Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Betalingsservice/PBS

Betalingsservice/PBS

Hvor finder jeg mine kommende betalinger og BS-oversigter?

Du kan se dine BS-oversigter i Netbank. 

På betalingsoversigten i Mobilbank og Netbank kan du 5 bankdage før den første i måneden se dine kommende udgifter.

Mobilbank: 

  1. Tryk på ‘Betalinger’ i menuen i bunden. Her ville du kunne se dine kommende betalinger.  

Netbank:

  1. Klik på ‘Arkiv’ i nederste venstre hjørne. Under ‘Arkiv’ klikker du på ‘BS-oversigter’. Her kan du finde dine kommende betalinger samt dine BS-oversigter op til to år tilbage.
Hvordan tilmelder jeg en regning til betalingsservice?

Mobilbank:

  1. Tryk på 'Betalinger' i bunden af skærmen. 
  2. Vælg her 'Betalingsserviceaftale'. 
  3. Herefter skal du trykke på '+' i højre hjørne. 
  4. Vælg hvilken konto regningen skal tilknyttes og indtast dine betalingsserviceoplysninger. 
  5. Til sidst trykker du på 'Godkend'. 

Din regning er nu tilmeldt betalingsservice 

Det er vigtigt, at du selv betaler din regning, indtil betalingen fremgår af din BS oversigt - så undgår du at få en rykker. 

Netbank:

  1. Klik på 'Daglig økonomi' i øverste venstre hjørne. 
  2. Klik herefter på 'Betalinger og overførsler'. 
  3. Under 'Betalinger og overførsler' klikker du på 'Tilmeld betalingsservice'. 
  4. Indtast dine BS-oplysninger og klik på 'Send' i højre side. 
  5. Godkend med dine NemID-oplysninger. 

Din regning er nu tilmeldt betalingsservice 

Det er vigtigt, at du selv betaler din regning, indtil betalingen fremgår af din BS oversigt - så undgår du at få en rykker.

Hvornår træder en betalingsservice i kraft?

Når du har betalt dit girokort og tilmeldt det til betalingsservice, kan der gå op til 30 dage før aftalen er aktiv. 

Dog går det ofte hurtigere. Det er derfor en god idé, at holde øje med din betalingsoversigt. Fremgår modtager ikke af din betalingsoversigt, skal du betale dit girokort, som du plejer.

Hvordan afmelder eller afviser jeg en Betalingsservice?

I Mobilbank er det kun muligt at afvise en BS-aftale, hvis den endnu ikke er betalt.

Først skal du trykke på den konto hvor dine betalingsserviceaftaler er tilmeldt. Derefter vil du øverst på skærmen se dine tilmeldte betalingsserviceaftaler. 

For at afvise dem, skal du gøre følgende.

Mobilbank:

  1. Tryk på 'Betalinger' i bunden af skærmen. 
  2. Tryk på 'Betalingsserviceaftaler'.
  3. Vælg den aftale, som du ønsker at afvise. 
  4. Tryk på 'Slet' øverst på skærmen. 
  5. Bekræft med dit NemID. 

Ønsker du at afmelde den, skal du logge på Netbank. 

Netbank:

Afmeld: Når du afmelder aftalen, slettes den for altid.

Du skal starte med at klikke på den konto, hvor BS-betalingen er tilmeldt.

Derefter vil du øverst på skærmen se dine tilmeldte betalingsserviceaftaler.

  1. Klik på 'Slet' ud fra den aftale du ønsker at afmelde.
  2. Vælg 'Den aktuelle betaling/overførsel samt alle gentagelser af denne betaling/overførsel'.
  3. Klik på 'OK'.
  4. Bekræft med din adgangskode.

Afvis

1. Klik på 'Slet' ud fra den aftale du ønsker at afvise.

2. Vælg 'Den aktuelle betaling/overførsel'.

3. Klik på 'OK'.

4. Bekræft med din adgangskode.

Hvordan flytter jeg en Betalingsservice-aftale til en anden konto?

Hvis du gerne vil have flyttet en betalingsserviceaftale fra den ene konto til den anden, skal du blot kontakte os. Du kan med fordel ringe igennem din mobilbank.

Kan jeg selv ændre beløbet på en BS-betaling?

Du kan ikke selv ændre i beløbet på en betalingsserviceaftale, da det er virksomheden der ligger betalingen ind. Du skal derfor kontakte dem hvis beløbet skal ændres.