Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Renter, priser og vilkår på konti

Flere spørgsmål om renter, priser og vilkår på konti

Hvornår får jeg gebyropgørelsen?

Din gebyropgørelse ligger tilgængelig i din Mobilbank/Netbank hvert år i januar.

Mobilbank:

  1. Log på Mobilbank
  2. Tryk på 'Kontakt'
  3. Tryk på 'Aftaler og dokumenter'
  4. Vælg 'Gebyropgørelse'

Netbank:

  1. Log på den nye version af NetbankÅbner i nyt vindue
  2. 1. Hold musen over 'Kontakt' øverst og klik på 'Kontakt'
  3. I højre side under ‘Aftaler og dokumenter’ klikker du på 'Åbn'
  4. Vælg det dokument du skal bruge

Hvis du er fritaget for digital post og eller hvis du er under 18 år, vil du modtage brevet med posten.

Hvilke vilkår gælder for konti hos Nordea?

Vi har samlet alle vores gældende vilkår her.

Hvor finder jeg gebyropgørelsen?

Du finder din gebyropgørelse sådan her:

Mobilbank:

  1. Log på Mobilbank
  2. Tryk på 'Kontakt'
  3. Tryk på 'Aftaler og dokumenter'
  4. Vælg 'Gebyropgørelse'

Netbank:

  1. Log på den nye version af NetbankÅbner i nyt vindue
  2. Hold musen over 'Kontakt' øverst og klik på 'Kontakt'
  3. I højre side under ‘Aftaler og dokumenter’ klikker du på 'Åbn'
  4. Vælg det dokument du skal bruge

Hvis du er fritaget for digital post og eller hvis du er under 18 år, vil du modtage brevet med posten.

Hvad er en gebyropgørelse og hvorfor modtager jeg flere?

Gebyropgørelsen skal hjælpe dig til at få et bedre overblik over betalte gebyrer og renter på dine betalingskonti året forinden. Dette er bl.a. en følge af skærpet  EU-lovgivning om øget gennemsigtighed på betalingsområdet. Du modtager én årlig opgørelse for hver af dine betalingskonti (fx din lønkonto og din budgetkonto). Du får altså en opgørelse pr. konto du har betalinger på. Det er et EU krav, at vi sender en opgørelse pr. konto. 

Er du erhvervskunde, men har en privatkunde-konto, modtager du også en opgørelse per betalingskonto.

Hvad indeholder gebyropgørelsen?

Gebyropgørelsen er et samlet overblik over renteindtægter, renteudgifter og gebyrer som du har betalt året forinden og indeholder hele din daglige økonomi, fx i forbindelse med brug af betalingskort, overførsler til udlandet og kontanthævninger. Du modtager opgørelsen, uanset om du har betalt gebyrer eller ej. 

Opgørelsen viser også dine gældende rentesatser for ind- og udlån på kontoen samt eventuelle renter, du har betalt eller modtaget.

Min Hverdag

Med 'Min Hverdag' har vi samlet alt det, der gør det let at styre hverdagsøkonomien. 

Med Min hverdag får du bl.a.: 

- Mobilbank, Netbank, Nordea Wallet, Apple Pay og Google Pay.

- Visa/Dankort eller Nordea Pay kort.

- Gebyrfri hævning i alle bankers hæveautomater i Danmark.

Mulighed for hjælp døgnet rundt, alle årets dage. Har du brug for en rådgiver, kan vi hurtigt sætte et møde op, når det passer dig. Også hverdagsaftener indtil kl. 20 og i weekender fra 10–18. 

Min hverdag koster 90 kr. pr. kvartal.*

Vær opmærksom på, at Min Hverdag er for alle kunder, og kan derfor ikke fravælges.

Læs mere om Min hverdag

*Unge (18-28 år), kunder med boliglån i Nordea eller Nordea Kredit, Erhverv+Privat-, Premium Banking- og Private Banking kunder betaler ikke for Min hverdag.