Hvis du oplever, at du har fået et andet reg. nr., så skyldes det en intern oprydning i Nordea. Det har ingen betydning for dig, da dit kontonummer er unikt i Nordea.
Så længe kontonummeret er korrekt, kan du både benytte dit tidligere og dit nye reg. nr. til at modtage overførsler.
Du kan finde en oversigt over vores konti herÅbner i nyt vindue og åbne den eller de, du har brug for. Du kan have flere af samme type konto.
En Grundkonto er en almindelig konto, fx din lønkonto. Din konto kan bruges til NemKonto, budgetkonto til Betalingsservice, andre betalinger og overførsler. Du kan få et eller flere kort til kontoen.
En Opsparingskonto kan kun bruges til opsparing. Du kan kun overføre til og fra kontoen mellem dine egne konti. Kontoen kan ikke bruges som NemKonto, der kan ikke tilmeldes Betalingsservice og ikke bestilles kort til kontoen.
Med en fælleskonto har I lige meget ret og medbestemmelse over kontoen.
Hvis du ønsker, at bestille en fælleskonto skal alle, som skal have adgang til kontoen, være kunder i Nordea.
Er I kunder hos os i forvejen, kan I sende en mailÅbner i nyt vindue via Mobilbank eller Netbank. I mailen skal I oplyse jeres CPR-numre, og hvilken kontotype I ønsker at oprette.
Når vi har modtaget dette, vil vi indenfor få hverdage sende en aftale til underskrift på oprettelse af kontoen. Kontoen er klar i din Oversigt indenfor 2 hverdage efter underskrift.