Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Kundeundersøgelse

Vi vil gerne høre din mening

I Nordea stræber vi altid efter at styrke vores relation til kunderne og forbedre deres kundeoplevelse. Det kræver god indsigt i, hvordan vores nuværende og potentielle kunder opfatter vores produkter og serviceydelser – og den indsigt får vi bedst ved at spørge kunderne direkte.  

Derfor kan det godt være, at vi kontakter dig efter din næste henvendelse. Eller efter at du er blevet udvalgt til at deltage i vores kundeundersøgelser. Hvis du bliver kontaktet, håber vi, du vil deltage, men du er selvfølgelig aldrig forpligtet til det. 

Hvis du modtager en invitation, så husk:

  • Vi beder aldrig om fortrolige oplysninger som kreditkortoplysninger, kontonumre, adgangskoder eller lignende, og du skal aldrig oplyse dem, når du deltager. 
  • Vi sender dig aldrig et link til software, der skal installeres på din computer eller mobile enhed. 
  • Du bliver typisk kontaktet pr. telefon (automatisk tilbagekald eller sms), via en besked i Netbank eller pr. e-mail – bemærk, at afsenderen også kan være en af Nordeas betroede samarbejdspartnere.  
  • Mulige sms- afsendere
    • DK: +45 93753059
    • SE: +46 790646452
    • FI: +358 4573971097
    • NO: +47 59447035
    • ”Nordea”
  • Mulige e-mail afsendere

    • noreply@nordea.com

    • insight@nordea.com 

    • nordeacsi@ennova.com

    • researchnordea@ennova.com

Er du i tvivl om, hvorvidt undersøgelsen er ægte, er du altid velkommen til at sende os en e-mail på adressen: moc.aedron@thgisni

Vores politik om anonymitet: 

Når du deltager i kundeundersøgelser, der gennemføres af enten Nordea eller en af vores betroede samarbejdspartnere, er dine svar som regel ikke anonyme. Ikke-anonymitet gør Nordea i stand til:

  • at bruge dine svar til analyseformål, hvor vi kobler dem sammen med andre data, fx om hvor længe du har været kunde i Nordea 
  • at få større indsigt i vores kunders ønsker og behov, så vi bliver bedre til at uddanne vores rådgivere og udvikle vores produkter og serviceydelser 
  • at kontakte dig direkte (enten pr. telefon eller skriftligt) i forbindelse med din deltagelse i undersøgelsen. 

Din besvarelse behandles altid fortroligt og rapporteres udelukkende i sammenfattet, anonymiseret form. Vi bruger aldrig dine svar til markedsføringsformål. Personoplysninger, der indsamles som led i undersøgelser, og som ikke er anonymiserede, opbevares i højst tre år. Herefter er alle besvarelser af undersøgelser fuldt anonymiserede. 

Ønsker du at tilbagekalde dit accept af ikke at være anonym:

Fortryder du at have deltaget i en ikke-anonym undersøgelse, kan du tilbagekalde dit tilsagn ved at kontakte Nordea 24/7 på 70 33 33 33 og meddele, at du gerne vil have dine tidligere besvarelser af undersøgelser anonymiseret. 

Information om behandling af personoplysninger:

Nordea Bank Abp, org.nr. 516406-0120, er dataansvarlig i forhold til undersøgelser, der gennemføres på Nordeas foranledning. Ennova A/S eller andre analyseinstitutter kan inden for rammerne af gældende regler om fortrolighed varetage behandlingen på vegne af Nordea.

Du kan læse mere om Nordeas politik om databehandling her.

Ønsker du at vide, hvilke personoplysninger Nordea har om dig...

... og hvordan oplysningerne behandles, kan du bede om det ved at skrive til:

Nordea Bank Abp

2970 APS Customer Support

Aleksis Kivis gata 3-5, VC443

00020 Nordea

Følgende links kan være indeholdt i henvendelser fra Nordea: 
  

Følgende links til domænenavne kan være indeholdt i materiale, som Nordea sender til dig. De er nødvendige for samarbejdet med vores betroede partnere.

  • keysurvey.com 
  • surveyportal.dk
  • confirmit.com
  • netigate.se
  • sawtoothsoftware.com
  • forms.office.com  

Automatiske tilbagekald:

Nordea anvender automatiske tilbagekald til at stille spørgsmål til kunder, som vi har været i telefonisk kontakt eller holdt møde med. Når telefonsamtalen eller mødet er slut, bliver du måske inviteret til at deltage i en undersøgelse via et opkald fra en af vores samarbejdspartnere. Du får tre til fem spørgsmål, som du kan besvare direkte over telefonen. 

Opkaldet kommer fra et lokalt telefonnummer, og du betaler kun din normale opkaldstakst. Opkaldet er fra en robot og ikke en person.

  • For at kunne gennemføre denne undersøgelse deler vi dit telefonnummer med den samarbejdspartner, som gennemfører undersøgelsen på vegne af Nordea. 
  • Vores samarbejdspartner opbevarer dit telefonnummer og dine svar i højst tre år, eller indtil samarbejdet ophører. 

SMS- beskeder

Nordea anvender en 2-vejs SMS-løsning til at stille spørgsmål til kunder, som vi har været i telefonisk kontakt eller holdt møde med. Når telefonsamtalen eller mødet er slut, bliver du måske inviteret til at deltage i en undersøgelse via en sms-besked fra en af vores samarbejdspartnere. Du får tre til fem spørgsmål, som du kan besvare på samme måde, som når du svarer på almindelige sms-beskeder.  

Beskeden kommer fra et lokalt telefonnummer, og du betaler kun din normale sms-takst. 

  • For at kunne gennemføre denne undersøgelse deler vi dit telefonnummer med vores samarbejdspartner, som gennemfører undersøgelsen på vegne af Nordea.
  • Vores samarbejdspartner opbevarer dit telefonnummer og dine svar i krypteret format, så ingen kan læse dem.
  • Vores samarbejdspartner opbevarer dit telefonnummer og dine svar i krypteret format i højst tre år, eller indtil samarbejdet ophører. 
  • Når Nordea modtager besvarelsen fra vores samarbejdspartner, dekrypterer vi den og bruger den til analyseformål og intern uddannelse. 
  • Nordea opbevarer din besvarelse i højst tre år eller så længe, der er en berettiget forretningsmæssig grund til det. 

Online-kundeundersøgelser

Nordea anvender online-undersøgelser sendt pr. e-mail eller sms for bedre at forstå vores kunders præferencer, servicebehov og holdninger. Nogle undersøgelser består kun af et enkelt spørgsmål eller to, mens andre kan tage op til et kvarter at besvare.