Vi har opdateret vores politik om databehandling

Nordeas politik om databehandling er blevet opdateret og træder i kraft fra 8. oktober 2021. Politikken beskriver, hvordan vi indsamler, bruger, opbevarer og deler personoplysninger. Den beskriver også kundernes rettigheder ifølge databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Politikken om databehandling beskriver, hvem vi indsamler personoplysninger om, hvorfor vi gør det og på hvilket lovgrundlag. Politikken beskriver også, hvem vi deler oplysningerne med, og hvor længe vi opbevarer dem. Desuden beskriver politikken den enkelte kundes rettigheder i forhold til deres oplysninger, og hvordan de udøver dem.
Vi foretager en årlig gennemgang af politikken for at sikre, at indholdet er relevant og opdateret, så vi er transparente overfor vores kunder.

Hvad er blevet opdateret? 

Vi har opdateret vores politik om databehandling for bedre at forklare, hvordan vi bruger personoplysninger. Opdateringerne omfatter bl.a.:

  • Tydeligere information om optagelse af telefonsamtaler.
  • Præcisering af, hvor længe vi opbevarer personoplysninger.
  • Opdatering om anonymiserede og aggregerede personoplysninger til statistiske og kommercielle formål.
  • Beskrivelse af, hvordan vi analyserer brugen af Nordeas kanaler på de sociale medier.

Du kan læse politikken om databehandling her.