- Hvordan tilmelder jeg en Betalingsserviceaftale?
Du kan selv tilmelde en ny betalingsserviceaftale i Netbank eller Mobilbank:
Mobilbank:
- Vælg 'Betalinger' øverst på siden
- Tryk på 'Betalingsserviceaftale' og herefter på '+' i højre hjørne
- Vælg hvilken konto betalingsserviceaftalen skal tilknyttes og indtast dine betalingsserviceoplysninger
- ‘Godkend tilmeldingen.
Netbank:
- Hold musen over 'Betalinger'
- Klik på 'Betalingsservice'
- I højre hjørne klikker du på 'Ny aftale'
- Indtast Betalingsserviceoplysningerne
- klik på 'Opret' og godkend.
Det er vigtigt, at du betaler din regning manuelt indtil, at betalingen fremgår på din betalingsserviceoversigt.
- Hvornår træder en Betalingsservice i kraft?
Når du har betalt din regning og tilmeldt den til Betalingsservice, kan der gå op til 30 dage, før aftalen er aktiv.
Det er derfor en god idé at holde øje med dine kommende betalinger.
En betaling på Betalingsservice kan ses frem hverdage før d. 1. i måneden. Fremgår betalingen ikke her, skal du betale din regning, som du plejer.
- Kan jeg selv ændre beløbet på en Betalingsservice?
Du kan ikke selv ændre i beløbet på en Betalingsserviceaftale, da det er virksomheden, der opretter betalingen. Du skal derfor kontakte pågældende virksomheden, hvis beløbet skal ændres.
- Hvordan flytter jeg en Betalingsserviceaftale til en anden konto?
Flyt en eller enkelte aftaler
Har du brug for at få flyttet en eller enkelte betalingsserviceaftaler fra en konto til en anden, skal du udfylde denne formular til ændring af betalingsserviceaftaler.
Vi sender en bekræftelse i Mobilbank og Netbank, når aftalen er flyttet – som regel indenfor tre hverdage.
Flyt alle aftaler
Skal du have flyttet alle dine betalingsserviceaftaler, skal du kontakte os. Du kan skrive til os under 'Hjælp' i Mobilbank eller Netbank. Du kan også ringe til os i Mobilbank under 'Hjælp' eller på 70 33 33 33.
Bemærk, at du kun kan flytte dine egne betalingsserviceaftaler samt, at du kun kan flytte dine aftaler mellem dine egne konti.
- Hvor kan jeg se min Betalingsserviceoversigt?
Du kan finde din betalingsserviceoversigt to år tilbage i Mobilbank og Netbank:
Mobilbank:
1. Tryk 'Oversigt' og vælg 'Betalinger'
2. Tryk på 'Månedlige oversigter'
3. Find den ønskede måned og vælg 'BS-OVERSIGT'.
Netbank:
1. Klik på 'Betalinger' og vælg 'Betalingsservice'
2. Klik på 'Arkiv' til venstre over dine betalingsserviceaftaler
3. Find den ønskede måned og klik på 'Vis oversigter'.
Har du ønsker at finde oplysninger om en betalingsserviceaftale, der endnu ikke er trukket, finder du den under 'Betalinger' og 'Kommende'.
Du kan se dine kommende BS-betalinger fem hverdage før den første i måneden.
- Hvordan afviser/afmelder jeg en Betalingsservice?
Du kan afvise og afmelde dine betalingsserviceaftaler i Mobilbank og Netbank.
Bemærk: Når du afviser en aftale, er det kun den kommende måneds betaling, der slettes. Når du afmelder en aftale, slettes den helt, og du vil ikke længere modtage opkrævninger fra virksomheden.
Netbank
Afvis:
1. Hold musen over 'Betalinger'
2. Klik på 'Kommende betalinger'
3. Find betalingen du ønsker at afmelde og klik på de tre prikker til højre.
4. Vælg 'Slet'.
Afmeld:
1. Hold musen over ‘Betalinger’
2. Klik på ‘Betalingsservice’
3. Find den betaling du ønsker at afmelde og klik på skraldespanden i højre side
4. Klik på ‘Ja’.
Mobilbank
Afvis:
1. Tryk på 'Oversigt'
2. Vælg 'Betalinger'
3. Tryk på 'Kommende' og find betalingen, du ønsker at slette
4. Tryk på ‘Slet’ og godkend.
Afmeld:
1. Tryk på 'Oversigt'
2. Vælg 'Betalinger'
3. Tryk på 'Betalingsserviceaftaler'
4. Vælg den aftale, du ønsker at afmelde, tryk 'Slet' og godkend.
Du kan først se en afvisning eller afmelding den næstkommende hverdag.
- Hvor lang tid kan jeg afvise en Betalingsservice?
En Betalingsservice kan afvises 5 dage før d. 1 i måneden og til d. 7 i måneden.
- Hvad koster Betalingsservice?
Du kan finde prismodellen for Betalingsservice her.