Tilgængeligheden af denne tjeneste er evalueret af en tredjepart med speciale i tilgængelighed. Tjenesten er blevet testet på flere enheder ved hjælp af forskellige manuelle testmetoder, herunder test af, at den er tastaturkompatibel og fungerer med en skærmlæser. Desuden overvåges tilgængeligheden ved hjælp af et automatisk vurderingsværktøj.

Ekstern evaluering

Tilgængeligheden af denne tjeneste er evalueret af en tredjepart med speciale i tilgængelighed. Tjenesten er blevet testet på flere enheder ved hjælp af forskellige manuelle testmetoder, herunder test af, at den er tastaturkompatibel og fungerer med en skærmlæser. 

Desuden overvåges tilgængeligheden ved hjælp af et automatisk vurderingsværktøj.

Ikke-tilgængeligt indhold i den digitale tjeneste

Tjenesten opfylder endnu ikke kravene fuldt ud på følgende områder:

Oplevelse

 

WCAG 1.1.1 Ikke-tekstbaseret indhold (Niveau A)

● Ikke alle dekorative billeder og ikoner er markeret som dekorative.

● Nogle interaktive grafiske elementer mangler alternative tekster.

WCAG 1.3.1 Information og relationer (Niveau A)

● Noget indhold er markeret som datatabeller, men præsenteres ikke visuelt som en tabel.

● Noget indhold præsenteres som en datatabel, men markeres ikke som en tabel.

● Nogle af overskrifterne mangler, er ikke markeret eller markeret forkert.

● Ikke alle sammenhænge mellem elementer er tydelige for brugere af skærmlæsere.

● Nogle komplekse tabeller med flere overskriftsrækker er ikke markeret korrekt.

● Nogle tabeller mangler overskrifter, eller overskrifterne er ikke markeret korrekt.

● Visuelt skjult indhold er ikke altid ordentligt skjult for brugere af teknologiske hjælpemidler.

WCAG 1.3.2 Meningsfuld rækkefølge (Niveau A)

● Visuel rækkefølge stemmer ikke overens med rækkefølgen af tastatur eller skærmlæser i nogle dele af tjenesten.

WCAG 1.4.1 Anvendelse af farve (Niveau A)

● Links fremgår ikke af den visuelle præsentation. 

WCAG 1.4.11 Kontrast for ikke-tekstbaseret indhold (Niveau AA)

● Utilstrækkelig kontrast mellem visse elementer, der ikke er tekstelementer, fx grafer og diagrammer, og deres baggrund.

Betjening

WCAG 2.1.1 Tastatur (Niveau A)

● Noget visuelt skjult indhold kan nås med et tastatur.

WCAG 2.2.1 Justerbar tastehastighed (Niveau A)

● Det er uklart, hvordan man forbliver logget ind, når advarslen om inaktivitet vises. 

WCAG 2.4.3 Fokusrækkefølge (Niveau A)

● Tastaturfokus mistes ofte eller er inkonsekvent, når man skifter side. 

● Tastaturfokus mistes ofte eller er inkonsekvent, når man fx åbner og lukker modale dialogelementer. 

WCAG 2.4.7 Synligt fokus (Niveau AA)

● Tastaturfokusindikatoren mangler nogle gange helt eller har flere steder en virkelig utilstrækkelig farvekontrast i forhold til baggrunden. 

 

WCAG 3.2.3 Konsekvent navigation (Niveau AA)

● Bevægelser og tastaturgenveje fungerer ikke konsekvent. 

● Navigationen er inkonsekvent mellem forskellige visninger.

WCAG 3.2.4 Konsekvent identifikation (Niveau AA)

● Interaktive elementer identificeres ikke konsekvent mellem forskellige visninger.

WCAG 3.3.2 Etiketter eller instruktioner (Niveau A)

● Der mangler etiketter for nogle inputfelter til formularer.

● Nogle inputfelter til formularer har synlige etiketter, der ikke programmeringsmæssigt er knyttet sammen, så en skærmlæser ikke læser den etiket, der er knyttet til inputfeltet.

Robusthed

WCAG 4.1.2 Navn, rolle, værdi (Niveau A)

● Nogle elementer bruger forkerte roller og attributter, hvilket gør tingene uklare for brugere af skærmlæsere.

WCAG 4.1.3 Statusbeskeder (Niveau AA)

● Statusbeskeder annonceres ikke tydeligt til brugere af skærmlæsere. 

● Unødigt detaljerede statusbeskeder kan skabe forvirring. 

Dokumenter

Tjenesten kan indeholde mange delvist ikke-tilgængelige PDF-dokumenter. Dokumenterne kan indeholde billeder uden alternativ tekst, have manglende tags, så de ikke fungerer korrekt med skærmlæsere, have forkert læserækkefølge samt uklar linktekst. Nordea arbejder i øjeblikket på at rette disse dokumenter.

Feedback om tilgængelighed

Oplever du ikke-tilgængeligt indhold i vores digitale tjenester? Hvis du ikke fandt svar i vores tilgængelighedserklæring vedrørende tjenesten, bedes du sende os feedback.

Tilsynsmyndighed

Hvis du bemærker tilgængelighedsproblemer med webstedet, skal du først give feedback til os. Der kan gå 14 dage, før du får svar. Når den europæiske tilgængelighedslov træder i kraft i 2025, kan du indberette eventuelle problemer til Sikkerhedsstyrelsen efter 28. juni 2025, hvis du ikke får svar indenfor 14 dage.

Kontaktoplysninger for tilsynsmyndigheden

Bliver opdateret med kontaktoplysninger efter 28. juni 2025.