Fordele ved at bruge Nova

Nova er bygget til at kunne hjælpe dig med at få hurtigt svar på de spørgsmål, vi bliver stillet mest, og til at kunne hjælpe dig i gang med vores selvbetjeningsløsninger. 

 Vidste du, at Nova:

✓ kan vise dig dine personlige oplysninger som fx saldobeløb og Ibannummer i Mobilbank?

✓ kan sende dig direkte til relevante selvbetjeningsløsninger i både Netbank og Mobilbank?

✓ har over 40.000 samtaler med vores kunder hver måned?

Sådan bruger du Nova

Nova kan bruges døgnet rundt. Det eneste, du skal gøre, er at stille et kort spørgsmål om det, du søger svar på. Nova er programmeret til at kunne genkende bestemte spørgsmål, selvom de bliver stillet på vidt forskellige måder. Hvis Nova ikke kan genkende dit spørgsmål, så prøv meget gerne at stille spørgsmålet med nogle andre ord. 

Vi arbejder hele tiden på at forbedre Nova og udbygge listen over emner, du kan spørge om. 

I øjeblikket kan du blandt andet finde svar på spørgsmål inden for disse områder:


Betalingskort

  • Spærring af misbrugte kort
  • Spærring ved overtræk
  • Misbrug af kort
  • Vis pinkode


Bolig

  • Afvikling på Nordea Prioritet
  • Andelsbolig
  • Bodeling
  • Garantier i bolighandel
  • Udlændinges køb af bolig


Fuldmagter

  • Fuldmagtens anvendelsesområde
  • Gyldighed 
  • Fuldmagtstyper
  • Slette fuldmagt
  • Tilbagekaldelse af fuldmagt


Børneopsparing og børnebørnskonto

  • Ændring af opretter og indbetaler
  • Hvem disponerer over kontoen
  • Udbetalingstidspunkt


Forældremyndighed og værgemål

  • Hvem må disponere over Juniorkonto
  • Underskrift for mindreårige
  • Registrering af værgemål
  • Værgemålets rammer og dispositioner


Tavshedspligt

  • Advokater/kuratorer
  • Bobehandling/dødsbo
  • Fejloverførsler
  • Skat, politi og andre myndigheder