Spær kort

Se, hvordan du spærrer dit kort i Netbank og Mobilbank

Har du mistet et kort? Se, hvordan du spærrer dit kort i Mobilbank og Netbank. Har du ikke Mobilbank eller Netbank, kan du ringe på 70 33 22 49 for at spærre dit kort.

Har du spærret dit kort, og ønsker du et nyt kort, som er klar til brug her og nu? 
Se, hvordan du kan få et nyt kort med det samme.

Sådan spærrer du dit kort i Mobilbank:

Midlertidig kortspærring

Hvis du ikke kan finde dit kort, men tror du ved, hvor det er, kan du spærre kortet midlertidigt. Det gør du ved at deaktivere ”Tillad brug” under ”Sikkerhed”.

1. Oversigt

  • Log på din Mobilbank
  • Klik på "Oversigt" og vælg det kort, som du ønsker at spærre

Spærring af kort - netbank 1

2. Sikkerhed

  • Klik på ”Sikkerhed” og vælg "Spær kortet" som vist i step 3.
  • Vælg, om du samtidig ønsker at bestille et nyt kort med ny pinkode

Spærring af kort - mobilbank 2

3. Spær dit kort

Spærring af kort - mobilbank 3

4. Swipe

  • Swipe den grønne knap til højre for at spærre kortet

Spærring af kort - mobilbank 4

Dit kort er nu spærret. Hvis du har valgt at bestille et nyt kort, kan du allerede nu tage det i brug med Apple Pay/Google Pay via mobilbanken, mens du venter på at modtage det fysiske kort med posten. Læs mere her.

Ønsker du kortet som en hastebestilling, skal du ikke bestille kortet via Mobilbank, men kontakte os på 70 33 33 33. Husk, at du nemt kan ringe til os via Mobilbank – så ved vi allerede hvem du er, når vi tager telefonen.

Sådan spærrer du dit kort i Netbank:

Du kan spærre dit kort midlertidigt eller permanent. Hvis du ikke kan finde dit kort, men tror du ved, hvor det er, kan du spærre kortet midlertidigt og åbne det igen, når du har fundet kortet. Hvis du ved, at kortet er mistet, skal du spærre det permanent. 

1. Oversigt

  • Log på Netbank
  • Klik på "Oversigt" og vælg det kort, du ønsker at spærre

Spærring af kort - netbank 1

2. Vælg Spærring

  • Klik på "Spærring" og vælg herefter, om du vil spærre kortet permanent eller midlertidigt

Spærring af kort - netbank 2

3. Midlertidig eller permanent spærring

Hvis du spærrer kortet permanent, kan du vælge at få tilsendt et nyt kort automatisk. Vælger du den løsning, kan du med det samme tilknytte det nye kort til Apple Pay eller Google Pay og foretage betalinger med disse metoder. 

Spærring af kort - netbank 3

4. Bekræft spærring

  • Klik "Bekræft"

Dit kort er nu spærret. Har du brug for et nyt kort, kan du ringe til os på 70 33 33 33.

Spærring af kort - netbank 4

Spørgsmål og svar om kort