Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Nordea Pay

Flere spørgsmål om Nordea Pay

Kan jeg slette en reservation på mit Nordea Pay?

Det første du skal gøre er at kontakte det firma, som har reserveret pengene. Det er nemlig dem, som skal slette reservationen. Hvis de ikke kan slette reservationen, skal du bede dem ringe til Nets.

Husk, at reservationen også kan slettes af sig selv. Hvor lang tid der går, afhænger af hvor du har brugt kortet:

  • Fysiske forretninger op til 7 bankdage
  • Pengeautomater op til 11 kalenderdage
  • Køb på internettet, kan tage op til 31 kalenderdage 
Kan jeg bruge Nordea Pay i udlandet?

Du kan sagtens bruge kortet i udlandet. 

Hvis du vil vide mere om prisen for at bruge dit Nordea pay i udlandet, kan du læse meget mere her.

Hvad koster et Nordea Pay kort?

Den årlige pris for Nordea Pay er inkluderet i Min Hverdag og du betaler derfor ikke separat for kortet.

Hvor meget kan jeg hæve på mit Nordea Pay i udlandet?

Du kan hæve op til 5.000 kr. pr. døgn i udenlandske automater.

Du kan hæve op til 30.000 kr. pr. døgn på udenlandske hjemmesider og forretninger.

Hvor meget kan jeg hæve på mit Nordea Pay i Danmark?

Du kan hæve op til 15.000 kr. pr. døgn i Nordea hæveautomater på alle hverdage mellem kl. 09.00-18.00 og op til 5.000 kr. på alle andre dage og tidspunkter.

Du kan hæve op til 5.000 kr. pr. døgn i andre pengeinstitutters hæveautomater.

Hvorfor står mine penge som reserveret på mit Nordea Pay kort?

På et Nordea Pay reserveres ens køb indtil forretningen trækker pengene. Beløbet kan være reserveret i op til 30 dage. Du kan også opleve, at forretningen er kommet til at reservere beløbet 2 gange.

Hvis beløbet ikke trækkes i løbet af den periode, slettes reservationen automatisk og pengene frigives derefter på din konto. 

Hvordan finder jeg pinkoden til mit Nordea pay kort?

Du finder din pinkode i Mobilbank sådan her:

  1. Tryk på 'Oversigt' i bunden af skærmen
  2. I oversigten trykker du på det kort, du ønsker at se koden til
  3. Tryk herefter 'Pinkode' øverst i billedet
  4. Hold fingeren på 'Vis pin', for at se din kode

Benytter du ikke Mobilbank og har du ikke modtaget koden med posten, kan du få hjælp døgnet rundt, ved at kontakte os på 70 33 33 33

Hvordan bestiller jeg et nyt kort?

Hvis du har brug for et nyt kort eller skal have udskiftet dit eksisterende kort, skal du ringe til os gennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.