MitID
- Spørgsmål til MitID
Her kan du læse mere om MitIDÅbner i nyt vindue.
Hvis du har brug for en ny aktiveringskode til MitID, skal du gøre det på MitID's hjemmesideÅbner i nyt vindue.
- Hvordan får jeg en aktiveringskode?
Før du kan bruge din MitID app skal du aktivere den. Du kan aktivere dit MitID med en aktiveringskodeÅbner i nyt vindue.
Hvis du oplever problemer med at modtage aktiveringskoden eller SMS kode, kan du annullere oprettelsen og slette MitID app. Det betyder, at du skal starte forfra med din oprettelse af dit MitID og MitID app.
- Glemt bruger-ID til MitID
Har du glemt dit bruger-ID, kan du selv finde det ved at bekræfte din identitet ved bl.a. at scanne dit pas/ID-kort i MitID appen eller ved at logge på MitID.dk med NemIDÅbner i nyt vindue. Dit NemID virker stadig, selv om du har fået MitID.
Når du er logget på, vil du se et vindue, hvor dit bruger-ID fremgår. Læs mere om hvad du gør, hvis du har glemt dit bruger-IDÅbner i nyt vindue.
Har du ikke MitID app eller NemID kan du med fordel ringe til os igennem Mobilbank eller på 70 33 33 33Åbner i nyt vindue og få oplyst dit bruger-ID. Hav dit pas eller kørekort klar.
Du kan også få hjælp ved at henvende dig til Borgerservice.
Husk: Dit bruger-ID er privat, og du må aldrig dele det med nogen. Hverken banker eller offentlige instanser vil nogensinde ringe og bede dig om at oplyse dit bruger-ID. Hvis du bliver ringet op og bedt om at udlevere dit bruger-ID, skal du afbryde opkaldet. Læs mere om, hvordan du undgår at blive udsat for svindel.
- Kan jeg få MitID på flere enheder?
Du kan installere MitID appen på op til 3 enheder, f.eks. din mobiltelefon og din tablet. Det er en god idé at installere MitID appen på flere enheder, så du har en back up, hvis du f.eks. mister din telefon, så du kan benytte den anden enhed til at genetablere MitID appen på en ny mobil.
- Jeg har fået ny/mistet min gamle telefon - Hvordan får jeg MitID på min nye telefon?
Hvis du skal have MitID på en ny telefon er der to måder du kan gøre det på, alt efter om du stadig har eller ikke har MitID på din gamle telefon.
Jeg har stadig MitID på den gamle telefon:
- Klik på linket for at få aktiveringskode til MitIDÅbner i nyt vindue
- Følg guiden via linket.
Jeg har fået ny telefon – kan ikke tilgå MitID på den gamle telefon:
- Klik på linket for at få MitID med NemIDÅbner i nyt vindue
- Noter bruger-ID på forsiden, og klik fortsæt
- Vælg dit identifikationsmiddel. Hvis du vil have den på telefonen, skal du klikke ’Vælg’ ud for MitID App
- Her får du vist din aktiveringskode.
- Mangler notifikation ved godkendelse med MitID
Du har været vant til at modtage en notifikation, når du skulle godkende med NemID appen. Dette ændrer sig med MitID, så du ikke længere får en notifikation. I stedet skal du selv gå ind i MitID appen og åbne den.