Sådan bliver dit barn kunde - 0 til 12 år
Hvis du som forælder eller værge er kunde i Nordea, kan du sende en kopi af barnets legitimation via din Mobilbank eller Netbank. Vi skal både bede om kopi af gyldigt sundhedskort og pas - alternativt dåbs-/fødselsattest. Kopi af sundhedskort skal være af det fysiske kort, da barnets adresse ikke er angivet på det digitale sundhedskort og derfor ikke kan bruges til legitimation.
Vi skal derudover bede om kopi af pas eller kørekort på forældre/værge. Vi skal også vide om barnets indbetalinger primært vil være fra forældrene, eller om barnet får nogle andre former for indbetalinger (vi spørger jævnligt vores kunder om deres brug af banken - læs om "Kend din kunde" reglerne her).
Desuden skal vi vide, om barnet er i tæt familie med politisk eksponerede personer, fx et medlem af folketinget.
Sådan bestiller du en juniorkonto
- Log på din Mobilbank eller Netbank
- Vælg ”Hjælp”
- Vælg ”Besked til rådgiver”
- Vælg et emne, fx ”Konti og betalinger”
- Vedhæft billedet nede i højre hjørne og send.
- Du er også velkommen til at komme forbi en af vores filialer.
Hvis forælder eller værge ikke er kunde i Nordea, skal du ringe til os eller besøge en filial. Vi skal bruge samme dokumentation for barnet som nævnt ovenfor, samt kopi af sundhedskort og pas eller kørekort for den voksne repræsentant for barnet.
Når barnet fylder 7 år
Når barnet fylder 7 år, kan det få sit eget Nordea Pay betalingskort, som kan bruges i butikker og pengeautomater. Når barnet får MitID, kan kortet også bruges til internethandel. Nordea Pay har saldokontrol, så der ikke kan bruges flere penge, end der står på kontoen. Læs mere om Nordea Pay her.
Du kan bestille Nordea Pay i en filial eller ved at ringe på 70 33 33 33. Bemærk, at det kræver en underskrift fra forælder/værge.
Når dit barn fylder 13 år, bliver kontoen automatisk lavet om til en Ungdomskonto.