Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Automatisk opdatering af kortoplysninger

Dine kortoplysninger opdateres automatisk

Har du registreret dit kort til betaling af tilbagevendende køb eller abonnementstjenester som fx Spotify? Når dit kort bliver fornyet eller udskiftet, skal dine kortoplysninger opdateres de steder, hvor dit kort er registreret, og hvor du fortsat vil kunne betale.

For at gøre det nemmere for dig, er dit nye kort tilknyttet en service, hvor dine nye kortoplysninger automatisk bliver opdateret hos de forretninger, som er tilsluttet løsningen. Det betyder, at forretninger hvor du har registreret dit kort, automatisk får besked om dine nye kortoplysninger, så dine faste betalinger fortsætter uden problemer – uden, at du skal gøre noget.

Hvis du ønsker at afmelde servicen, skal du blot ringe til os på 70 33 33 33, og bede om at få afmeldt servicen med automatisk kortopdatering. Du kan finde mere information om servicen i dine kortregler.

Vær opmærksom på, at det ikke er alle forretninger, der er tilsluttet løsningen. Hvis du er i tvivl, anbefaler vi, at du kontakter den forretning, hvor du har registreret dit kort.

Spørgsmål og svar om automatisk opdatering af kortoplysninger

Hvad er automatisk opdatering af kortdata?
  • Automatisk opdatering af kortdata er en service, som sørger for, at dine kortdata automatisk bliver opdateret hos tilmeldte forretninger, når du får nyt kort og dermed ny udløbsdato og evt. nyt kortnummer. Det kan være abonnementstjenester men også onlinebutikker, hvor du gennem tiden har ønsket at gemme dine kortoplysninger for nemmere gentagende køb.
  • Servicen er gratis, og hjælper dig med at undgå afviste eller forsinkede betalinger, når dit betalingskort bliver fornyet eller udskiftet, og dermed får nye kortoplysninger.
Hvilke kort er tilsluttet servicen?

Servicen tilbydes til alle Nordeas betalingskort for privatkunder.

Hvilke forretninger er tilmeldt servicen?

Det er frivilligt for forretninger at benytte denne service. Vi anbefaler derfor at du kontakter den specifikke forretning, hvis du er i tvivl, når dit kort udløber.

Hvornår træder servicen i kraft?

Servicen bliver tilknyttet alle kort den 24. marts 2021.

Hvordan afmelder jeg mit kort automatisk opdatering af kortdata?

Ønsker du at afmelde denne service, kan du ringe eller skrive til os. 

Når først dit kort er afmeldt servicen, forbliver det afmeldt også ved fornyelse. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker at tilmelde servicen til et eller flere af dine kort, kan du altid kontakte os igen. 

Kan jeg afmelde enkelte forretninger?

Det er ikke muligt at afmelde specifikke forretninger. Vi anbefaler derfor, at du selv sletter din konto eller kortoplysninger ved den forretning, som du ikke ønsker skal modtage dine løbende kortopdateringer.

Hvem har adgang til mine ny kortdata?

Det er udelukkende de forretninger,  hvor du i forvejen selv har gemt dine kortdata, der har adgang til de nye oplysninger.

Hvilken data/oplysninger har forretningerne adgang til?

Forretninger har adgang til information om eksisterende og evt. nyt kortnummer samt ny udløbsdato. Forretninger modtager altså udelukkende information om opdatering af data, som du allerede selv har oplyst på et tidligere tidspunkt.

Hvad sker der, når mit kort fornyes?

Når du har aktiveret dit nye kort, opdateres den nye udløbsdato automatisk hos de forretninger, som du har delt dine kortdata med – hvis de er tilmeldt servicen.

Hvad sker der hvis mit kort lukkes?

Hvis dit kort lukkes, vil de forretninger, som har gemt dine kortdata og som er tilmeldt ordningen modtage information herom.

Hvad sker der hvis mit kort spærres?

Hvis dit kort spærres, er nye oplysninger ikke tilgængelig for forretningen, men ved genaktivering af kortet, får forretningen igen adgang til oplysningerne.

Hvad sker der hvis mit kort spærres grundet mistanke om bedrageri?

Ved mistanke om bedrageri kan kort ikke genaktiveres, her vi der blive oprettet et nyt kort og ved mindre du selv vælger at det ikke skal tilknyttes servicen, vil den automatiske opdatering træde i kraft på det nyudstedte kort.

Hvordan fungerer opdateringen af mine kortdata, når mit kort bliver fornyet?

Når dit eksisterende kort er ved at udløbe, sender vi dig et nyt kort senest en måned før.

Det har ofte det samme kortnummer, men en anden udløbsdato

Når du har aktiveret dit nye kort, opdateres den nye udløbsdato automatisk hos de forretninger, som du har delt dine kortdata med – hvis de er tilmeldt servicen.

Hvis du ikke er sikker på, om en forretningen er tilmeldt servicen, skal du sørge for at gennemgå dine gemte kortoplysninger for at sikre, at de er blevet opdateret, og at betalingen ikke afvises. Er du i tvivl, anbefaler vi, at du kontakter den specifikke forretning.