Mobilbank

Med Mobilbank kan du gå i banken hvor og når det passer dig. Du kan fx se dine konti og depoter, overføre penge, swippe, betale regninger, tilmelde regninger til betalingsservice og læse samt sende mails til Nordea.

Om Mobilbank Download apps Fakta Vilkår Swipp Om Mobilbank

Med Mobilbank og internetadgang kan du klare en lang række bankforretninger, uanset hvor du end befinder dig.

App'en findes til Android telefoner, iPhone og iPad.

  • Overblik på et øjeblik - din økonomi er samlet på en side
  • Overfør let penge mellem egne konti
  • Overfør penge til andre og betal regninger
  • Mails til og fra Nordea
  • Send op til 10.000 kr. om dagen med Swipp

Under Fakta kan du læse mere om dine muligheder med den nye version af Mobilbank

Download apps

Kom godt i gang

Mobilbank findes til iPad, iPhone og Android telefoner.

Download apps

Hent app’en i Google Play og i AppStore - søg på: Nordea.

Nordea Mobilbank for Android virker til telefoner med Android OS 2.3.3 og højere (nyere).

Nordea Mobilbank for iOS virker til iPhone og iPad med iOS 6.0 og højere (nyere).

For Windows Phone brugere henvises til den ældre Nordea App, som er opdateret og virker til telefoner med Windows Phone OS 7.0 - 8.1. Find app'en i Windows Phone Store. Den ældre Nordea-app bruger en 6-cifret ”Mobilbankkode”, som du skal oprette i Netbank. Denne app bliver ikke udviklet og lukkes i løbet af 2015. 

Log på

Du skal bruge 2 ting for at logge på:

1) En aktiv Netbank

2) Dit NemID

Du skal ikke bruge en nøgle fra dit NemID kort for at logge på eller overføre penge mellem dine egne konti.

Husk altid at logge ud når du er færdig.

Fakta

Muligheder med Mobilbank

Mobilbank findes i en dansk og engelsk udgave.

Version 1.5 indeholder følgende nyt: 

  • Beskeder: Nu kan få din saldo som en besked direkte på din smartphone eller tablet (som du kender fra spilopdateringer på din smartphone eller mail-notifikation fra fx gmail). 
  • Valutaberegner: Nu har du mulighed for at beregne valuta, når du fx er på ferie.
  • Nyt udseende: Hele appen har fået friske nye farver.
  • Mindre forbedringer.
    • Fx hjælpetekst til dit depot.
Vilkår

For at bruge Mobilbank skal du:

  • være fyldt 15 år
  • have en onlineaftale til Nordeas netbank
  • have aktiveret NemID
  • have en Smartphone eller Tablet, som du kan downloade apps til.

Mobilbanken giver dig mulighed for at udføre en række bankforretninger. Disse bankforretninger er omfattet af Nordeas vilkår for Netbank. For information om Nordeas behandling af personoplysninger i forbindelse med bankforretningerne henvises til de Generelle vilkår for privatkunder

For at logge på din Mobilbank skal du bruge følgende:

  • En aktiv Netbank
  • Dit NemID
Når du overfører til dig selv skal du ikke bruge NemID. Det er kun hvis du vil betale til andre, at du skal bruge en nøgle fra dit NemID kort.

Husk altid at logge ud når du er færdig

Regler for sikkerhed

  • Pas godt på dit NemID
  • Spær dit nøglekort, hvis du mister det, eller det kan være blevet kopieret
  • Fjern dit mobilnummer i den almindelige Netbank, hvis du mister din mobiltelefon

Anvendelse af data

App'en videregiver ikke personoplysninger til tredjemand. Alle oplysninger, der anvednes til at udføre bankforretninger, slettes i app'en, når sessionen afsluttes.

Spærring

Ønsker du at spærre dit NemID-nummer, dit nøglekort eller din Netbank, så gør et af følgende:

  • Ring til Hotline på 70 33 60 60
  • Ring til Spærreservice på 33 33 22 49
  • Kontakt din filial
Swipp

Send penge med din smartphone

Du kan swippe, hvis du har en iPhone eller Android smartphone.

Swipp er en let måde at sende penge via din mobiltelefon til venner eller familie. Du kan sende op til 10.000 kr. om dagen, og der er intet loft for, hvor meget du kan modtage. For at kunne swippe, kræver det at du og den du sender penge til, har tilmeldt sig Swipp. Dette kan du gøre fra din mobilbank eller på swipp.dk.

Læs mere om Swipp