Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Betalingsservice/PBS

Betalingsservice/PBS

Hvornår træder en betalingsservice i kraft?

Når du har betalt dit girokort og tilmeldt det til betalingsservice, kan der gå op til 30 dage før aftalen er aktiv. 

Dog går det ofte hurtigere. Det er derfor en god idé, at holde øje med din betalingsoversigt. Fremgår modtager ikke af din betalingsoversigt, skal du betale dit girokort, som du plejer.

Hvordan flytter jeg en Betalingsservice-aftale til en anden konto?

Hvis du gerne vil have flyttet en betalingsserviceaftale fra den ene konto til den anden, skal du kontakte os. Du kan med fordel ringe igennem din mobilbank eller på 70 33 33 33.

Kan jeg selv ændre beløbet på en BS-betaling?

Du kan ikke selv ændre i beløbet på en betalingsserviceaftale, da det er virksomheden der ligger betalingen ind. Du skal derfor kontakte dem hvis beløbet skal ændres.

Hvordan tilmelder jeg en Betalingsservice aftale?

Mobilbank:

  1. Log på Mobilbank
  2. Tryk på ‘Hjem’ nederst
  3. Vælg ‘Betalinger’ øverst på forsiden
  4. Vælg her ‘Betalingsserviceaftale’
  5. Herefter skal du trykke på '+' i højre hjørne
  6. Vælg hvilken konto regningen skal tilknyttes og indtast dine betalingsserviceoplysninger
  7. Til sidst trykker du på ‘Godkend’

Netbank:

  1. Log på den nye version af NetbankÅbner i nyt vindue
  2. Hold musen over ‘Betalinger’
  3. Klik på ‘Betalingsservice’
  4. Øverst i højre hjørne skal du klikke på ‘Ny aftale’
  5. Indtast dine betalingsservice oplysninger og klik på ‘Opret’
  6. Godkend med dit NemID

Det er vigtigt, at du selv betaler din regning, indtil betalingen fremgår af din BS-oversigt.

Hvordan afviser/afmelder jeg en Betalingsservice?

Mobilbank:

Afmeld: Når du afmelder aftalen, slettes den for altid.

  1. Log på Mobilbank
  2. Tryk på ‘Hjem’ nederst
  3. Vælg ‘Betalinger’ øverst på forsiden
  4. Tryk på ‘Betalingsserviceaftaler’
  5. Vælg den aftale, som du ønsker at afmelde
  6. Tryk på ‘Slet’ øverst på skærmen
  7. Bekræft med dit NemID

Afvis: Når du afviser, er det kun den kommende måneds betaling der slettes

  1. Log på Mobilbank
  2. Tryk på ‘Hjem’ nederst
  3. Vælg ‘Betalinger’
  4. Tryk på 'Kommende' og vælg den betaling, som du ønsker at slette. 
  5. Tryk på ‘Slet’ øverst på skærmen
  6. Bekræft med dit NemID 

Netbank:

Afmeld: Når du afmelder aftalen, slettes den for altid.

Du skal starte med at klikke på den konto, hvor BS-betalingen er tilmeldt.

Derefter vil du øverst på skærmen se dine tilmeldte betalingsserviceaftaler.

  1. Log på den nye version af NetbankÅbner i nyt vindue
  2. Hold musen over ‘Betalinger’
  3. Klik på ‘Betalingsservice’ 
  4. Find den betaling du ønsker at afmelde og klik på skraldespanden i højre side 
  5. Klik på ‘Ja’
  6. Bekræft med dit NemID
  7. Åbner i nyt vindue
Åbner i nyt vindue

Afvis

  1. Log på den nye version af NetbankÅbner i nyt vindue
  2. Hold musen over ‘Betalinger’
  3. Klik på ‘Kommende betalinger’
  4. Find betalingen du ønsker at afmelde og klik på de tre prikker til højre
  5. Vælg ‘Slet’
  6. Bekræft med dit NemID