Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Min hverdag

Med Min hverdag har vi samlet de ting, der gør det let for dig at styre hverdagsøkonomien. Og når det gælder de større valg i livet, står vi klar med rådgivning, når det passer dig.

Hvad er Min hverdag?

Med Min hverdag har vi samlet de ting, der gør det let for dig at styre hverdagsøkonomien.

Det betyder blandt andet, at du nemt og bekvemt kan ordne de fleste ting direkte på mobilen, tabletten eller computeren. Og har du brug for hurtig hjælp, sidder vi klar på både telefon og chat. Døgnet rundt. Alle årets dage. 

Får du brug for rådgivning, når det gælder de større valg i livet, som fx ny bolig, eller hvordan du får mest muligt ud af dine penge, kan vi hurtigt sætte et møde op, online eller i filialen, med en af vores dygtige rådgivere. I filialen kan du få et møde på hverdage kl. 8-18 og online kan du få et møde på hverdage kl. 8-20 og i weekender kl. 10-18. Helt som det passer dig – også aften og weekend.

Kort sagt giver Min hverdag dig adgang til hele banken – præcis når du har brug for det.

Det får du med Min hverdag

Med Min hverdag er det tydeligt, hvad du får – og hvad det koster. Min hverdag koster 90 kr. i kvartalet.

Unge kunder (18-28 år), kunder med boliglån i Nordea eller Nordea Kredit, Erhverv+Privat-kunder og Premium Banking-kunder betaler ikke for Min hverdag. Som Private Banking-kunde har man adgang til de samme produkter og ydelser som i Min hverdag uden betaling. Børn under 18 år betaler ikke for Min hverdag – kort og konto er uden årsgebyr. 

En Basal indlånskonto og Basal betalingskonto er ikke omfattet af Min hverdag

Du kan se de produkter og ydelser, der er omfattet af Min hverdag her (pdf, 70 KB)Åbner i nyt vindue 

 * Et Visa/Dankort kræver en kreditvurdering.

Bolig

Ved de større valg i livet, er vi klar med rådgivning, når det passer dig.

Fra Boligdrøm til Drømmebolig 

Når drømmeboligen dukker op, begynder de fleste at forestille sig den færdigindrettede stue, det nye køkken eller måske kaffe på terrassen en sommermorgen. Låntyper og lønsedler rykker typisk i baggrunden – det er her, vi kommer ind. 

Vi står klar til at hjælpe drømmen på vej – også om aftenen og i weekenden. Med ærlig sparring, der tager udgangspunkt i, hvad der er bedst for dig, så du kan nyde drømmeboligen med ro i maven. Og når boligen er købt, holder vi øje med renter og kurser og kontakter dig, hvis der er noget, du skal forholde dig til. 

Har du dit boliglån i Nordea eller Nordea Kredit får du: 

  • Min hverdag uden kvartalsbetaling og mulighed for et Nordea Gold Mastercard uden årsbetaling  
  • Rådgivning når det passer dig – også aften og weekend.
  • Rådgivning fra boligspecialist i mere komplicerede sager, fx byggeri. 
  • Vi overvåger dine realkreditlån og giver dig løbende råd til, hvordan du bedst optimerer din boligøkonomi - det kalder vi gældspleje. 
  • Adgang til eBolig hvor du kan regne på og omlægge dit Nordea Kredit lån online
  • Fordelagtige tilbud fra vores samarbejdspartnere fx Tryg, Danske BOLIGadvokater og Better Home.

Husk at tage fat i os, hvis noget i din bolig på et tidspunkt trænger til at blive frisket op. Drømmer du om at få et nyt køkken eller bad, kan du få råd og vejledning i vores renoveringsguide

Går du med tanker om at sælge din bolig og gerne vil læse mere om boligsalg, kan du finde mere information her.

Læs mere om bolig herÅbner i nyt vindue

Opsparing

Spørgsmål og svar om Min hverdag

Hvad indeholder Min hverdag?

Du finder en liste over alle fordelene længere oppe på siden

Hvad koster Min hverdag

Min hverdag koster lige under én krone om dagen – 90 kr. i kvartalet. Tidligere betalte mange kunder separat fx for et betalingskort, Netbank eller for at hæve penge i andre bankers hæveautomater. Nu er det hele samlet i Min hverdag til lige under én krone om dagen. Betalingen opkræves hver tredje måned. Unge kunder (18-28 år), kunder med boliglån i Nordea eller Nordea Kredit, Erhverv+Privat-kunder og Premium Banking kunder betaler ikke for Min hverdag.

Hvordan betaler jeg for Min hverdag?

Min hverdag koster 90 kr. i kvartalet. Prisen for Min hverdag opkræves hver tredje måned med den første betaling i slutningen af marts, hvor de 90 kr. bliver hævet på kontoen. Unge kunder (18-28 år), kunder med boliglån i Nordea eller Nordea Kredit, Erhverv+Privat-kunder og Premium Banking kunder betaler ikke for Min hverdag.

Jeg ønsker ikke Min hverdag?

