- Hvad gør jeg når mit kort er blevet misbrugt?
Misbrug kan være når der er trukket penge, du slet ikke kender til, samme betaling er trukket to gange eller hvis du er blevet trukket for en vare/service, du aldrig har modtaget.
Inden du opretter en indsigelse, skal du altid selv forsøge, at løse problemet med den forretning, du har handlet med. Gem gerne korrespondance med forretningen, hvis det er muligt.
Kan problemet ikke løses med forretningen, kan du gøre indsigelse.
Du kan læse mere om indsigelser her.
- Hvordan laver jeg en indsigelse?
Mobilbank:
Du kan hurtigt og nemt sende en indsigelse via Mobilbank.
- Under fanen 'Oversigt' finder du det kort, hvorfra der er trukket penge
- Tryk på 'Sikkerhed' og herunder 'Indsigelse mod transaktion'
- Gennemgå alle spørgsmål og har du dokumentation, kan du også vedhæfte det her
- Bekræft du ønsker at sende indsigelsen.
Netbank:
Det er også muligt at sende en indsigelse via Netbank. Her skal du starte med at udfylde en blanket og gemme den på din computer.
Find oversigten over indsigelsesblanketter her.
- Klik på 'Meddelelser' øverst i højre hjørne
- Klik på 'Ny meddelelse'
- I emne vælger du 'Indsigelse imod kortbetalinger'
- Husk at skrive en besked og vedhæft filen
- Klik send og bekræft afsendelse af beskeden.
Sender du indsigelsen digitalt, behøver blanketten ikke være underskrevet.
Med post:
Find oversigten over indsigelsesblanketter her.
- Udfyld og underskriv blanketten
- Send blanketten med brevpost til adressen som er angivet øverst på blanketten.
Som sidste alternativ er du velkommen til at lægge din indsigelse i en af vores postkasser ved vores filialer.
- Hvordan sender jeg en indsigelse?
Hvis du laver indsigelsen via Mobilbank sendes den digitalt helt automatisk.
Har du udfyldt og gemt blanketten på din computer kan du sende den via NetbankÅbner i nyt vindue.
Som et alternativ kan du sende blanketten til den adresse, der står på den - eller aflevere indsigelse i en af vores filialer.
- Hvad er tidsfristen for at lave en indsigelse?
Indsigelse skal ske senest 14 dage efter, at du er blevet, eller burde været blevet, opmærksom på dit krav.
Jf. betalingstjenesteloven skal indsigelse dog være foretaget senest 13 måneder efter, at beløbet er hævet på din konto.
Vær opmærksom på, at der ikke kan laves indsigelse på reservationer eller bankoverførsler.
- Hvor lang er behandlingstiden på en indsigelse?
Indenfor 10 hverdage, efter vi har modtaget din indsigelse, sørger vi for at sende dig en kvittering på, at vi har modtaget den. Her skriver vi en forventet behandlingstid.
Vi kontakter dig enten på mail, via SMS eller pr. brev, alt efter dit valg på indsigelsesblanketten.
Hvis du har brug for yderligere oplysninger om din sag, er du velkommen til at sende en mail til os på FMR2035@nordea.dkÅbner i nyt vindue
- Hvor langt er I med at behandle min indsigelse?
Vi arbejder hårdt på at behandle alle indsigelser. Vores indsigelsesafdeling kontakter dig enten på mail, via SMS eller pr. brev, alt efter dit valg på indsigelsesblanketten.
Hvis du har brug for yderligere oplysninger om din sag, er du velkommen til at sende en mail til os på FMR2035@nordea.dkÅbner i nyt vindue
- Hvordan undgår jeg at blive svindlet?
Det er ubehageligt at blive udsat for svindel, og vi vil meget gerne hjælpe dig med at undgå fælderne.
Læs hvordan du undgår svindel.