Vil du klage?

Er noget gået galt? Så vil vi gerne høre det. Du kan klage online, via brev eller ved at ringe til os. Vi læser klagerne nøje, så du får den rigtige hjælp, og vi kan blive klogere på, hvad vi kan gøre bedre. 

Du kan klage på tre forskellige måder:


Onlinehandel i EU?

Dette er særlig relevant, hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark. Drejer din klage sig om varer eller tjenesteydelser, du har købt på nettet, kan du også klage via EU-Kommissionens online klageportal på ec.europa.eu/odrÅbner i nyt vindue. Når du kontakter EU-Kommissionen, bliver du bedt om at opgive bankens e-mail adresse. Den er: Åbner i nyt vindue

Er du utilfreds med behandlingen af din klage?

Er du ikke tilfreds med svaret på din klage, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservicechef. Kundeservicechefen er ansvarlig for at sikre, at din klage behandles fair og i overensstemmelse med Nordeas standard.  

Du kan:

Er du ikke tilfreds med kundeservicechefens svar, har du mulighed for at klage til Det Finansielle Ankenævn. Du kan udfylde et klageskema på www.fanke.dkÅbner i nyt vindue eller ringe til Sekretariatet på 35 43 63 33.

Er du erhvervskunde og utilfreds med Nordeas håndtering af en sag/klage, så vil sagen typisk ikke kunne håndteres af det finansielle ankenævn i henhold til dets vedtægter. 

Du kan læse mere om dine muligheder for at anlægge en sag ved de danske domstole på domstol.dk eller kontakte din/jeres juridiske rådgiver/advokat for rådgivning herom.  

Ris, ros og gode idéer

Din mening er vigtig for os. Vi lytter til dig, når du gerne vil dele dine oplevelser – både de gode og de dårlige. Måske har du endda konkrete idéer til, hvad vi skal se på? Skriv til os her, så er du med til at lære os, hvordan vi kan blive bedre.