Du kan lige nu opleve problemer med at logge på mobil- og netbank. Det beklager vi meget.
Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for privatkunder og landechef i Nordea Danmark:
”Først og fremmest vil jeg gerne beklage meget over for vores kunder, som har problemer med at logge på vores mobil- og netbank. Årsagen er, at vi her til aften igen er udsat for massiv overbelastningsaktivitet med det formål at blokere adgangen til vores digitale tjenester. Vi arbejder lige nu på højtryk for at sikre normal drift igen.”
Hvis du oplever problemer, anbefaler vi, at du venter et par minutter og forsørger igen.
DDoS betyder ”Distributed Denial-of-Service” og er et forsøg på at overbelaste et system eller en hjemmeside for at forhindre, at man kan tilgå tjenesterne som normalt. Det kan i Nordeas tilfælde påvirke vores tjenester som fx Netbank, mobilbanken eller vores hjemmeside.
Disse problemer er udelukkende relateret til teknisk stabilitet. Der er ikke tale om databrud, og vores kunders data eller aktiver er ikke kompromitteret.