Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Misbrug og indsigelser på af kort

Flere spørgsmål om misbrug og indsigelse af kort

Hvordan laver jeg en indsigelse?

Blanketten til at udfylde en indsigelse finder du her.

Du gør sådan:

  1. Find den korrekte blanket, som åbner i en ny browser
  2. Klik på den lille pil 'Download' øverst i højre hjørne
  3. Gem filen et sted på din computer
  4. Find filen frem og udfyld felterne på skærmen
  5. Send den udfyldte blanket til os gennem din Mobilbank eller Netbank

Før du laver en indsigelse, skal du altid først forsøge at løse problemet med forretningen, som har trukket beløbet. 

Kan jeg udfylde en indsigelse elektronisk?

Vi anbefaler at du laver indsigelsen elektronisk, men er dette ikke muligt, bedes du udfylde den med blokbogstaver. 

Hvor lang er behandlingstiden på en indsigelse?

Vores indsigelsesafdeling har 10 hverdages ekspeditionstid, fra de modtager din indsigelse.

Du skal informere os om dine kontaktoplysninger når du udfylder indsigelsen. Vores indsigelsesafdeling giver dig  besked når de har modtaget den. 

Hvordan sender jeg en indsigelse?

Der er forskellige måder at sende en indsigelse på.

Mobilbank:

  1. Log på Mobilbank og tryk på 'Kontakt'
  2. Tryk på 'Aftaler og dokumenter'
  3. Under 'Aftaler og dokumenter' trykker du på 'Ny besked'
  4. Tryk på 'Vedhæft' for at vedhæfte indsigelsen
  5. Tryk på 'Send' og indsigelsen er sendt

Netbank:

  1. Log på den nye version af NetbankÅbner i nyt vindue
  2. Hold musen over 'Kontakt' øverst og klik på 'Kontakt'
  3. Klik på 'Åbn mine meddelelser’ i højre side
  4. Klik herefter på 'Ny meddelelse’ i højre side
  5. Vælg en modtager og indtast emne samt en besked
  6. Klik på 'Vedhæft', hvis du vil vedhæfte en fil
  7. Du kan nu trykke på ‘Send’ 

Sender du indsigelsen digitalt, behøver blanketten IKKE være underskrevet.

Posten:

  1. Udfyld og underskriv blanketten
  2. Send blanketten med brevpost til adressen som er angivet øverst på blanketten

Som sidste alternativ er du velkommen til at lægge din indsigelse i en af vores postkasser ved vores filialer.

Hvor langt er I med at behandle min indsigelse?

Vi arbejder hårdt på at, behandle alle indsigelser og vores indsigelsesafdeling kontakter dig enten på mail, via SMS eller pr. brev, alt efter dit valg på indsigelsesblanketten.

Hvis du har brug for yderligere oplysninger om din sag, er du velkommen til at sende en mail til os på FMR2035@nordea.dk

Hvad gør jeg når mit kort er blevet misbrugt?

Hvis dit kort er blevet misbrugt, kan du gøre indsigelse mod betalingen. Misbrug på et kort kan være at, dit kort er anvendt to gange til samme betaling, eller du er blevet trukket for varer eller services, som du aldrig har modtaget.

Inden du opretter en indsigelse, skal du altid selv forsøge, at løse problemet med den forretning, du har handlet med. Kan problemet ikke løses med forretningen, kan du gøre indsigelse.

Hvad er tidsfristen for at lave en indsigelse?

Indsigelse skal ske senest 14 dage efter, at du er blevet, eller burde været blevet, opmærksom på dit krav. 

Jf. betalingstjenesteloven skal indsigelse dog være foretaget senest 13 måneder efter, at beløbet er hævet på din konto.

Vær opmærksom på, at der ikke kan laves indsigelse på reservationer eller bankoverførsler. 

Hvordan undgår jeg at blive svindlet?

Det er ubehageligt at blive udsat for svindel, og vi vil meget gerne hjælpe dig med at undgå fælderne.

Læs hvordan du undgår svindel her.