Hvis du oplever problemer med at modtage aktiveringskoden eller SMS kode, kan du annullere oprettelsen og slette MitID app. Det betyder, at du skal starte forfra med din oprettelse af dit MitID og MitID app.
Har du ikke MitID app og pas kan du ringe til MitID support på 33 98 00 10Åbner i nyt vindue og få oplyst dit bruger-ID. Hav dit danske pas eller kørekort klar.
Du kan også få hjælp ved at henvende dig til Borgerservice.
Husk: Dit bruger-ID er privat, og du må aldrig dele det med nogen. Hverken banker eller offentlige instanser vil nogensinde ringe og bede dig om at oplyse dit bruger-ID. Hvis du bliver ringet op og bedt om at udlevere dit bruger-ID, skal du afbryde opkaldet. Læs mere om, hvordan du undgår at blive udsat for svindel.
Du kan installere MitID appen på op til 3 enheder, f.eks. din mobiltelefon og din tablet. Det er en god idé at installere MitID appen på flere enheder, så du har en back up, hvis du f.eks. mister din telefon, så du kan benytte den anden enhed til at genetablere MitID appen på en ny mobil.
Du har været vant til at modtage en notifikation, når du skulle godkende med NemID appen. Dette ændrer sig med MitID, så du ikke længere får en notifikation. I stedet skal du selv gå ind i MitID appen og åbne den.