Få en fuldmagt eller brugeradgang til Netbank Åbner i nyt vindue

Ønsker du at få fuldmagt til en konto eller brugeradgang til Netbank – kan du nemt og hurtigt ansøge her. Du behøver ikke være kunde i Nordea. Du skal blot legitimere dig, så vi ved hvem du er.

Ansøg om en fuldmagt - start med at legitimere dig her Åbner i nyt vindue

Skift bank til Nordea

Vi har specialister inden for ethvert tænkeligt finansielt område. Måske er vi også noget for dig?

Derfor synes vi, du skal vælge Nordea

Working or studying in Denmark?

We are ready to help you open a bank account in Denmark – whether you are here temporarily or for good. We would love to welcome you as a customer at Nordea.

See how you easily open a bank account

Det skal du bruge
Disse produkter får du med
Så nemt er det
Vilkår
Hvad er brugeradgange til Netbank?

Det skal du bruge:

  1. MitID

  2. Billede af dit danske pas eller kørekort
    (OBS! Bruger du kørekort-appen bedes du tage skærmbilleder af følgende to sider)

    Side 1: Kørekort
    Bliv kunde - tag billede af det digitale kørekort på mobilenSide 2: Kortinfo
    Bliv kunde - tag billede af det digitale kørekort på mobilen

  3. Billede af dit sundhedskort
    (OBS! Bruger du sundhedskort-appen skal du trykke på "VIS CPR", inden du tager dit skærmbillede)

Bliv kunde - tag billede af det digitale sundhedskort på mobilen

Bemærkninger til indtasningsfelter: 

Cpr. nr. skal indtastes med bindestreg (XX-XX-XX-XXXX).

Feltet "Hvad forventer du at have af løbende udbetalinger": Her mener vi alle udbetalinger fra din konto (faste udgifter, mad, forbrug, gaver med mere) 

If you do not have a Danish passport/drivers licence, you are not able to use this solution. See how you can become a customer here.

Er du ikke fyldt 18 år, har du ikke MitID, har du hemmelig adresse eller er du registreret i RKI, beder vi dig henvende dig i en af vores filialer. Find vores lokale filialer her. 

Disse produkter får du med

Du bliver automatisk tilmeldt Min hverdag som giver dig:

  • Betjening døgnet rundt, alle årets dage. Du kan hurtigt booke et møde online eller i filialen, med en af vores dygtige rådgivere mandag til torsdag mellem kl. 8 og 18 og fredag mellem kl. 8 og 16.
  • Alle de konti, som er nødvendige for, at du og familien har overblik over jeres økonomi.
  • Visa/Dankort eller Nordea Pay kort til brug for betalinger i ind- og udland.
  • Mobilbank og Netbank hvor du hurtigt kan se mails fra banken, chatte med os og meget mere.     
  • Apple Pay og Nordea Wallet, som gør det enkelt at betale med mobilen i næsten alle danske butikker og mange steder i udlandet.
  • Mulighed for at hæve kontanter med Visa/Dankort og Nordea Pay i alle bankers hæveautomater i Danmark samt hæve valuta i mange af Nordeas hæveautomater – uden gebyr.

Når du har bekræftet din oprettelse som kunde i Nordea, kan du med det samme overføre penge til din nye konto. Du kan også logge på din Netbank, hvor du kan ansøge om flere produkter og serviceydelser.

Det er nemt at skifte til Nordea

Når du har gennemført "Bliv kunde online" kontakter vi dig og sammen gennemgår vi dine muligheder, dine behov og dine ønsker. Så sætter vi processen i gang og sørger for, at alt går i orden.

Så nemt er det

  • Du underskriver en fuldmagt
  • Vi åbner nye konti og bestiller nye kort
  • Vi lukker dine eksisterende konti i den bank du flytter fra
  • Vi overfører eventuelle lån og opsparinger
  • Vi overfører alle dine automatiske betalinger via Betalingsservice til den nye konto i Nordea
  • Og vi gør det hele uden beregning (Bemærk, at der kan være eksterne omkostninger. Fx tinglysningsafgifter til staten eller gebyrer i forbindelse med flytning af dine lån).

Du finder alt, hvad du har brug for at vide når du skal skifte bank i disse to pjecer:

Finans Danmark: Vejledning om skift af bankÅbner i nyt vindue og Finans Danmark: Skift bank pjeceÅbner i nyt vindue.

Vilkår

For at blive kunde i Nordea via vores onlineløsning, skal du bruge:

  • et billede af dit danske sundhedskort
  • et billede af dit danske pas eller danske kørekort 
  • dit MitID.

I din ansøgning skal du svare på spørgsmål om dig, din økonomi og hvordan du vil bruge banken. Vi stiller disse spørgsmål, da vi lige som andre banker skal følge loven om Hvidvask og terrorbekæmpelse. Læs mere om hvorfor vi stiller spørgsmål.

Når du er blevet kunde online vil din samlede aftale blive gemt i e-BoksÅbner i nyt vindue.
E-Boks er en digital postkasse på nettet, hvor du kan modtage og gemme din post fra forskellige offentlige instanser, forsikringsselskaber og banker.
Du kan også se din aftale under Dokumenter i din Netbank.

Du kan få mere information om at være kunde i Nordea ved at læse vores Nordeas generelle vilkår

Som ny kunde i Nordea får du alt hvad du behøver for at opretholde en sund økonomi. Vi tilbyder gennemsigtige priser og en god rådgivning. Vi har et stort antal specialister, som kun arbejder med at rådgive kunder indenfor fx bolig, investering og pension.

Hvad er brugeradgang til Netbank?

Som privatkunde kan du give fuldmagt til, at op til otte brugere kan få adgang til din Netbank i Nordea.

Brugeradgangen giver adgang til:

  • Samtlige konti
  • Overføre penge mellem konti 
  • Betale regninger 
  • Mulighed for tilvalg af Nordea Investor (både indenlandske og udenlandske depoter)

Bemærk at brugeradgangen ikke giver adgang til kontohavers evt. fælleskonti/depoter.

Hvis den person skal have brugeradgang til en anden persons Netbank og ikke selv er kunde i Nordea i dag, skal vedkommende starte med at legitimere sig her. Se hvordan du identificerer dig online herÅbner i nyt vindue.

Er personen allerede kunde, kan vedkommende ansøge om en brugeradgang/fuldmagt ved at ringe til os på 70 33 33 33.

Forskellige adgange

En bruger kan have forskellige fuldmagtstyper til betalinger/overførsler, og du skal derfor tage stilling til, hvilken fuldmagtstype brugeren skal have. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

  • Alene-fuldmagt: Brugeren kan indtaste og godkende overførsler og betalinger alene.
  • Fælles-fuldmagt (”To i forening”): Brugeren kan indtaste og godkende overførsler og betalinger, men skal have en anden bruger til også at godkende.
  • Konto-kik: Brugeren har adgang til at se konti mv., men brugeren kan ikke gennemføre overførsler og betalinger.