Det er et krav, at du har forsøgt at løse sagen med forretningen, men ikke et krav, at de svarer dig. Vi har heller ikke brug for forretningens svar til sagsbehandlingen. Hvis du har svært ved at finde forretningen igen, så prøv at søge efter navnet fra dit kontoudtog på internettet.
Hvis det er helt umuligt at finde eller komme i kontakt med forretningen, skal du på indsigelsen lave en udførlig beskrivelse af, hvad du har foretaget dig og hvilken dato. Det er meget vigtigt for, at vi har mulighed for at gå videre med behandling af din indsigelse.
Tidsfrister
Vær opmærksom på, at indsigelse skal ske snarest muligt efter, at du har fået kendskab til transaktionen, for at undgå at sagen forældes.
Tidsfristen for indsigelse er normalt 14 dage efter, at du er blevet opmærksom på, at beløbet er hævet på din konto.
Ifølge betalingstjenesteloven skal indsigelse dog være foretaget senest 13 måneder efter, at beløbet er hævet på din konto.
Vær opmærksom på, at der ikke kan laves indsigelse på reservationer eller bankoverførsler.
Hvis du selv har foretaget eller deltaget i transaktionen, fx ved køb på internettet, har du følgende indsigelsesmuligheder, hvis det ikke er lykkedes for dig at få problemet løst med den forretning, du har handlet med.
Har du købt prøveprodukter?
Og har forretningen efterfølgende hævet på din konto?
Du har desværre sandsynligvis fået tegnet et abonnement med løbende levering af produkter. Da du indtastede dine kortoplysninger, accepterede du samtidig forretningens betingelser. Vi har dog mulighed for at hjælpe dig.
Jeg har forsøgt at købe en vare eller ydelse, men handlen fejlede
Jeg har købt en vare eller ydelse, som ikke er modtaget eller leveretÅbner i nyt vindue
Jeg har ikke modtaget den lovede kreditering, eller jeg har annulleret købet og/eller returneret varen
Åbner i nyt vindue
Jeg modtog en defekt vare eller service, der ikke var som beskrevet
Åbner i nyt vindue
- Blanketten anvendes, hvis du har modtaget en defekt eller forkert vare/service.
- Husk at oplyse, hvad forretningen svarede, da du kontaktede dem i forbindelse med din reklamation/returnering af varen.
- Du kan i visse tilfælde få brug for en ekspertvurdering til at understøtte din sag.
Jeg modtog en defekt vare eller service, der ikke var som beskrevet (kopivare)Åbner i nyt vindue
- Denne blanket anvendes, hvis du har modtaget en forfalsket vare
- Husk at oplyse hvem, der har udtalt sig, fx: rettighedshaver, Told eller anden myndighed
- Forhandlere af mærket er ikke bemyndiget til at vurdere varens ægthed, medmindre det er en officiel mærkevareforretning.
Jeg kender forretningen, men har ikke godkendt trækket
Jeg har tidligere handlet med forretningen, men har ikke godkendt transaktionenÅbner i nyt vindue
- Denne indsigelsesårsag benyttes primært, når der opkræves efterregninger efter hotelophold og/eller billeje
Jeg har betalt for dette køb på anden måde Åbner i nyt vindue
Valutaen er ikke den samme, som jeg accepterede ved købetÅbner i nyt vindue
Beløbet er ikke det samme, som jeg accepterede i forbindelse med købet
Åbner i nyt vindue
Jeg har opsagt mit abonnement og er alligevel blevet trukket efterfølgendeÅbner i nyt vindue
Misbrug af 3. mand eller tabt/stjålet kort
Denne indsigelse kræver at kortet er spærret
Jeg vedkender ikke transaktion(er) – jeg har stadig kortetÅbner i nyt vindue
- Denne blanket benyttes, hvis du ikke selv har foretaget eller deltaget i transaktionen, og kortet ikke er mistet.
Jeg vedkender ikke transaktion(er) – kortet er mistetÅbner i nyt vindue
- Denne blanket benyttes, hvis du ikke selv har foretaget eller deltaget i transaktionen, og dit kort er mistet.
Fejludbetaling i pengeautomat
Hvis du ikke har fået det forventede beløb udbetalt i pengeautomat, skal du anvende denne blanket:
Fejl i udbetaling fra pengeautomatÅbner i nyt vindue