Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Min hverdag

Med Min hverdag har vi samlet de ting, der gør det let for dig at styre hverdagsøkonomien. Og når det gælder de større valg i livet, står vi klar med rådgivning, når det passer dig. Du får Min hverdag fra 1. januar 2019.

Hvad er Min hverdag?

Med Min hverdag har vi samlet de ting, der gør det let for dig at styre hverdagsøkonomien.

Det betyder blandt andet, at du nemt og bekvemt kan ordne de fleste ting direkte på mobilen, tabletten eller computeren. Og har du brug for hurtig hjælp, sidder vi klar på både telefon og chat. Døgnet rundt. Alle årets dage. 

Får du brug for rådgivning, når det gælder de større valg i livet, som fx ny bolig, eller hvordan du får mest muligt ud af dine penge, kan vi hurtigt sætte et møde op, online eller i filialen, med en af vores dygtige rådgivere. Helt som det passer dig – også aften og weekend.

Kort sagt giver Min hverdag dig adgang til hele banken – præcis når du har brug for det.

Det får du med Min hverdag

Mange kunder betaler i dag separat for flere af de produkter og ydelser, der indgår i Min hverdag – fx Netbank, Visa/Dankort og for hævning af kontanter i andre bankers hæveautomater.  Med Min hverdag er det tydeligt, hvad du får – og hvad det koster. Min hverdag koster 90 kr. i kvartalet.

Unge kunder (18-28 år), kunder med boliglån i Nordea eller Nordea Kredit, Erhverv+Privat-kunder og Premium Banking-kunder betaler ikke for Min hverdag. Som Private Banking-kunde har man adgang til de samme produkter og ydelser som i Min hverdag uden betaling. Børn under 18 år betaler ikke for Min hverdag – kort og konto er fortsat uden årsgebyr. 

Alle privatkunder med en lønkonto eller tilsvarende transaktionskonto får Min hverdag. Basal indlånskonto og Basal betalingskonto er ikke omfattet af Min hverdag

Du kan se de produkter og ydelser, der er omfattet af Min hverdag her (pdf, 232 KB)Åbner i nyt vindue 

 * Et Visa/Dankort kræver en kreditvurdering.

Bemærk at priserne på produkter og ydelser i Min hverdag følger Fordelsprogrammet frem til 1. januar 2019, hvor Min hverdag træder i kraft og Fordelsprogrammet lukker.

Bolig

Ved de større valg i livet, er vi klar med rådgivning, når det passer dig.

Fra Boligdrøm til Drømmebolig 

Når drømmeboligen dukker op, begynder de fleste at forestille sig den færdigindrettede stue, det nye køkken eller måske kaffe på terrassen en sommermorgen. Låntyper og lønsedler rykker typisk i baggrunden – det er her, vi kommer ind. 

Vi står klar til at hjælpe drømmen på vej – også om aftenen og i weekenden. Med ærlig sparring, der tager udgangspunkt i, hvad der er bedst for dig, så du kan nyde drømmeboligen med ro i maven. Og når boligen er købt, holder vi øje med renter og kurser og kontakter dig, hvis der er noget, du skal forholde dig til. 

Har du dit boliglån i Nordea eller Nordea Kredit får du: 

  • Min hverdag uden kvartalsbetaling og mulighed for et Nordea Gold Mastercard uden årsbetaling  
  • Rådgivning når det passer dig – også aften og weekend.
  • Rådgivning fra boligspecialist i mere komplicerede sager, fx byggeri. 
  • Vi overvåger dine boliglån og giver dig løbende råd til, hvordan du bedst optimerer din boligøkonomi - det kalder vi gældspleje. 
  • Adgang til eBolig hvor du kan regne på og omlægge dit Nordea Kredit lån online
  • Fordelagtige tilbud fra vores samarbejdspartnere fx Tryg, Danske BOLIGadvokater og Better Home.

Husk at tage fat i os, hvis noget i din bolig på et tidspunkt trænger til at blive frisket op. Drømmer du om at få et nyt køkken eller bad, kan du få råd og vejledning i vores renoveringsguide

Går du med tanker om at sælge din bolig og gerne vil læse mere om boligsalg, kan du finde mere information her.

Læs mere om bolig herÅbner i nyt vindue

Opsparing

Spørgsmål og svar om Min hverdag

Hvad er “Min hverdag"?

Med Min hverdag samler vi fra 1. januar 2019 alle de grundlæggende ydelser, der giver adgang til hele banken. 

Vi giver dig service, når du har brug for det - døgnet rundt, alle årets dage. Når det gælder de større valg i livet, kan du hurtigt få et møde, online eller i filialen, præcis når det passer dig – også aften og weekend.

Min hverdag indeholder en lang række muligheder, der gør det let at håndtere hverdagsøkonomien for hele familien. Fx:

• Netbank og Mobilbank, hvor du nemt og hurtigt kan overføre penge, scanne regninger mm. 

• Smarte digitale løsninger som Apple Pay og Nordea Wallet. 

