- Spørgsmål til MitID
Vi giver dig direkte besked, når det er din tur til at komme på MitID. Inden du skal skifte, kan du med fordel installere NemID nøgleapp.
Her kan du kan læse mere om MitIDÅbner i nyt vindueÅbner i nyt vindue
Hvis du har brug for en ny aktiveringskode til MitID, skal du gøre det på MitID's hjemmeside.Åbner i nyt vindue
- Mangler notifikation ved godkendelse med MitID
Du har været vant til at modtage en notifikation, når du skulle godkende med NemID appen. Dette ændrer sig med MitID, så du ikke længere får en notifikation. I stedet skal du selv gå ind i MitID appen og åbne den.
- Glemt bruger-ID til MitID
Har du glemt dit bruger-ID, kan du få det oplyst ved at logge på med NemID. Klik på dette link Åbner i nyt vindueog log ind med dit NemID, som du plejer. Dit NemID virker stadig, selv om du har fået MitID.
Når du er logget på, vil du se dette vindue, hvor dit brugernavn fremgår.
Når du har noteret dit brugernavn, lukker du bare vinduet igen. Hvis det ikke lykkes for dig at logge på med NemID, kan du ringe til Nordea på 70 33 33 33 og få oplyst dit bruger-ID. Du kan også få hjælp ved at henvende dig til Borgerservice.
Læs mere om hvad du gør, hvis du har glemt dit bruger-ID.Åbner i nyt vindue
Husk: Dit bruger-ID er privat, og du må aldrig dele det med nogen. Hverken banker eller offentlige instanser vil nogensinde bede dig om at oplyse dit brugernavn. Hvis du bliver ringet op og bedt om at udlevere dit brugernavn, skal du afbryde opkaldet.
- Jeg har fået ny telefon/mistet min gamle telefon - Hvordan får jeg MitID på min nye telefon?
Hvis du skal have MitID på en ny telefon er der to måder du kan gøre det på, alt efter om du stadig har eller ikke har MitID på din gamle telefon
Har stadig MitID på den gamle telefon:
- Gå på MitID.dkÅbner i nyt vindue
- Log på oppe i højre hjørne
- Gå ned til “Identifikationsmidler” og klik på “Se”
- Gå ned til “Tilføj identifikationsmiddel” og tryk “Tilføj”
- Tryk “Anmod adgang” og log ind igen. Herefter vent 1 time.
- Gentag step a -> d og klik herefter “Vælg” ved MitID app, hvor du skal bruge aktiveringskoden
- Installer herefter MitID på din nye telefon og brug aktiveringskoden du har fået vist på MitID.dk
Jeg har fået ny telefon – kan ikke tilgå MitID på den gamle telefon:
- Log på med NemID på denne sideÅbner i nyt vindue
- Noter bruger-ID på forsiden, og klik fortsæt
- Vælg dit identifikationsmiddel. Hvis du vil have den på telefonen, skal du klikke ’vælg’ ud for MitID App
- Her får du vist din aktiveringskode
- Kan jeg få MitID på flere enheder?
Du kan installere MitID appen på op til 3 enheder, fx både på din mobiltelefon og din tablet. Det er en god idé at installere MitID appen på flere enheder, så du har en back up, hvis du fx mister din telefon. Så kan du benytte den anden enhed til at genetablere MitID appen på en ny mobil.
- Aktiveringskode til MitID virker ikke
Hvis du oplever problemer med at modtage aktiveringskoden eller SMS kode, kan du annullere oprettelsen og lukke og slette MitID app. Det betyder at du skal starte forfra med din oprettelse af dit MitID og MitID app.
- Mit NemID er spærret - hvad gør jeg?
Hvis dit NemID er spærret, eller du har glemt din kode - skal du bruge en midlertidig adgangskode til dit NemID.
Koden kan enten sendes med posten eller som SMS til et dansk mobilnummer.
Du kan med fordel ringe til os igennem Mobilbank eller på 70 33 33 33.
