English speaking?

Vi varetager dine interesser, mens du er i udlandet og er klar med hjælp og rådgivning, når du skal godt hjem igen. Når man er bosat i udlandet, er der ofte særlige regler og love, som gør sig gældende. I Nordea har vi en særlig afdeling med erfarne medarbejdere med specialistviden indenfor daglige bankforretninger, som udelukkende beskæftiger sig med servicering og rådgivning af kunder bosiddende uden for Danmark.
Du får:
Vi sidder klar til at assistere og hjælpe dig online alle hverdage fra kl 8-18 CET, og du kan altid få fat på en medarbejder døgnet rundt alle årets dage på telefon +45 70 33 33 33Åbner i nyt vindue.
Se mere om prisen for kunder bosiddende i udlandet her.
Der kan være mange praktiske ting, som skal afklares, inden du vælger at flytte tilbage til Danmark.
Her har vi lavet en tjekliste, som vi håber kan hjælpe dig.
Der kan være mange praktiske ting, som skal afklares, inden du vælger at flytte til udlandet. Her har vi lavet en tjekliste, som vi håber kan hjælpe dig.
Vi står klar til at hjælpe boligdrømmene på vej, uanset om du er på vej til eller ud af Danmark. Din sparring med os tager udgangspunkt i, hvad der er bedst for dig, så du kan nyde drømmeboligen med ro i maven. Og når boligen er købt, holder vi øje med renter og kurser og kontakter dig, hvis der er noget, du skal forholde dig til.
Vi er særligt opmærksomme på, at du får den rette sparring og rådgivning omkring :
At flytte tilbage til Danmark, herunder:
Udflytning fra Danmark, herunder:
Da køb af bolig er kompliceret, når man er bosiddende i udlandet, tager vi udover de normale betalinger ved bolighandel en betaling på 2.800 kr. i alt. Prisen dækker over udgifter til vedligeholdelse af kompetencer omkring rådgivning af kunder i udlandet, vedligeholdelse af systemer m.v.
* Har du optaget dit boliglån i banken eller i Nordea Kredit, eller har du investeringer eller indestående for mere end 750.000 kr. gennem Nordea, betaler du ikke for Min hverdag eller for serviceydelserne og rådgivning som kunde bosat udenfor Danmark.
Vi har samlet vores kompetencer, der betjener kunder bosat udenfor Danmark, i én enhed.
Det betyder, at vi kan tilbyde dig et unikt set-up med erfarne medarbejdere med specialistviden indenfor daglige bankforretninger, mens du bor i udlandet, eller hvis du skal flytte til udlandet.
Du kan flytte din Nemkonto med dig til udlandet via nemkonto.dk.
Prisen stiger, fordi vi tilbyder danskere bosiddende udenfor Danmark et unikt set-up med erfarne medarbejdere med specialistviden indenfor daglige bankforretninger. Og fordi denne kundegruppe har adgang til serviceydelser, som almindelige privatkunder ikke har.
De 250 kr. i kvartalet inkluderer i øvrigt alle serviceydelserne i Min hverdag, som alene koster 90 kr. i kvartalet.
Kunderne betaler således 160 kr. i kvartalet mere for at blive betjent som kunde bosiddende udenfor Danmark.
Vi tilbyder kunder bosiddende i udlandet et unikt set-up med erfarne medarbejdere med specialistviden indenfor daglige bankforretninger for kunder i udlandet.
Dette set-up har en større omkostning end en vanlig filial, da arbejdet relateret til specielle forhold for kunder bosiddende kan være meget tidskrævende.
Vi sørger for en øget transaktionsovervågning, mens du er i udlandet, så risikoen for at dine konti bliver brugt til ulovlige forhold som hvidvask og terrorfinansiering minimeres betragteligt.
Her er kravene ekstra høje, når du er bosat udenfor Danmark.
Hvis der sker mistænkelige transaktioner på din konto, vil du blive kontaktet.
Første betaling trækkes 1. januar 2021. Opkrævningen sker automatisk.
Nordea 24/7 er åbent døgnet rundt, så du kan altid komme i kontakt med banken og få hjælp, hvis du har mistet dit kort eller har brug for hjælp til Netbank.
Har du brug for rådgivning, har vi åbent 8-18 CET alle hverdage (onlinemøde) og 8-16 (på telefonen).
Du kan altid mødes med os, når du er hjemme i Danmark – book blot et møde med os. Som udgangspunkt er vores rådgivere i eBranch bedst i stand til at hjælpe dig.