset hvor du end befinder dig.

Dine fordele:

  • Overblik på et øjeblik - din økonomi samlet på en side
  • Brug mobilens kamera til at betale dine regninger
  • Mails til og fra Nordea
  • Se ventetid til Nordea 24/7
  • Direkte adgang til Nordea Investor
  • Overføre penge mellem egne konti, nemt og hurtigt, med drag n' drop
Download

Mobilbank findes til iPad, iPhone og Android.

Hent appen i Google PlayÅbner i nyt vindue og i AppStoreÅbner i nyt vindue.

Nordea Mobilbank for Android virker til telefoner og tablets med Android OS 4.1 og højere (nyere).

Nordea Mobilbank for iOS virker til iPhone og iPad med iOS 7.1 og højere (nyere).

For Windows Phone brugere henvises til den ældre Nordea app, som er opdateret og virker til telefoner med Windows Phone OS 7.0 - 8.1. Find appen i Windows Phone StoreÅbner i nyt vindue. Den ældre Nordea app bruger en 6-cifret ”Mobilbankkode”, som du skal oprette i Netbank. 

Du skal bruge 2 ting for at logge på:

1) En aktiv Netbank

2) Dit NemID

3) Dit CPR nummer

Du skal ikke bruge en nøgle fra dit NemID kort for at logge på eller overføre penge mellem dine egne konti.

Fordele

Få følgende fordele ved Mobilbanken:

  • Maile med Nordea
  • Scanne regninger til betaling ved brug af telefonens kamera.
  • Se låneoplysninger, herunder saldo, aktuel rentesats og information om tilbagebetaling.
  • Overføre direkte mellem egne konti med ”drag n’ drop” funktionen .
  • Overføre til andre hvor modtager kan se overførslen inden for få sekunder. 
  • Se ventetid på opkald til Nordea 24/7
  • Få besked om din saldo eller når der ligger en mail til dig.
  • Direkte adgang til Nordea Investor.

Som bruger af en nyere iPhone med iOS 9 kan du desuden:

  • Logge ind med Touch ID
  • Ryst din telefon for at logge ud 
  • Chatte med Nordea 24/7
Vilkår

For at bruge Mobilbank skal du:

  • være fyldt 15 år
  • have en onlineaftale til Nordeas netbank
  • have aktiveret NemID
  • have en Smartphone eller Tablet, som du kan downloade apps til.

Mobilbanken giver dig mulighed for at udføre en række bankforretninger. Disse bankforretninger er omfattet af Nordeas vilkår for Netbank. For information om Nordeas behandling af personoplysninger i forbindelse med bankforretningerne henvises til de Generelle vilkår for privatkunder

Vilkår for TouchID (pdf, 79 KB)Åbner i nyt vindue

For at logge på din Mobilbank skal du bruge følgende:

  • En aktiv Netbank
  • Dit NemID
Når du overfører til dig selv skal du ikke bruge NemID. Det er kun hvis du vil betale til andre, at du skal bruge en nøgle fra dit NemID kort.

Husk altid at logge ud når du er færdig

Regler for sikkerhed 

  • Pas godt på dit NemID
  • Spær dit nøglekort, hvis du mister det, eller det kan være blevet kopieret
  • Fjern dit mobilnummer i den almindelige Netbank, hvis du mister din mobiltelefon

Anvendelse af data

Appen videregiver ikke personoplysninger til tredjemand. Alle oplysninger, der anvendes til at udføre bankforretninger, slettes i appen, når sessionen afsluttes.

Spærring

Ønsker du at spærre dit NemID-nummer, dit nøglekort eller din Netbank, så gør et af følgende:

  • Ring til Hotline på 70 33 60 60
  • Ring til Spærreservice på 33 33 22 49
  • Kontakt din filial

Du kan bruge Mobilbank mere effektivt ved at give appen adgang til en række forskellige funktioner på din mobiltelefon eller tablet.

  • På  iOS enheder skal du give adgang når de enkelte funktioner tages i brug.
  • På Android enheder skal du give adgang i forbindelse med at du henter appen.

Når du bruger appen giver du således Nordea adgang til at behandle visse personoplysninger i appen. Herudover skal appen have adgang til en række funktioner på din telefon eller tablet som vist nedenfor.

Billeder

Du kan gøre Mobilbank mere personlig ved at tilføje billeder til dine beløbsmodtagere. Mobilbank skal derfor have adgang til dine billeder. Billederne gemmes kun i appen og ikke hos Nordea.

Kamera

For at gøre det endnu nemmere at betale en regning, kan du bruge kameraet i din Mobiltelefon. Klik på kamera ikonet og scan regningen, så slipper du for at indtaste tallene. Før du kan scanne regningen skal Mobilbank have adgang til at bruge enhedens kamera. 

Opkald

Via Mobilbank har du mulighed for at ringe direkte til Nordea 24/7. Du skal derfor give adgang til at foretage opkald via appen.

Swipp

Send penge med din smartphone

Swipp er blevet en selvstændig app. Du kan læse mere om den nye app her
Download Swipp appen i Google Play eller App Store. Du kan også sende en SMS med "SWIPP" til 1440.

Efter den 26. november 2015 kan du ikke længere sende penge via Swipp fra din Mobilbank. Du vil ikke kunne få adgang til Swipp i Mobilbank, men du vil stadig kunne modtage penge via Swipp. For at overføre penge eller betale med Swipp, skal du fremover bruge den nye Swipp app. 
Læs mere i brugerregler for Swipp. (pdf, 119 KB)Åbner i nyt vindue

Hvis du har spørgsmål omkring Swipp,  kan du altid ringe til Nordea 24/7 på 70 33 33 33