Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Overførsler i Danmark

Flere spørgsmål om overførsler i Danmark

Hvordan sletter eller ændre jeg en fast overførsel?

Mobilbank:

  1. Tryk på ‘Betalinger’ i bunden af skærmen. 
  2. Tryk herefter på ‘Kommende betalinger’. 
  3. Tryk på den betaling, du ønsker at slette og tryk på ‘Slet’ i højre hjørne. 
  4. Tryk derefter på ‘Slet’ igen for at bekræfte sletningen. 

Din betaling er nu slettet og vil ikke længere fremgå af din betalingsoversigt. 

Netbank:

  1. Klik på ‘Betalinger og overførsler’.
  2. Under ‘Konto’ vælger du den konto, hvor overførslen sker fra samt ‘Kommende betalinger’ under ‘Periode’.   
  3. Ud for den overførsel som du ønsker at slette, klikker du på  ‘Slet’. 
  4. Bekræft sletningen af overførslen ved at klikke på ‘OK’.

Din betaling er nu slettet og vil ikke længere fremgå af din betalingsoversigt. 

Hvis du gerne vil ændre i betalingen skal du kontakte os. Det gør du nemmeste ved at ringe igennem mobilbank

Hvordan laver jeg en overførsel?

Overførsel i Mobilbank:

  1. Tryk på 'Betalinger' i bunden af skærmen.
  2. Tryk på 'Betal'
  3. Vælg den konto du ønsker at overføre fra.
  4. Tryk på 'Vælg modtager' og udfyld felterne.
  5. Indtast beløbet.
  6. Udfyld tekst til egen konto.
  7. Udfyld Meddelelse / Reference.
  8. Vælg forfaldsdato, eller vælg 'Overfør straks'
  9. Tryk 'Fortsæt' og godkend med NemID.

Overførsel i Netbank:

  1. Klik på 'Betalinger og overførsler'
  2. Klik på 'Overfør penge'
  3. Udfyld de felter der er markeret med '*'. Når alt er udfyldt, vil muligheden 'Betalingshastighed' komme frem. Her kan du vælge, om du ønsker at lave en standard- eller en straksoverførsel.
Hvor hurtigt er min overførsel fremme hos modtageren?

Hastigheden af sin overførsel afhænger af, hvilken bank modtageren har og hvilken overførselstype du vælger. 

  • En straksoverførsel samt en overførsel til en anden Nordea-konto er begge fremme ved modtageren indenfor få sekunder, uanset hvornår du laver overførslen.
  • En standardoverførsel, der laves i privat Mobilbank eller Netbank inden kl. 12:00 er fremme samme dag. Hvis den laves efter kl. 12:00, er den først fremme næste hverdag. 

Laver du en standardoverførsel fredag efter kl. 12:00, er overførslen først fremme hos modtageren den følgende mandag. Overfører du efter kl. 12:00 inden en helligdag, er din overførsel fremme næstkommende hverdag.

Kan jeg tilbageføre en overførsel?

Hvis du har lavet en fejloverførsel enten via Netbank eller Mobilbank, som du gerne vil have tilbageført, skal du kontakte os, så vil vi være behjælpelige med at se om pengene kan komme retur. Ring igennem din mobilbank.

Hvis du har lavet en fejloverførsel via Mobilepay, som du gerne vil have tilbageført, skal du kontakte modtageren af pengene. 

Hvordan finder jeg en kvittering på en regning eller overførsel?

Mobilbank:

  1. Log på Mobilbank
  2. Tryk på din konto
  3. Find betalingen og tryk på den
  4. Øverst i billedet vælg 'kvittering'
  5. Du har mulighed for at videresende kvitteringen ved at trykke på ikonet med de tre ringe øverst i højre hjørne.

Netbank:

  1. Log på Netbank.
  2. Vælg 'Betalinger og overførsler' i venstre side.
  3. Vælg konto.
  4. Vælg periode.
  5. Klik på selve betalingen.
  6. Du kan enten printe kvitteringen eller gemme den som pdf.
Hvad koster en overførsel?

Det er gratis at overføre mellem egne konti, at lave en almindelig overførsel og en sammendags-overførsel, mens en straksoverførsel koster 1 kr. pr. overførsel.

Hvorfor kan jeg ikke overføre penge fra min konto?

Kontotypen kan være afgørende for om den er åben eller låst for overførsler. Ønsker du at få overført penge fra kontoen, skal du blot kontakte os, ved at ringe igennem mobilbank.

Hvad gør jeg, hvis jeg har overført til den forkerte?

Hvis du har overført til den forkerte, afhænger udfaldet af om kontonummeret du har overført til eksisterer eller ej. 

Eksisterer kontonummeret ikke, kommer pengene automatisk retur efter et par dage. 

Hvis kontonummeret eksisterer, skal du kontakte os, hvorved vi vil forsøge at få dine penge retur.