Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Oftest stillede spørgsmål til kort

Flere spørgsmål om kort

Hvordan spærrer jeg et kort og bestiller et nyt?

Mobilbank

  1. Log på Mobilbank
  2. Tryk på 'Oversigt' og vælg det kort, der skal spærres
  3. Vælg 'Sikkerhed' øverst i billedet
  4. Tryk på 'Spær kort' for at spærre kortet permanent eller tryk knappen ved 'Tillad brug' for at spærre midlertidigt

Hvis du spærrer dit kort permanent og ikke ønsker et nyt kort, skal du fravælge det inden du spærrer kortet. 

Husk dog at dit nye kort allerede kan tages i brug i Nordea Wallet.

Netbank

  1. Log på den nye version af NetbankÅbner i nyt vindue
  2. Hold musen over ‘Økonomi’ og klik på ‘Kort’
  3. Klik på det kort, som du ønsker at spærre
  4. Tryk på ‘Spærring’ og spær dit kort

Hvis du ikke ønsker et nyt kort efter spærringen, skal du fravælge 'Få et nyt kort automatisk'.

Spær en andens kort.

Har du fundet en andens kort eller det drejer sig om dit barns kort, skal du ringe til spærreservice på dette nummer 70 33 70 80.

Hvordan genåbner jeg mit kort efter det er blevet spærret?

For at genåbne dit kort, skal du kontakte os og du kan med fordel ringe til os igennem Mobilbank eller på 70 33 33 33.

Hvor længe går der før jeg modtager mit kort?

Det tager som udgangspunkt 10-14 dage at få sendt et kort.

Vidste du, at når du bestiller et nyt Visa/Dankort eller Nordea Pay, får du i Nordea Wallet et virtuelt kort med det samme. Dette kort kan du bruge øjeblikkeligt på Apple Pay eller Google Pay, indtil du modtager det fysiske kort med posten.

Det virtuelle kort, er selvfølgelig fortsat aktivt, når du har modtaget og aktiveret det fysiske kort.