Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Oftest stillede spørgsmål til konti

Flere spørgsmål om konti

Hvad indeholder gebyropgørelsen?

Gebyropgørelsen er et samlet overblik over renteindtægter, renteudgifter og gebyrer som du har betalt i 2019 og indeholder hele din daglige økonomi, fx i forbindelse med brug af betalingskort, overførsler til udlandet og kontanthævninger. Du modtager opgørelsen, uanset om du har betalt gebyrer eller ej. 

 

Opgørelsen viser også dine gældende rentesatser for ind- og udlån på kontoen samt eventuelle renter, du har betalt eller modtaget.

Hvor finder jeg gebyropgørelsen?

Du finder din gebyropgørelse under Dokumenter i Netbank.

Sådan gør du:

Mobilbank:

  1. Når du er logget ind på Mobilbank trykker du på 'Kontakt os'.
  2. Tryk på 'Aftaler og dokumenter'.
  3. Vælg 'Gebyropgørelse'

Netbank:

  1. Når du er logget ind på Netbank eller Konto-kik klikker du på ‘Dokumenter’.
  2. Vælg 'Gebyropgørelse'

Hvis du er fritaget for digital post og eller hvis du er under 18 år, vil du modtage brevet med posten.

Hvorfor får jeg en gebyropgørelse?

Gebyropgørelsen skal hjælpe dig til at få et bedre overblik over betalte gebyrer og renter på dine betalingskonti i 2019. Dette er bl.a. en følge af skærpet  EU-lovgivningom øget gennemsigtighed på betalingsområdet. Du modtager én årlig opgørelse for hver af dine betalingskonti (fx din lønkonto og din budgetkonto).

Er du erhvervskunde, men har en privatkunde-konto, modtager du også en opgørelse per betalingskonto.

Der er gebyrer på opgørelsen, som jeg ikke kan genkende

Deler du kontoen med andre, kan en anden end dig selv have benyttet services, der udløser et gebyr. Det gælder også, hvis en anden person har fuldmagt til din konto. Du er altid velkommen til at kontakte os på 70 33 33 33, hvis du har spørgsmål til opgørelsen.

Hvordan tjekker jeg min saldo?

Du kan tjekke din saldo ved at logge ind på enten Konto-kik, Netbank, Mobilbank eller Nordea Wallet.

Har du ikke adgang til vores selvbetjeningsløsninger, kan du få oplyst din saldo ved at ringe til os døgnet rundt på 70 33 33 33.

Du har også mulighed for at oprette saldo-SMS, så du dagligt får en besked med din aktuelle saldo.

Hvordan opretter jeg en ny konto?

Du kan oprette nye konti i Netbank, ved at gøre følgende:

  1. Klik på 'Konto' i venstre side.
  2. Der åbner sig en undermenu under 'Konto'. Klik på 'Opret konto'.
  3. Vælg den konto du ønsker at oprette.
  4. Udfyld felterne og tryk på 'Fortsæt'.
  5. Bekræft med dit NemID.
  6. Kontoen er nu oprettet og klar til brug.
Hvilke typer af konto kan jeg få?

Hos os er det helt gratis at oprette lige det antal konti du skal bruge for at få overblik over din økonomi.

Vi har forskellige kontotyper, som du kan læse mere om her.

Hvor kan jeg finde min årsoversigt?

Hvert år d. 31. december indberetter vi saldoen på alle dine konti, lån og dine renteindtægter - og udgifter for året til SKAT. 

Det er derfor ikke længere nødvendigt at sende en kontooversigt, da de helt samme oplysninger fremgår hos SKAT. 

Du kan finde de informationer, vi har indberettet til SKAT i din Netbank sådan her:

1. Klik på 'Arkiv'

2. Klik på 'Årsoversigt'