Ønsker du at sende en anmodning om at få indsigt i dine personoplysninger?

Du har ret til at få en kopi af dine personoplysninger med information om, hvordan vi behandler dine oplysninger. De fleste oplysninger er allerede tilgængelige i Netbank og Mobilbank, hvor du til enhver tid kan se dem.

Bemærk, at Nordea kan være underlagt lovgivning, der ikke gør det muligt at udlevere alle de oplysninger, du har anmodet om. 

Ved at bruge Nordea Netbank formularen herÅbner i nyt vindue, har du mulighed for at anmode om almindelige personoplysninger indeholdende information, som vores kunder efterspørger regelmæssigt. Du har også mulighed for at anmode om yderligere personoplysninger, herunder mulighed for at anmode om samtlige personoplysninger.

Sådan gør du

Har du adgang til Netbank, så log på og udfyld vores formular Anmodning om at få indsigt i mine personoplysningerÅbner i nyt vindue

Hvis du vil have os til at sende de personoplysninger, Nordea har registreret om dig i forbindelse med de virksomheder, du er involveret i, skal du angive oplysninger om virksomhederne i din anmodning.

Du får svar i Netbank og Mobilbank senest 1 måned efter, at vi har modtaget din anmodning.

Hvis du ikke har Netbank

Bruger du ikke Netbank, bedes du:

  1. Udfylde følgende formular "Anmodning om at få indsigt i mine personoplysninger"pdf - Åbner i nyt vindue, og gemme den på din computer. 
  2. Logge ind i Nordeas digitale postkasseÅbner i nyt vindue med dit foretrukne login. Send formularen ”Anmodning om at få indsigt i mine personoplysninger” som vedhæftet fil.

Hvis du ønsker at modtage personoplysninger i relation til en virksomhed, du er involveret i, skal du angive virksomhedernes navn og CVR-nummer. Hvis du har relationer til flere virksomheder, skal du angive alle de virksomheder, du ønsker dine personoplysninger fra.

Du får svar i Nordeas digitale postkasse "Dokumenter" inden for en måned.

Yderligere information

Nordeas politik om databehandlingÅbner i nyt vindue beskriver, hvordan Nordea kan indsamle, bruge, opbevare og dele personoplysninger. Ønsker du at gøre brug af dine rettigheder, kan du besøge vores websites, logge på Nordea Netbank, ringe til kundeservice eller kontakte din lokale filial. Dine rettigheder er beskrevet mere detaljeret i Nordeas politik om databehandling.

For kunder i Nordea Kredit

Som kunde i Nordea Kredit får du en kopi af dine personlige oplysninger i både banken og Nordea Kredit via dette link