• Betalingskort som Visa/Dankort og Nordea Pay til brug for betalinger i ind- og udland. Og skulle dit kort blive væk, kan du med det samme bestille et nyt kort til mobilen.

• Med Visa/Dankort og Nordea Pay kan du hæve kontanter i alle bankers hæveautomater i Danmark samt hæve valuta i mange af Nordeas hæveautomater i Danmark – uden gebyr.

Du kan se de produkter og ydelser, der er omfattet af Min hverdag her (pdf, 232 KB)Åbner i nyt vindue

Skal jeg gøre noget aktivt for at blive en del af Min hverdag?

Nej. Du får Min hverdag automatisk fra 1. januar 2019. Min hverdag koster 90 kr. i kvartalet. Opkrævning sker kvartalsvis bagud. Første gang ved udgangen af marts 2019. 

Er du under 18 år, har du alene fuldmagt til en konto, eller har du kun en opsparingskonto hos os, bliver du ikke automatisk omfattet af Min hverdag.

Er du mellem 18 og 28 år, har du dit boliglån i Nordea eller Nordea Kredit, eller er du Premium Banking-kunde, så betaler du ikke for Min Hverdag.

Hvor hurtigt træder Min hverdag og lukningen af Fordelsprogrammet i kraft?

Ændringen sker 1. januar 2019. Så hvis du har nogen spørgsmål til ændringen, har du god tid til at reagere. 

Opkrævning sker kvartalsvis bagud. Første gang ved udgangen af marts 2019.

Hvad betyder det for mine nuværende lån og opsparing?

Lukningen af Fordelsprogrammet ændrer ikke renten på dine eksisterende lån, kreditter og opsparing.

Hvorfor nedlægger I det nuværende fordelsprogram?

Efter 17 år er det tid til at sende Fordelsprogrammet på velfortjent pension

Der er brug for noget mere tidssvarende, som gør det lettere at komme i kontakt med os, og hvor det er dine behov, der er styrende for, hvordan du bruger banken. 

I Min hverdag har vi samlet alle de ting, der gør det let for dig at styre hverdagsøkonomien og få hurtig hjælp.

Beholder jeg min rådgiver?

Du kan fortsat få fat på den rådgiver, du kender. Har du brug for hurtig rådgivning, og er rådgiveren ikke til stede, står andre af vores dygtige rådgivere klar til at hjælpe.

Hvornår er man en boligkunde. Og hvilke fordele har man?

Der er ikke en beløbsgrænse. Så snart du har et boliglån i banken eller Nordea Kredit (også andelsbolig og sommerhus), er Min hverdag uden betaling.

Hvornår er man en Premium Banking-kunde?

Som Premium Banking kunde skal du have opsparing* for mere end 750.000 kr. eller boligfinansiering over 2,5 mio. kr. 

Som Premium Banking kunde får du særlig opmærksomhed i form af en personlig Premium Banking rådgiver med særlige kompetencer inden for investeringsområdet. Premium Banking rådgiveren hjælper dig med at skabe overblik over alle aspekterne af din økonomi. Og specialister inden for bolig, pension, opsparing og investering kan træde til, når der er behov for det. Herudover holder vil vi sørge for at holde dig opdateret via nyhedsbreve og webinarer, når der fx er større udsving på de finansielle markeder.

 

*Evt. opsparing i Nordea Liv og Pension (Velliv pr. 1/10) tæller med i din samlede opsparing, der hvor vi har dit samtykke.

Hvilke fordele får man som ung kunde?

Unge mellem 18 og 28 år betaler ikke for Min hverdag.

Unge mellem 18 og 28 år har herudover en række attraktive fordele. Læs mere på nordea.dk/ungplus

Jeg har ikke brug for alle elementer i Min hverdag. Kan jeg så få rabat?

Prisen for Min hverdag er fast og lyder på 90 kr. i kvartalet. Min hverdag er vores basis, og man kan ikke framelde produkter fra Min hverdag og dermed få rabat.

Vi lukker Fordelsprogrammet

Lukningen af Fordelsprogrammet ændrer ikke på dine nuværende rentesatser, og du vil fortsat kunne bruge dine nuværende konti, kort og Netbank, som du plejer. 

Fra 1. januar 2019 vil renten på et nyt lån eller en kredit blive baseret på dig og din families økonomiske forhold, frem for hvilken del af det nuværende fordelsprogram du er tilknyttet. Renten fastsættes individuelt med udgangspunkt i forretningsomfang, tilbagebetalingsevne og eventuel(e) sikkerhed(er).

Det vil altid fremgå af din nye kredit eller dit nye lån, hvis renten fastsættes individuelt som nævnt ovenfor.  

Renten og bidragssatsen på realkreditlån følger ikke fordelsprogrammet og vil forsat afhænge af ejendomstype, belåningsgrad og låntype. Unge mellem 18 og 28 år vil have særlig attraktive renter, der ikke nødvendigvis afspejler kundernes økonomiske forhold. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 70 33 33 45.