Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Rejseforsikring med First Card

Situationen med corona-virus ændrer sig hele tiden. Her kan du læse om, hvad du skal gøre, hvis du har en rejseforsikring gennem dit First Card i Nordea.

Rejseforsikring med First Card

Med et gyldigt First Card er du som kortholder altid dækket af en rejseforsikring, som vi har udviklet sammen med Tryg – uanset om rejsen er betalt med kortet eller ej. Forsikringen dækker også private rejser og medrejsende familie (samlever og børn under 23).

Hvis du ønsker at afbestille din rejse, skal du først kontakte rejsebureauet eller flyselskabet, som kan undersøge muligheden for ombooking eller tilbagebetaling af din rejse.

Har du spørgsmål til din First Card rejseforsikring, kan du læse mere om betingelserne for de forskellige korttyper herunder.

Du kan også ringe til Tryg på 70 12 97 00 Åbner i nyt vindue

Dækker din First Card rejseforsikring?

Hvordan dækker afbestillingsforsikringen?

First Card afbestillingsforsikring dækker hvis du er tvunget til at indstille rejsen eller rejsearrangementet, fordi du selv, en nærtstående person eller personen, som du planlægger at besøge, kommer ud for en ulykke, akut sygdom eller dødsfald. Forsikringen gælder også brand eller andre uforudsete hændelser, som medfører væsentlig skade i din permanente bolig.

Rejseforsikringen dækker ikke afbestillinger af rejser begrundet i udbrud af en epidemi på rejsedestinationen. Vi anbefaler, at du kontakter rejsearrangøren for at få hjælp til ombooking og/eller afbestilling. I tilfælde af aflysninger af fly skal det pågældende flyselskab kontaktes.

Hvis du har spørgsmål til dækningen kan Tryg kontaktes på 70 12 97 00Åbner i nyt vindue

Dækning ved hjemkaldelse og evakuering

Evakuering er ikke dækket på First Card forsikringerne. Hvis du har spørgsmål til dækningen kan Tryg kontaktes på 70 12 97 00Åbner i nyt vindue