Sådan kommer du i gang med at bruge dit kort

Aktiver dit kort


Via telefonen

  • Ring til 44 89 73 50.
  • Tast det 16-cifrede kortnummer fra kortets forside og afslut med firkant (#).
  • Aktiveringskoden er tallet 0 og de sidste fire cifre i dit cpr-nummer, efterfulgt af firkant (#).

Du skal aktivere kortet senest 20 dage efter du har modtaget det. Hvis du ikke aktiverer kortet, bliver det lukket - også selvom du er begyndt at bruge det på mobilen.

Husk også, at første gang du bruger dit fysiske kort, skal du bruge chip og pinkode.

Find din pinkode


I Mobilbank

  • Tryk på 'Konti og kort'.
  • Tryk på dit kort.
  • Tryk 'Pinkode' øverst i billedet.
  • Tryk og hold fingeren på 'Vis pin' for at se din kode. Sørg for at andre ikke kan se din skærm.

I Netbank

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue.
  • Klik på ‘Økonomi’ og derefter ‘Kort’.
  • Klik på det kort, som du ønsker at se pinkoden for.
  • Klik på ‘Vis pinkode’ - en popup åbner - klik igen på 'Vis pinkode' for at se din kode

Brug kortet allerede nu


Via din smartphone

  • Når du kan se kortet i Mobil- og Netbank, kan du bruge kortet på din smartphone – også selvom du ikke har modtaget fysiske dit kort med posten endnu. 
  • Tilføj dit kort til Apple Pay eller Google Pay - se, hvordan du tilføjer dit kort til din smartphone her.
  • Nu kan du betale i butikker, der tager imod kontaktløse kort.
  • Du kan selvfølgelig også bruge kortet via din smartphone, efter du har modtaget og aktiveret dit fysiske kort. 

Opdatering af kortoplysninger

Dit nye kort er tilknyttet en service, der som udgangspunkt automatisk opdaterer dine nye kortoplysninger samt abonnementer hos de forretninger, du har bedt huske dit gamle kort - det kan fx være streamingtjenester. Det kræver dog, at forretningen også er tilknyttet servicen – vi anbefaler derfor, at du tjekker, om dine kortoplysninger er opdateret.

Læs mere om automatisk opdatering af kortoplysninger.