Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Betalingsservice/PBS

Betalingsservice/PBS

Hvordan afviser/afmelder jeg en Betalingsservice?

I Mobilbank er det kun muligt at afvise en BS-aftale, hvis den endnu ikke er betalt.

Først skal du trykke på den konto hvor dine betalingsserviceaftaler er tilmeldt. Derefter vil du øverst på skærmen se dine tilmeldte betalingsserviceaftaler. 

For at afvise dem, skal du gøre følgende.

Mobilbank:

  1. Tryk på 'Betalinger' i bunden af skærmen. 
  2. Tryk på 'Betalingsserviceaftaler'.
  3. Vælg den aftale, som du ønsker at afvise. 
  4. Tryk på 'Slet' øverst på skærmen. 
  5. Bekræft med dit NemID. 

Ønsker du at afmelde den, skal du logge på Netbank.  

Netbank:

Afmeld: Når du afmelder aftalen, slettes den for altid.

Du skal starte med at klikke på den konto, hvor BS-betalingen er tilmeldt.

Derefter vil du øverst på skærmen se dine tilmeldte betalingsserviceaftaler.

  1. Klik på 'Slet' ud fra den aftale du ønsker at afmelde.
  2. Vælg 'Den aktuelle betaling/overførsel samt alle gentagelser af denne betaling/overførsel'.
  3. Klik på 'OK'.
  4. Bekræft med din adgangskode.

Afvis

1. Klik på 'Slet' ud fra den aftale du ønsker at afvise.

2. Vælg 'Den aktuelle betaling/overførsel'.

3. Klik på 'OK'.

4. Bekræft med din adgangskode.

Hvornår træder en betalingsservice i kraft?

Når du har betalt dit girokort og tilmeldt det til betalingsservice, kan der gå op til 30 dage før aftalen er aktiv. 

Dog går det ofte hurtigere. Det er derfor en god idé, at holde øje med din betalingsoversigt. Fremgår modtager ikke af din betalingsoversigt, skal du betale dit girokort, som du plejer.

Hvordan flytter jeg en Betalingsservice-aftale til en anden konto?

Hvis du gerne vil have flyttet en betalingsserviceaftale fra den ene konto til den anden, skal du blot kontakte os. Du kan med fordel ringe igennem din mobilbank.

Kan jeg selv ændre beløbet på en BS-betaling?

Du kan ikke selv ændre i beløbet på en betalingsserviceaftale, da det er virksomheden der ligger betalingen ind. Du skal derfor kontakte dem hvis beløbet skal ændres.

Hvordan tilmelder jeg en Betalingsservice aftale?

Mobilbank:

  1. Tryk på 'Betalinger' i bunden af skærmen
  2. Vælg 'Betalingsserviceaftale'
  3. Herefter skal du trykke på '+' i højre hjørne
  4. Vælg hvilken konto regningen skal tilknyttes og indtast dine betalingsserviceoplysninger
  5. Til sidst trykker du på 'Godkend'

Netbank:

  1. Klik på 'Daglig økonomi' øverst i venstre hjørne
  2. Klik herefter på 'Betalinger og overførsler'
  3. Under 'Betalinger og overførsler' klikker du på 'Tilmeld betalingsservice'
  4. Indtast dine betalingsserviceoplysninger og klik på 'Send' i højre side
  5. Godkend med dine NemID-oplysninger

Det er vigtigt, at du selv betaler din regning, indtil betalingen fremgår af din BS-oversigt.

Hvordan afviser/afmelder jeg en Betalingsservice?

I Mobilbank er det kun muligt at afvise en BS-aftale, hvis den endnu ikke er betalt.

Først skal du trykke på den konto hvor dine betalingsserviceaftaler er tilmeldt. Derefter vil du øverst på skærmen se dine tilmeldte betalingsserviceaftaler. 

For at afvise dem, skal du gøre følgende.

Mobilbank:

  1. Tryk på 'Betalinger' i bunden af skærmen. 
  2. Tryk på 'Betalingsserviceaftaler'.
  3. Vælg den aftale, som du ønsker at afvise. 
  4. Tryk på 'Slet' øverst på skærmen. 
  5. Bekræft med dit NemID. 

Ønsker du at afmelde den, skal du logge på Netbank.  

Netbank:

Afmeld: Når du afmelder aftalen, slettes den for altid.

Du skal starte med at klikke på den konto, hvor BS-betalingen er tilmeldt.

Derefter vil du øverst på skærmen se dine tilmeldte betalingsserviceaftaler.

  1. Klik på 'Slet' ud fra den aftale du ønsker at afmelde.
  2. Vælg 'Den aktuelle betaling/overførsel samt alle gentagelser af denne betaling/overførsel'.
  3. Klik på 'OK'.
  4. Bekræft med din adgangskode.

Afvis

1. Klik på 'Slet' ud fra den aftale du ønsker at afvise.

2. Vælg 'Den aktuelle betaling/overførsel'.

3. Klik på 'OK'.

4. Bekræft med din adgangskode.