- Hvordan laver jeg en overførsel?
Du kan nemt oprette en overførsel i Mobilbank og Netbank:
Mobilbank:
1. Tryk på 'Betal' øverst i venstre side
2. Vælg den konto du ønsker at overføre fra
3. Tryk på 'Vælg modtager' og udfyld felterne
4. Tryk 'Fortsæt' og godkend.
Netbank:
1. Hold musen over 'Betalinger'
2. Klik på 'Overfør penge'
3. Udfyld felterne
4. Tryk 'Godkend'.
- Hvor hurtigt er min overførsel fremme hos modtageren?
Straksoverførsler og Nordea til Nordea
Straksoverførsler og overførsler til konti i Nordea er fremme hos modtager indenfor få sekunder – uanset hvornår på døgnet, du foretager dem.
Standardoverførsler
Standardoverførsler, som oprettes og godkendes inden kl. 12, er fremme på modtagers konto samme dag. En standardoverførsel som oprettes og godkendes efter kl. 12, er fremme hos modtager næste bankdag.
- Hvad koster en overførsel?
Det koster ikke noget at foretage en standardoverførsel og sammedags-overførsel eller at overføre penge mellem egne konto.
Det koster 1 kr. at foretage en straksoverførsel.
- Hvad er beløbsgrænsen for overførsler i Danmark?
Der er ingen beløbsgrænse på overførsler mellem dine egne konti, men der er en beløbsgrænse på 50.000 kr. når du overfører penge til andre. Dette skyldes sikkerhedsmæssige årsager.
Skal du overføre mere end 50.000 kr. i dag, skal du ringe til os via 'Hjælp' i din Mobilbank eller på 70 33 33 33.
- Hvorfor kan jeg ikke overføre penge fra min konto?
Opsparingskonto
Det er ikke muligt at betale en regning eller overføre penge til andre direkte fra din opsparingskonto. Du skal i stedet overføre pengene fra din opsparingskonto til din grundkonto, hvorfra de kan foretale betalingen.
Boligopsparing eller Uddannelsesopsparing
Du kan ikke selv overføre penge fra din Boligopsparing eller uddannelsesopsparing, da formålet med disse er, at de er låst til bolig og uddannelse. Du skal i stedet kontakte os, så vi kan overføre pengene for dig.
Du kan skrive til os under 'Hjælp' i Mobilbank eller Netbank. Ved udbetaling fra din boligopsparing bedes du vedhæfte dokumentation for boligrelaterede køb. Ved udbetaling fra din uddannelsesopsparing bedes du sende dokumentaon for deltagelse på studie.
Der kan være andre årsager til, at du ikke kan overføre fra din konto. Du kan skrive til os under 'Hjælp' i Mobilbank eller Netbank. Du kan også ringe til os i Mobilbank under 'Hjælp' eller på 70 33 33 33.
- Hvordan finder jeg en kvittering på en regning eller overførsel?
Du kan finde en kvittering i Mobilbank og Netbank:
Mobilbank:
- Klik på den konto, hvor transaktionen er trukket fra
- Find betalingen og klik på den
- Vælg 'kvittering' øverst på skærmen
- Du har mulighed for at videresende kvitteringen ved at klikke på ikonet med de tre ringe øverst i højre hjørne.
Netbank:
- Klik på den konto, hvor transaktionen er trukket fra
- Find transaktionen, du ønsker en kvittering for og tryk på den
- Klik 'Print' og vælg, om du vil printe eller gemme som PDF.
- Hvordan retter/sletter jeg en fast overførsel?
Hvis du ønsker at rette en fast overførsel, skal du slette din nuværende overførsel og oprette en ny.
Du kan slette din overførsel i Mobilbank og Netbank:
Mobilbank:
- Tryk på 'Oversigt' nederst
- Vælg 'Betalinger' øverst på forsiden
- Tryk på 'Kommende betalinger' og vælg den betaling, som du ønsker at slette
- Tryk på 'Slet' øverst på skærmen og godkend.
Netbank:
- Hold musen over 'Betalinger'
- Klik på 'Kommende betalinger'
- Find den betaling, som du ønsker at slette og klik på de tre prikker i højre side
- Hvis du vil slette en enkelt betaling, skal du vælge 'Slet betaling/overførsel'
- Hvis du vil slette betalingen permanent, skal du vælge 'Slet alle gentagelser'.
Hvis du ikke kan slette overførslen i Mobilbank eller Netbank, kan du anmode om, at vi sletter den for dig i denne formular til at slette/rette en overførsel
- Hvad gør jeg, hvis jeg har overført penge til den forkerte?
Hvis du ved, hvem kontoejer er, skal du kontakte modtager og bede modtager om at returnere pengene.
hvis du ikke ved, hvem kontoejer er, skal du kontakte os. Du kan skrive til os under 'Hjælp' i Mobilbank eller Netbank. Du kan også ringe til os i Mobilbank under 'Hjælp' eller på 70 33 33 33.
Hvis du har overført penge til en konto, som ikke findes i modtagers bank, kommer pengene automatisk retur igen.
- Kan jeg tilbageføre en overførsel?
Nej, du kan ikke selv tilbage en overførsel. Hvis du ved, hvem kontoejer er, skal du kontakte modtager og bede modtager om at returnere pengene.
hvis du ikke ved, hvem kontoejer er, skal du kontakte os. Du kan skrive til os under 'Hjælp' i Mobilbank eller Netbank. Du kan også ringe til os i Mobilbank under 'Hjælp' eller på 70 33 33 33.
Hvis du har overført penge til en konto, som ikke findes i modtagers bank, kommer pengene automatisk retur igen.