- Hvad er Click to Pay?
Click to Pay gør det nemt og hurtigt at gennemføre online betalinger. Når du tilmelder dit kort til Click to Pay, gemmes dine betalingsoplysninger på din Click to Pay-profil, så du slipper for at skulle indtaste dine kortoplysninger, hver gang du skal fortage et køb.
Når dit kort først er registreret, skal du blot trykke på Click to Pay-ikonet ved check out, og så kommer dine nødvendige kortoplysninger frem.
Alle dine oplysninger er sikkert registreret på din Click to Pay profil, og altså ikke hos selve forretningen.
- Hvem står bag Click to Pay?
Click to Pay er udviklet af Visa og Mastercard, to af verdens største kortudbydere, og udbydes i samarbejde med Nordea.
Du tilmelder dig Click to Pay direkte hos Nordea, og det er dermed også Nordea, som varetager dine betalingsoplysninger.
- Hvorfor er Click to Pay udviklet?
Click to Pay er udviklet for at forenkle onlinekøb.
Efter at have oprettet dig for første gang, kan du handle helt uden at have dit fysiske kort på dig.
Du gennemfører en betaling med ganske få klik.
- Er Click to Pay kun til online betalinger?
Ja, Click to Pay er udviklet, så du nemt kan betale online uden at skulle huske adgangskoder eller eller kortnumre.
- Hvilke kort kan jeg bruge til Click to Pay?
Click to Pay kan bruges med alle Nordeas betalingskort.
Hvis du tilføjer dit Visa/Dankort, vil det kun være Visa-delen af kortet, som bliver brugt til at betale med.
- Hvordan kan jeg rette mine personlige oplysninger for eksempel min mailadresse?
Du kan altid ændre dine oplysninger som fx din e-mailadresse eller slette din Click to Pay konto.
Det gør du ved at logge på mobilbank og vælge ‘Profil’ nederst i højre hjørne. Her kan du se og opdatere alle dine registrerede oplysninger.
- Hvordan fjerner jeg mit kort fra Click to Pay?
Du kan altid fjerne dit kort fra Click to Pay igen.
Det gør du i mobilbank således:
- Vælg dit kort i kortoversigten
- Tryk på ‘Indstillinger’ og derefter ‘Administrer Click to Pay’
- Tryk ‘Fjern fra Click to Pay’ på det ønskede kort
- Hvordan ved jeg, om mit kort er tilmeldt Click to Pay?
Du kan tjekke, om et kort er tilmeldt Click to Pay i kortoversigten i mobilbank.
Her vil Click to Pay-logoet fremgå, hvis dit kort er tilmeldt servicen. Hvis dit kort ikke er tilmeldt, vil du i stedet få mulighed for at tilmelde dit kort.
Har du allerede nået at tilmelde dig Click to Pay før 25. august, skal vi bede dig gøre det igen nu.
Husk samtidig at opdatere din mobilbank til den nyeste version – så virker det hele med det samme.
- Hvordan håndteres mine personlige data?
Når du tilmelder dig Click to Pay via Nordeas mobilbank, deler vi dine kontaktoplysninger og detaljer om det eller de valgte kort med Visa i Storbritannien eller Mastercard i EU. Dine oplysninger vil desuden blive delt med den pågældende internetforretning, når du betaler med Click to Pay. Dine oplysninger vil ikke blive gemt hos forretningen.
EU-Kommissionen har besluttet, at der er et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for personlige data, der skal overføres til Storbritannien. Opdaterede kortoplysninger vil også blive delt, når dit kort udskiftes.
Her kan du læse: Meddelelse om databehandling for VISA Click to PayÅbner i nyt vindue, Mastercards vilkårÅbner i nyt vindue og Mastercards privatlivspolitik.Åbner i nyt vindue