Kreditkort
Nordea Credit, Nordea Gold og Nordea Premium
Har du købt prøveprodukter?
Og har forretningen efterfølgende hævet på din konto?
Du har desværre sandsynligvis fået tegnet et abonnement med løbende levering af produkter. Da du indtastede dine kortoplysninger, accepterede du samtidig forretningens betingelser.Vi har dog mulighed for at hjælpe dig.
Hvis du:
IKKE har fået din vare for de efterfølgende beløb, som er hævet
Har opsagt dit abonnement inden trækkene er sket
Har modtaget varerne, men ønsker at returnere dem
Det er et krav, at du har forsøgt at løse sagen med forretningen, men ikke et krav, at de svarer dig. Vi har heller ikke til sagsbehandlingen brug for deres svar. Hvis du har svært ved at finde forretningen igen, så prøv at søge efter navnet fra dit kontoudtog på internettet.
Hvis det er helt umuligt at finde/eller komme i kontakt med forretningen, skal du på indsigelsen lave en udførlig beskrive af hvad, du har foretaget dig og hvilken dato. Det er meget VIGTIGT, for at vi har mulighed for at gå videre med behandling af din indsigelse.
Tidsfrister
Vær opmærksom på, at indsigelse skal ske snarest muligt efter, at du har fået kendskab til transaktionen for at undgå at sagen forældes.
Tidsfristen for indsigelse er normalt 14 dage efter, at du er blevet opmærksom på, at beløbet er hævet på din konto.
Jf. betalingstjenesteloven skal indsigelse dog være foretaget senest 13 måneder efter, at beløbet er hævet på din konto.
Vær opmærksom på, at der IKKE kan laves indsigelse på reservationer eller bankoverførsler.
Hvis du selv har foretaget eller deltaget i transaktionen, fx ved køb på internettet, har du følgende indsigelsesmuligheder, hvis det ikke er lykkedes for dig at få problemet løst med den forretning, du har handlet med.
Misbrug af 3. mand eller tabt/stjålet kort
Denne indsigelse kræver at kortet er spærret
Jeg vedkender ikke transaktion(er) – jeg har stadig kortet (pdf, 379 KB)Åbner i nyt vindue
- Denne blanket benyttes, hvis du ikke selv har foretaget eller deltaget i transaktionen, og kortet ikke er mistet.
Jeg vedkender ikke transaktion(er) – kortet er mistet (pdf, 340 KB)Åbner i nyt vindue
- Denne blanket benyttes, hvis du ikke selv har foretaget eller deltaget i transaktionen, og dit kort er mistet.
Jeg har forsøgt at købe en vare eller ydelse, men handlen fejlede
Jeg har købt en vare eller ydelse, som ikke er modtaget eller leveret (pdf, 242 KB)Åbner i nyt vindue
Jeg har ikke modtaget den lovede kreditering eller jeg har annulleret købet og/eller returneret varen
(pdf, 845 KB)Åbner i nyt vindue
Jeg modtog en defekt vare eller service, som ikke var som beskrevet
(pdf, 289 KB)Åbner i nyt vindue
- Blanketten anvendes, hvis du har modtaget en defekt eller forkert vare/service.
- Husk at oplyse, hvad forretningen svarede, da du kontaktede dem i forbindelse med din reklamation/returnering af varen.
- Du kan i visse tilfælde få brug for en ekspertvurdering til at understøtte din sag.
Jeg modtog en defekt vare eller service, som ikke var som beskrevet (kopivare) (pdf, 277 KB)Åbner i nyt vindue
- Denne blanket anvendes, hvis du har modtaget en forfalsket vare
- Husk at oplyse hvem, der har udtalt sig, fx: rettighedshaver, Told eller anden myndighed
- Forhandlere af mærket er ikke bemyndiget til at vurdere varens ægthed, medmindre det er en officiel mærkevareforretning.
Jeg kender forretningen, men har ikke godkendt trækket
Klik på et af de blå links for at åbne pdf'en
Jeg har tidligere handlet med forretningen, men har ikke godkendt transaktionen (pdf, 514 KB)Åbner i nyt vindue
- Denne indsigelsesårsag benyttes primært, når der opkræves efterregninger efter hotelophold og/eller billeje
Jeg har foretaget mindst én transaktion hos forretningen, men har ikke deltaget i de resterende transaktioner på kortet (pdf, 329 KB)Åbner i nyt vindue
- Denne indsigelsesårsag benyttes, når der opstår flere træk på kortet efter køb i en butik, hvor man selv har været fysisk tilstede
Jeg har betalt for dette køb på anden måde (pdf, 269 KB)Åbner i nyt vindue
Valutaen er ikke den samme som jeg accepterede ved købet (pdf, 231 KB)Åbner i nyt vindue
Beløbet er ikke det samme, som jeg accepterede i forbindelse med købet
(pdf, 265 KB)Åbner i nyt vindue
Jeg har opsagt mit abonnement, og er alligevel blevet trukket efterfølgende (pdf, 316 KB)Åbner i nyt vindue
Fejludbetaling i pengeautomat
Hvis du ikke har fået det forventede beløb udbetalt i pengeautomat, skal du anvende denne blanket:
Fejl i udbetaling fra pengeautomat (pdf, 257 KB)Åbner i nyt vindue
Eksempel
Se eksempel på indsigelse om Nordea Kreditkort (Credit, Gold, Premium og Black)