- Jeg har glemt min NemID adgangskode, hvordan får jeg en ny?
Hvis du har glemt din kode til NemID - skal du bruge en midlertidig adgangskode.
Koden kan enten sendes med posten eller som SMS til et dansk mobilnummer.
Du kan med fordel ringe til os igennem Mobilbank eller på 70 33 33 33.
- Hvordan får jeg NemID nøgleapp’en?
Først skal du hente app'en i din App Store eller Google Play. Når app'en er hentet, gør du følgende:
- Log på med dit brugernavn, kode og NemID nøglekort
- Godkend vilkår
- Du skal nu vente én time, hvorefter du igen logger på med brugernavn, kode og NemID nøglekort
- Vælg din pinkode til app'en og beslut hvordan du fremtidig vil logge ind
Nu er app'en oppe at køre.
- Hvor finder jeg mit NemID-nummer?
NemID-nummeret finder du i det velkomstbrev, du har fået fra NemID, på borgerservice eller ved at kontakte os.
Du kan med fordel ringe til os igennem Mobilbank eller ringe på 70 33 33 33.
- Hvorfor virker mit NemID ikke til Nordea?
Hvis dit NemID kun virker på offentlige hjemmesider, kan vi hjælpe dig med at få det til at virke hos os.
Du kan med fordel ringe igennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.
- Hvordan opretter jeg NemID?
Børn 7-15 år
Hvis barnet skal have NemID til Nordea, skal du kontakte os. Du kan med fordel ringe igennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.
Alle over 15 år
Vi kan hjælpe dig med at få oprettet et NemID eller du kan gøre det selv via NemID's hjemmeside.Åbner i nyt vindue
- Hvordan får jeg et nyt nøglekort?
Der bliver automatisk sendt et nyt nøglekort, når du har 20 nøgler tilbage.
Vi kan også bestille et nyt nøglekort. Det tager 3-11 hverdage med posten. Du kan med fordel kontakte os igennem Mobilbank eller på 70 33 33 33.
- Hvordan ændrer jeg kode til NemID?
Du kan ændre koden i Netbank sådan her:
- Under 'Gå til andre tjenester' i højre side, klik på 'Netbank Privat'
- Den gamle Netbank åbner nu i en ny fane
- Klik på 'Indstillinger'
- Vælg 'Sikkerhed' i menuen i venstre side
- Vælg derefter 'Ændre adgangskode'
- Tryk på knappen 'Send'
- Du bliver nu sendt videre til NemID, hvor du kan skifte koden
- NemID til børn
Børn 7-15 år
Hvis barnet skal have NemID til Nordea, skal du kontakte os. Du kan med fordel ringe igennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.
Alle over 15 år
Vi kan hjælpe dig med at få oprettet et NemID eller du kan gøre det selv via NemID's hjemmeside.Åbner i nyt vindue
- Hvordan sender jeg pensionsinfo til min rådgiver, når jeg er kunde i Nordea og bruger MitID?
Log ind på den gamle netbankÅbner i nyt vindue og log på med dit NemID. Vælg pensionsinfo.
Du kan nu sende din pensionsinforapport til din rådgiver i Nordea.
Se guide her (pdf, 778 KB)Åbner i nyt vindue
- Hvordan sender jeg pensionsinfo til min rådgiver når jeg er kunde i Nordea og bruger NemID?
Hvis du stadig logger på vores Netbank med NemID finder du linket til Pensionsinfo i menuen til højre under ”Gå til andre tjenester”
Du kan via dette link, sende din pensionsinfo til din rådgiver i Nordea.
Log ind på NetbankÅbner i nyt vindue med dit NemID.
- Hvordan sender jeg pensionsinfo til en rådgiver når jeg ikke er kunde i Nordea?
Log ind på pensionsinfo.dkÅbner i nyt vindue og hent din pensionsinforapport.
Se guide her (pdf, 335 KB)Åbner i nyt vindue