- Hvordan spærrer jeg mit Visa/Dankort?
Hvis du er privatkunde i banken og i forvejen har adgang til Netbank eller Mobilbank, kan du spærre dit kort på følgende vis:
I Netbank :
1. Klik på ‘Økonomi’ i toppen og klik på ‘KortÅbner i nyt vindue’
2. Klik på det kort, som du ønsker at spærre og vælg 'Spærring'
3. Vælg ‘Spær midlertidigt ’ eller ‘Spær permanent’.
I Mobilbank:
1. Tryk på ’OversigtÅbner i nyt vindue’ i bunden af skærmen
2. Tryk på dit kort under ’Konti og kort’
3. Tryk på ’Sikkerhed’ og herefter på ’Spær kortet’
4. Tryk på ’Swipe for at spærre’
Er du ikke privatkunde i banken, skal du kontakte os på tlf. 7033 4444Åbner i nyt vindue for at spærre dit Visa/Dankort.
- Pas på dig selv og undgå svindel
Vi lever en større del af vores liv digitalt. Det gør de kriminelle, som vil have fat i vores penge, desværre også. Vi har samlet gode råd om, hvordan man kan undgå svindel og passer på sig selv.
- Hvordan opretter/ændrer jeg en adgang til Nordea Business?
Hvis du skal have oprettet, slettet eller ændret en adgang til en bruger på Nordea Business, kan du bestille det i Nordea Business.Åbner i nyt vindue
Har du ikke adgang til Nordea Business, kan du i stedet lave bestillingen her.
- Hvordan registrerer jeg min erhvervskonto som NemKonto?
Skal du have registreret din erhvervskonto som NemKonto til din virksomhed, kan du bestille den via dette link.
- Hvor kan jeg se min Betalingsserviceoversigt?
Du kan se den kommende Betalingsserviceoversigt 5 bankdage før den første i måneden. Betalingsserviceoversigten kan findes i Nordea Business og Nordea Business mobile 2 år tilbage.
Nordea Business:
- Klik på 'BetalingerÅbner i nyt vindue' i menuen i toppen
- Klik på 'Betalingsservice'
- Vælg 'Arkiv'
- Find den ønskede måned, klik på 'Vis oversigter' og 'BS-oversigt'
Nordea Business mobile:
- Klik på 'BetalingerÅbner i nyt vindue' nederst på siden
- Klik på 'Betalingsservice'
- Vælg 'Arkiv'
- Find den ønskede måned, klik på 'Vis oversigter' og 'BS-oversigt'
Har du brug for at finde oplysninger om en enkelt betaling, kan du finde det i Nordea Business og Nordea Business mobile. Er det en betaling, der er trukket fra din konto, kan du klikke på den og finde flere oplysninger. Hvis det er en betaling, som ikke er trukket endnu, finder du den under 'Kommende'.
- Hvor finder jeg min kontos IBAN-nummer?
IBAN nummer er dit personlige kontonummer til udenlandske overførsler. De sidste 10 cifre i IBAN-nummeret er altid dit danske kontonummer.
Du finder IBAN nummeret under din konto i Nordea Business. Vælg den konto, du ønsker at finde IBAN oplysningen på. Klik herefter på “Vis kontooplysninger”. Her kan du se dit IBAN-nummer og BIC/SWIFT-kode.
Her finder du en oversigt over landes IBAN-koder, og her finder du en oversigt over alle BIC/Swift koder i Nordea.
- Hvilke overførselstyper kan jeg vælge, og hvor hurtig kan min overførsel være fremme hos modtageren?
Hastigheden af din overførsel afhænger af, hvilken bank modtageren har, og hvilken overførselstype du vælger:
Straksoverførsel:
En straksoverførsel samt en standardoverførsel til en anden Nordea-konto er begge fremme ved modtageren inden for kort tid, uanset hvornår du laver overførslen.
Sammedags-overførsel:
En sammedags-overførsel, der laves inden kl. 12:00 er fremme samme dag. Hvis den laves efter kl. 12:00, er den fremme næste bankdag. Laver du en sammedags-overførsel fredag efter kl. 12:00, er overførslen fremme hos modtageren den følgende bankdag. Overfører du efter kl. 12:00 inden en helligdag, er din overførsel fremme næstkommende bankdag.
Standardoverførsel:
En standardoverførsel, der laves inden kl. 18:00, er fremme på modtagers konto næste bankdag. Overfører du efter kl. 18:00, er din overførsel først fremme to bankdage efter.
Du kan læse mere om indenlandske overførsler her.