Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

NemId

Flere spørgsmål om NemId

Mit NemID er spærret - hvad gør jeg?

Hvis dit NemID er spærret, eller du har glemt din kode - skal du bruge en midlertidig adgangskode til dit NemID.

Koden kan enten sendes med posten eller som SMS til et dansk mobilnummer. 

Du kan med fordel ringe til os igennem Mobilbank, så hjælper vi dig. 

Jeg har glemt min NemID adgangskode, hvordan får jeg en ny?

Hvis du har glemt din kode til NemID - skal du bruge en midlertidig adgangskode til dit NemID.

Koden kan enten sendes med posten eller som SMS til et dansk mobilnummer.

Du kan med fordel ringe til os igennem mobilbank, så kan vi hjælpe dig.

Hvordan får jeg NemID nøgleapp’en?

Først skal du hente app'en i din App Store eller Google Play. Når app'en er hentet, gør du følgende:

  1. Log på med dit brugernavn, kode og NemID nøglekort.
  2. Godkend vilkår
  3. Du skal nu vente én time, hvorefter du igen logger på med brugernavn, kode og NemID nøglekort.
  4. Vælg din pinkode til app'en og beslut hvordan du fremtidig vil logge ind.

Nu er app'en oppe at køre. 

Hvor finder jeg mit NemID-nummer?

NemID-nummeret finder du i det velkomstbrev, du har fået fra Nets DanID, på borgerservice eller ved at kontakte os.

Du kan med fordel ringe til os igennem Mobilbank.

Hvorfor virker mit NemID ikke til Nordea?

Hvis dit private NemID kun virker på offentlige hjemmesider, kan vi hjælpe dig med at få det til at virke hos os.

Kontakt os på 70 33 33 33 døgnet rundt. 

Hvordan opretter jeg NemID?

Der er tre måder hvorpå du kan få NemID:

  1. Ved onlinebestilling på Nemid.nu
  2. Ved personligt fremmøde i et borgerservicecenter
  3. Via Nordea, såfremt du opretter en netbanksaftale

Ønsker du at oprette det via Nordea, kan du enten komme forbi en af vores filialer eller kontakte os på 70 33 33 33 døgnet rundt. 

Hvordan får jeg et nyt nøglekort?

Der bliver automatisk sendt et nyt nøglekort til dig, når du har 20 nøgler tilbage.

Står du akut og skal bruge et nyt nøglekort, kan du komme forbi en af vores filialer eller borgerservice. Her kan du få udleveret et nyt nøglekort med det samme, du skal blot medbringe billedlegitimation.

Vi kan også bestille et nøglekort til dig, som kommer med posten i løbet af 3-11 hverdage.

Ønsker du at modtage nøglekortet med posten, kan du kontakte os døgnet rundt på 70 33 33 33.

Hvad er en elektronisk nøgleviser?

En elektronisk nøgleviser er en digital udgave af NemID nøglekort. Den fungerer ved at du klikker på en knap på nøgleviseren og derefter laver den en kode, som kan bruges til at logge ind med.

Du kan købe nøgleviser på NemID.nu

Hvordan ændrer jeg kode til NemID?

Du kan ændre koden i Netbank på følgende måde:

  1. Tryk på 'Indstillinger'
  2. Vælg 'Sikkerhed' i menuen i venstre side
  3. Vælg 'Ændre adgangskode'
  4. Tryk på knappen 'Send'
  5. Du bliver nu sendt videre til NemIDs hjemmeside, hvor du kan skifte din adgangskode.