Min hverdag er den løsning, vi tilbyder alle bankens privatkunder. Med Min hverdag stiller vi hele banken til din rådighed. Du kan få fat på os kl. 2 om natten, hvis du mister dit betalingskort og skal bruge et nyt. Du kan få rådgivning om ny bil en søndag formiddag. Du får betalingskort, Netbank osv. til under én krone om dagen. Tidligere betalte mange kunder et separat gebyr fx for betalingskort, Netbank eller for at hæve penge i andre bankers hæveautomater, men nu er det hele samlet i Min hverdag.

Jeg betaler allerede for mit betalingskort. Skal jeg betale to gange for det samme?

Hvis du har betalt et årsgebyr for et Visa/Dankort eller et Nordea Pay, der nu er inkluderet i Min hverdag, så refunderer vi selvfølgelig prisen for den del af det forudbetalte kortgebyr, som rækker ind i 2019. Min hverdag trådte i kraft fra januar 2019. Refunderingen sker slut marts 2019, så hold evt. øje med din konto.

Jeg bruger slet ikke alt det Min hverdag indeholder?

Du vælger helt selv, hvordan du vil bruge banken. Min hverdag er den løsning, vi tilbyder alle bankens privatkunder. Med Min hverdag stiller vi hele banken til din rådighed. Du kan få fat på os kl. 2 om natten, hvis du mister dit betalingskort og skal bruge et nyt. Du kan få rådgivning om ny bil en søndag formiddag. Du får betalingskort og Netbank osv. til under én krone om dagen. Tidligere betalte mange kunder et separat gebyr fx for betalingskort, Netbank eller for at hæve penge i andre bankers hæveautomater, men nu er det hele samlet i Min hverdag. 

Jeg har ikke brug for alle elementer i Min hverdag. Kan jeg så få rabat?

Min hverdag er den løsning, vi tilbyder alle bankens privatkunder. Min hverdag koster under én krone om dagen. Mange kunder betalte tidligere et separat gebyr fx for betalingskort, adgang til Netbank eller for at hæve penge i andre bankers hæveautomater, men nu har vi samlet det hele til én fast pris.

Jeg har været en god kunde i mange år i banken. Hvorfor skal jeg betale for Min hverdag?

Mange kunder betalte tidligere et separat gebyr fx for betalingskort, adgang til Netbank eller for at hæve penge i andre bankers hæveautomater, men nu har vi samlet det hele til én fast pris. Med Min hverdag kan du hæve gebyrfrit i andre bankers hæveautomater, få gebyrfri valutaveksling, få Netbank, Mobilbank og Visa/Dankort. Du kan ringe til os kl. 2 om natten, hvis du skulle miste dit betalingskort, og du kan hurtigt få et nyt. Du kan ringe og få rådgivning om fx bolig i weekenden, hvis du får brug for det, og meget, meget mere.

Hvornår er man privatkunde med boliglån?

Når du har et boliglån i banken eller i Nordea Kredit (også andelsbolig og sommerhus), er Min hverdag uden betaling. Der er ikke nogen beløbsgrænse på, hvor stort lånet skal være.

Hvilke fordele får man som ung kunde?

Unge mellem 18 og 28 år betaler ikke for Min hverdag.

Unge mellem 18 og 28 år har herudover en række attraktive fordele. Læs mere på nordea.dk/ungplus

Hvornår er man en Premium Banking-kunde?

Som Premium Banking kunde skal du have opsparing* for mere end 750.000 kr. eller boligfinansiering over 2,5 mio. kr. 

Som Premium Banking kunde får du særlig opmærksomhed i form af en personlig Premium Banking rådgiver med særlige kompetencer inden for investeringsområdet. Premium Banking rådgiveren hjælper dig med at skabe overblik over alle aspekterne af din økonomi. Og specialister inden for bolig, pension, opsparing og investering kan træde til, når der er behov for det. Herudover sørger vi for at holde dig opdateret via nyhedsbreve og webinarer, når der fx er større udsving på de finansielle markeder.

 

*Evt. opsparing i Nordea Liv og Pension (Velliv pr. 1/10/18) tæller med i din samlede opsparing, der hvor vi har dit samtykke.

Prisfastsættelse

Der er ikke to kunder, der er ens. Derfor er renten på banklån og kreditter tilpasset den enkelte kunde. 

Renten på dit nye banklån eller kassekredit fastsættes individuelt.

  • Dit forretningsomfang med banken. Din rente bestemmes bl.a. af, om du og evt. familie samler flere ting hos os, fx pensionsordning, boliglån, billån og investeringer.
  • Din økonomi. I den samlede vurdering af renten ser vi også på din månedlige indtægt, evt. gæld og dine muligheder for at betale et lån tilbage. 

Låner du til større ting, indgår det også i vurderingen, om du kan stille sikkerheder, fx i værdien af din bolig eller bil. 

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 70 33 33 33Åbner i nyt vindue

Kunder mellem 18 og 28 år har særlig attraktive renter i Nordea, der ikke nødvendigvis afspejler den enkelte kundes økonomiske situation og forretningsomfang. Online tilbyder vi et Nordea Online Privatlån. Her bliver renten ikke individuelt fastsat.

For realkreditlån afhænger renten og bidragssatsen af ejendomstype, belåningsgrad og låntype.