Vores kolleger sidder altid klar til at hjælpe dig på telefonerne – og når du ringer til vores solsikkelinje ved vi, at du har behov for ekstra hensyn, ro, tålmodighed, tid og støtte.

Hvad kan jeg få hjælp til på solsikkelinjen?

Med solsikkelinjen kan du få hjælp til de samme ting, som du normalt kan få hjælp til hos os. Når du ringer til solsikkelinjen, er forskellen, at du viser os, at du har behov for ekstra hensyn, når vi hjælper dig i telefonen.

Hver femte dansker har et handicap, der giver udfordringer i hverdagen, fx når man skal ringe til banken. Det kan fx være syns-, høre- eller talehandicap, ordblindhed, ADHD, PTSD, angst, demens, autisme, psykisk sygdom og hjerneskade. Solsikkelinjen er til dig, der har brug for lidt mere tid og tålmodighed, når du ringer til os.

Det skal være trygt og sikkert at ringe til banken for alle

Som altid har vi sikkerheden i højsædet, også når du ringer via solsikkelinjen. Du vil derfor opleve, at der er nogle ærinder, der kræver, at du identificerer dig med cpr-nummer og MitID. Det kan fx være, når du ønsker at overføre penge eller betale regninger.

Vores solsikkelinje er en del af Solsikkeprogrammet

Vores solsikkelinje er del af Solsikkeprogrammet. Solsikkeprogrammet har skabt solsikkesnoren, som kan bæres af alle, der ønsker at gøre sit handicap synligt for andre. 

I Nordea bakker vi op om Solsikkeprogrammet og ønsker du en solsikkesnor, kan den hentes i en af vores filialer.