- Hvordan tilmelder jeg en Betalingsservice aftale?
Det er nemt at tilmelde en ny Betalingsserviceaftale i Netbank eller Mobilbank.
Det er vigtigt, at du betaler din regning indtil betalingen fremgår af din Betalingsserviceoversigt - så undgår du at få en rykker.
Netbank:
- Hold musen over 'Betalinger'
- Klik på 'Betalingsservice'
- I højre hjørne klikker du på 'Ny aftale'
- Indtast Betalingsserviceoplysningerne, klik på 'Opret' og godkend.
Mobilbank:
- Vælg ‘Betalinger’ øverst på siden
- Tryk på ‘Betalingsserviceaftale’ og herefter på '+' i højre hjørne
- Vælg hvilken konto regningen skal tilknyttes og indtast dine Betalingsserviceoplysninger
- ‘Godkend’ tilmeldingen.
- Hvornår træder en Betalingsservice i kraft?
Når du har betalt din regning og tilmeldt den til Betalingsservice, kan der gå op til 30 dage før aftalen er aktiv.
Det er derfor en god idé, at holde øje med dine kommende betalinger. En betaling på Betalingsservice kan ses 5 hverdage før d. 1. i måneden. Fremgår betalingen ikke her, skal du betale din regning, som du plejer.
- Kan jeg selv ændre beløbet på en Betalingsservice?
Du kan ikke selv ændre i beløbet på en Betalingsserviceaftale, da det er virksomheden, der lægger betalingen ind. Du skal derfor kontakte virksomheden, hvis beløbet skal ændres.
- Hvordan flytter jeg en Betalingsserviceaftale til en anden konto?
Har du brug for at få flyttet en Betalingsserviceaftale fra en konto til en anden kan du udfylde denne formular til ændring i dansk overførsel eller betalingsserviceaftale.
Det tager 2 hverdage at flytte betalingen. Vi sender en bekræftelse på din Netbank/Mobilbank.
Vær opmærksom på, at du kun kan flytte dine egne overførsler eller BS-aftaler og kun til en af dine egne konti.
Skal du have flyttet alle dine betalingsserviceaftaler, skal du kontakte os. Du kan med fordel ringe igennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.
- Hvor kan jeg se min Betalingsserviceoversigt?
Du kan se dine kommende BS-betalinger 5 bankdage før den første i måneden.
Betalingsserviceoversigten kan findes i Netbanken og mobilbanken 2 år tilbage.
Har du brug for, at finde oplysninger om en enkelt betaling, kan du finde det i Mobilbank og i Netbanken. Er det en betaling, der er trukket fra din konto, kan du trykke på den og finde flere oplysninger.
Hvis det er en betaling som ikke er trukket endnu, finder du den under 'Kommende'.
Netbank:
1. Klik på 'Betalinger' og vælg 'Betalingsservice'
2. Klik på 'Arkiv' til venstre over dine betalingsserviceaftaler
3. Find den ønskede måned og klik på 'Vis oversigter'.
Mobilbank:
1. Tryk 'Oversigt' og vælg 'Betalinger'
2. Tryk på 'Månedlige oversigter'
3. Find den ønskede måned og vælg 'BS-OVERSIGT'.
- Hvordan afviser/afmelder jeg en Betalingsservice?
Under Betalinger kan du afvise eller afmelde en betalingsserviceaftale.
Når du afviser, er det kun den kommende måneds betaling der slettes. Når du afmelder aftalen, slettes den for altid.
Du vil først kunne se afvisningen/afmeldingen den næstkommende hverdag.
Netbank
Afvis:
1. Hold musen over 'Betalinger'
2. Klik på 'Kommende betalinger'
3. Find betalingen du ønsker at afmelde og klik på de tre prikker til højre.
4. Vælg 'Slet'.
Afmeld:
1. Hold musen over ‘Betalinger’
2. Klik på ‘Betalingsservice’
3. Find den betaling du ønsker at afmelde og klik på skraldespanden i højre side
4. Klik på ‘Ja’.
Mobilbank
Afvis:
1. Tryk på 'Oversigt'
2. Vælg 'Betalinger'
3. Tryk på 'Kommende' og find betalingen, du ønsker at slette
4. Tryk på ‘Slet’ og godkend.
Afmeld:
1. Tryk på 'Oversigt'
2. Vælg 'Betalinger'
3. Tryk på 'Betalingsserviceaftaler'
4. Vælg den aftale, du ønsker at afmelde, tryk 'Slet' og godkend.
- Hvor lang tid kan jeg afvise en Betalingsservice?
En Betalingsservice kan afvises 5 dage før d. 1 i måneden og til d. 7 i måneden.
- Hvad koster Betalingsservice?
Du kan finde prismodellen for Betalingsservice her.