Kort
- Jeg har udleveret mine firmakortoplysninger og er bange for, at det er svindel
Hvis du er bange for, at du har udleveret dine firmakortoplysninger til svindel, skal du straks spærre dit kort. Det gør du i din private Netbank eller Mobilbank.
Privat Netbank- Hold musen over ‘Økonomi’ i toppen og klik på ‘Kort’Åbner i nyt vindue
- Klik på det kort, som du ønsker at spærre og vælg 'Spærring'
- Vælg ‘Spær midlertidigt’ eller ‘Spær permanent’
Privat Mobilbank- Tryk på ’Oversigt’ i bunden af skærmen
- Tryk på dit kort under ’Konti og kortÅbner i nyt vindue’
- Tryk på ’Sikkerhed’ og herefter på ’Spær kortet’
- Tryk på ’Swipe for at spærre’
Har du ikke en privat Netbank eller Mobilbank kan du ringe til Nordea Business Center på 70 33 44 44Åbner i nyt vindue.
Hvis der er trukket penge fra dit firmakort, kan du gøre indsigelse mod købet.
- Jeg har handlet på en falsk hjemmeside
Har du handlet på en falsk hjemmeside, skal du som det første spærre dit kort. Det kan du gøre i Netbank og Mobilbank.
Privat Netbank
- Hold musen over ‘Økonomi’ i toppen og klik på ‘Kort’Åbner i nyt vindue
- Klik på det kort, som du ønsker at spærre og vælg 'Spærring'
- Vælg ‘Spær midlertidigt’ eller ‘Spær permanent’
Privat Mobilbank
- Tryk på ’Oversigt’ i bunden af skærmen
- Tryk på dit kort under ’Konti og kort’Åbner i nyt vindue
- Tryk på ’Sikkerhed’ og herefter på ’Spær kortet’
- Tryk på ’Swipe for at spærre’
Har du ikke en privat Netbank eller Mobilbank, kan du ringe til Nordea Business Center på 70 33 44 44.Åbner i nyt vindue
Derudover har du mulighed for at lave en indsigelse mod det beløb, der er trukket fra dit kort. Benytter du vores Mobilbank app, er dette den nemmeste måde, men du kan også lave indsigelser via Netbanken.
- Jeg bliver trukket det samme beløb hver måned, er det et abonnement?
Oplever du at det samme beløb bliver trukket på dit firmakort hver måned, kan du i din private Mobilbank under 'Indblik' undersøge om det er et fast abonnement. Hvis det ikke er et abonnement, som du kan genkende at have tilmeldt, kan du samtidig afmelde det. Har du ikke en privat mobilbank, skal du kontakte virksomheden, hvor abonnementet er tegnet for at få det afmeldt.
Tilmeldingen til abonnementer kan være sket i forbindelse med, at du foretager et køb online, hvor du kan være uheldig at løbe ind i en abonnementsfælde. Det sker ofte samtidig med, at du godkender butikkens regler og vilkår.
Hvis abonnementet ikke fremgår under 'Indblik', og du ikke kan få det afmeldt ved virksomheden, skal du have spærret dit kort og bestilt et nyt.
Du kan spærre kortet i din private Netbank og Mobilbank.
Privat Netbank
- Hold musen over 'Økonomi' i toppen og klik på 'Kort'Åbner i nyt vindue
- Klik på det kort, som du ønsker at spærre og vælg 'Spærring'
- Vælg 'Spær midlertidigt' eller 'Spær permanent'
Privat Mobilbank
- Tryk på 'Oversigt' i bunden af skærmen
- Tryk på dit kort under 'Konti og kortÅbner i nyt vindue'
- Tryk på 'Sikkerhed' og herefter på 'Spær kortet'
- Tryk på 'Swipe for at spærre'
Har du ikke en privat Netbank eller Mobilbank, kan du ringe til Nordea Business Center på 70 33 44 44Åbner i nyt vindue.
- Mit firmakort er blevet tilføjet en ny enhed, det er ikke mig
Hvis du oplever at få en besked om, at dit firmakort er tilføjet en ny enhed (telefon eller tablet), og det ikke er dig, der netop lige har foretaget ændringen, kan det være svindel.
I dette tilfælde skal du spærre dit firmakort i din private Netbank eller Mobilbank.
Privat Netbank:
- Hold musen over 'Økonomi' i toppen og klik på 'Kort'Åbner i nyt vindue
- Klik på det kort, som du ønsker at spærre og vælg 'Spærring'
- Vælg 'Spær midlertidigt' eller 'Spær permanent'
Privat Mobilbank:
- Tryk på 'Oversigt' i bunden af skærmen
- Tryk på dit kort under 'Konti og kort'Åbner i nyt vindue
- Tryk på 'Sikkerhed' og herefter på 'Spær kortet'
- Tryk på 'Swipe for at spærre'
Har du ikke en privat Netbank eller Mobilbank, kan du ringe til Nordea Business Center på 70 33 44 44.Åbner i nyt vindue
Det er vigtigt, at du samtidig kontakter os hurtigst muligt, da dit MitID i nogle tilfælde også skal spærres. Du kan selv spærre MitID på MitID.dk.