- Kan jeg slette en reservation på mit Nordea Pay?
Det første du skal gøre er at kontakte det firma, som har reserveret pengene. Det er nemlig dem, som skal slette reservationen. Hvis de ikke kan slette reservationen, skal du bede dem ringe til Nets.
Husk, at reservationen også kan slettes af sig selv. Hvor lang tid der går, afhænger af hvor du har brugt kortet:
- Fysiske forretninger op til 7 bankdage
- Pengeautomater op til 11 kalenderdage
- Køb på internettet, kan tage op til 31 kalenderdage
- Kan jeg bruge Nordea Pay i udlandet?
Du kan sagtens bruge kortet i udlandet.
Her er de forskellige priser når du bruger dit Nordea Pay i udlandet.
- Hvad koster et Nordea Pay kort?
Den årlige pris for Nordea Pay er inkluderet i Min Hverdag og du betaler derfor ikke separat for kortet.
- Hvor meget kan jeg hæve på mit Nordea Pay i udlandet?
Du kan hæve op til 5.000 kr. pr. døgn i udenlandske pengeautomater.
Du kan hæve op til 30.000 kr. pr. døgn på udenlandske hjemmesider og forretninger.
- Hvor meget kan jeg hæve på mit Nordea Pay i Danmark?
Du kan hæve op til 15.000 kr. pr. døgn i Nordea pengeautomater på alle hverdage mellem kl. 09.00-18.00 og op til 5.000 kr. på alle andre dage og tidspunkter.
Du kan hæve op til 5.000 kr. pr. døgn i andre pengeinstitutters pengeautomater.
- Hvorfor står mine penge som reserveret på mit Nordea Pay kort?
På et Nordea Pay reserveres ens køb indtil forretningen trækker pengene. Beløbet kan være reserveret i op til 30 dage. Du kan også opleve, at forretningen er kommet til at reservere beløbet 2 gange.
Hvis beløbet ikke trækkes i løbet af den periode, slettes reservationen automatisk og pengene frigives derefter på din konto.
- Hvordan finder jeg pinkoden til mit Nordea Pay kort?
Du finder din pinkode i Mobilbank sådan her:
- Tryk på 'Oversigt' i bunden af skærmen
- Tryk på det kort, du ønsker at se koden til
- Tryk herefter 'Pinkode' øverst i billedet
- Hold fingeren på 'Vis pin', for at se din kode
Du finder koden i din Netbank sådan her:
- Hold musen over ‘Økonomi’ og klik på ‘Kort’
- Klik på det kort, som du ønsker at se pinkoden til
- Tryk ‘Vis pinkode’
- Tryk og hold ‘Vis pinkode’ nede for at se din kode
- Hvordan bestiller jeg et nyt kort?
Bestil nyt kort
- Tryk på 'Services'
- Vælg Kort
- Vælg det kort du ønsker at ansøge om
- Tryk på 'Ansøg her'
- Udfyld ansøgning og tryk 'fortsæt'
Udskift eksisterende kort
Vi kan hjælpe dig med at udskifte dit kort.
Du kan med fordel ringe igennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.
Har du spærret dit kort i Mobilbank, er der allerede et nyt kort på vej til dig.
Prisen for udskiftning af dit kort er 150 kr.